El Papiol

Totes les notícies

Atac la llibertat d’expressió a Papiol. Tornarem més forts!

Un cop més, i de la mateixa manera que ja va passar durant les eleccions municipals a Papiol, persones o organitzacions no demòcrates han fet del vandalisme una forma totalitària d’atac a la llibertat d’expressió en el nostre municipi. Un cop més, Esquerra Republicana no podem exercir lliurement el nostre dret a propaganda electoral sense que el nostre material de campanya sigui sostret de manera indiscriminada poques hores després d’haver-se penjat o col·locat. Es tracta d’uns fets molt greus que constitueixen un delicte electoral. En aquesta ocasió, denunciem que no només ens han arrancat la pancarta situada al C/Jaume I, sinó que també cartells en els mupis municipals anunciant l’acte d’en Joan Tardà i la Montserrat Vilardosa demà dimecres dia 6 i especialment cartells en polipropilè que vam col·locar en els fanals de l’Avinguda Generalitat. Aquests són espais habilitats per llei, i per tant, el material penjat o col·locat no pot ser tret per cap persona aliena al partit durant tota la campanya electoral. La retirada d’aquests cartells és una actuació que viola l’article 144 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, que determina com a delicte infringir les normes legals en matèria de cartells electorals i espais reservats dels mateixos, així com les normes relatives a les reunions i altres actes públics de propaganda electoral. Lamentem que aquests actes de vandalisme es tornin a produir de manera impune en el nostre poble en una campanya electoral com aquesta, on el nostre partit ha fet un esforç per estar a l’alçada del moment i les circumstàncies, tenint en compte, a més, el pacte de les formacions polítiques catalanes respecte a la despesa en publicitat exterior als comicis a les Corts Generals del 10 de novembre de 2019, document que s’adjunta amb aquest comunicat. Condemnem aquests fets i els considerem uns actes de vandalisme i de privació del nostre dret a la llibertat d’expressió.

Esquerra El Papiol s’uneix a la recollida de firmes per a demanar l’ampliació de l’horari d’atenció al CAP.   Des de la regidoria de Sanitat s’està treballant, conjuntament amb la Farmàcia Vilà, en demanar al Departament de Salut l’ampliació de l’horari de visites mediques, especialment durant les vacances d’estiu i hivern. El document es pot firmar durant tot el mes de novembre a la Farmàcia Vilà, en horari comercial.

Acord de Govern municipal (2019-2023) entre Esquerra Republicana de Catalunya del Papiol i Fem el Papiol-Junts per Catalunya

Un cop celebrades les eleccions municipals del passat 26 de maig, l’assemblea local d’Esquerra Republicana de Catalunya del Papiol, ens vàrem reunir diverses vegades per fer valoració dels resultats i valorar les possibilitats de govern municipal al Papiol. Després d’haver parlat amb les diferents forces polítiques i analitzar totes les possibilitats, fos en solitari o en coalició, volem compartir amb tots vosaltres el següent: Valorem molt positivament els resultats electorals que ens han situat com a primera força al Papiol amb 687 vots i 4 Regidors. Volem agrair novament el suport i confiança  cadascuna de les persones que ens heu votat. Seguirem treballant incansablement pel bé de tot.   Com a primera força i després d’haver realitzat contactes amb totes les forces i analitzar la feina feta aquesta passada legislatura anys, el repte dels 4 anys vinents i el repartiment de regidors vàrem decantar-nos per la continuïtat de Governar amb JxCat.   No tanquem la porta a seguir explorant la possibilitat d’ampliar aquest acord de govern en el futur amb forces amb les quals tenim moltes similituds de programa.  Informar-vos que ahir, dijous, 13 de juny, es va tancar i signar l’acord de Govern (2019-2023) amb JxCAt que ha de propiciar estabilitat i poder dur a terme la tasca de govern en benefici de totes les papiolenques i tots els papiolencs. Esquerra Republicana el Papiol

25 propostes per avançar - Programa d'Esquerra Republicana El Papiol

El passat diumenge 12 de Maig vam presentar el nostre programa de cara a les eleccions municipals del proper 26M. Aquest programa s'ha elaborat a partir del diàleg constant durant els últims 4 anys amb la gent del Papiol. El programa compta amb 25 propostes, selecció de les moltes que teníem. Aquestes propostes pretenen situar a les persones en el centre de les polítiques que es duen a terme. Cal dissenyar les polítiques enfocades a la qualitat de vida de les persones, i hem de fer que el bé comú i l'interès públic siguin el motor de la nostra actuació. Amb tu, Fem El Papiol. I és que el nostre és un programa pensat per a les persones, i per a les entitats. Un programa pensat per al món cultural, per a l'habitatge, propostes en matèria de sanitat, transports, d'educació, mobilitat. En definitiva, un programa pensat per a millorar la qualitat de vida de les persones. A més del d'Esquerra, el Jovent Republicà del Papiol també ha elaborat un programa amb 27 propostes enfocades a millorar i facilitar la vida del jovent i de les entitats i vida associativa del poble. A continuació, us deixem els dos programes per a què els pugueu consultar: Programa d'Esquerra Republicana del Papiol Programa del Jovent Republicà del Papiol

Esquerra El Papiol fa la presentació de la seva llista i les principals propostes davant d'unes 200 persones.

Aquest diumenge, sota un sol de justícia, els republicans han fet la presentació de la seva llista a la Biblioteca Valentí Almirall. Uns 200 veïns i veïnes s'han apropat a escoltar què proposen des d'Esquerra Republicana El Papiol per aquest mandat 2019-2023. L'acte l'ha obert l'actual regidor, i numero 7 de la llista electoral, Adrià Rius. Després han près la paraula diversos membres. Ester Falguera, Roger Torres (candidat del Jovent Republicà), Sílvia Romero, Albert Querol, Cristina Torrent i l'alcaldable Joan Borràs. Cadascún dels candidats ha anat comentant i dibuixant algunes de les propostes del programa electoral. El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, l'Honorable Sr. Chakir El Homrani ha tancat l'acte. Recordem que la gent que composa la llista d'Esquerra Republicana són: 1. Joan Borràs i Alborch 2. Cristina Torrent i Oriol 3. Albert Querol i Lacarte 4. Sílvia Romero i Segarra 5. Roger Torres i Ricarte (Jovent Republicà) 6. Ester Falguera i Bertran (Independent) 7. Adrià Rius i Pla (Jovent Republicà) 8. Mònica Mateo i López 9. Jordi Bonhora i Mateu 10. Gemma Camps i Güera (Independent) 11. Pedro Longinos Gomez Sancha (Independent) I els suplents: 1. Noelia Miragall Castaño (Independent) 2. Lluís Cànovas i Martínez 3. Núria Carmona i Clemente (Independent) 4. Gerard Camderrós i Arís (Jovent Republicà) 5. Maria Richart Benito (Independent) 6. Francesc Estarlich Landajo (Jovent Republicà) 7. Maria de los Angeles Martínez i Martínez (Independent) 8. Dídac Ortega i Cabello (Independent) 9. Carla Pedraza i Parra (Independent) 10. Joan Pagès i Gil

El diumenge 12M ERC El Papiol presentarà la candidatura i les seves principals propostes als papiolencs i papiolenques

El diumenge 12 de maig Esquerra Republicana El Papiol presentarà la seva candidatura i les principals propostes del seu programa electoral a la ciutadania del Papiol. Els republicans presentem una candidatura paritària que combina experiència de govern, noves incorporacions, persones independents, la força i energia dels joves i sobretot molta vinculació al teixit associatiu del poble. L'acte, tindrà lloc a la Bibloteca Valentí Almirall (Passeig Parellada, 1) a les 12:30h. Després de l'acte, hi haurà vermut.

Esquerra Republicana El Papiol presenta una candidatura renovada, paritària i plural.

El passat 28 de març l’assemblea de militants, simpatitzants i amics del partit republicà va aprovar per majoria la llista electoral per les properes eleccions municipals. Una candidatura paritària que combina experiència de govern, noves incorporacions, persones independents, la força i energia dels joves i sobretot molta vinculació al teixit associatiu del poble. Esquerra Republicana del Papiol ha aprovat la candidatura que presentarà a les eleccions municipals del proper 26 de maig. Una candidatura amb moltes cares noves, paritària (10 dones i 11 homes), on a part de comptar amb gent que ja fa anys que defensa el projecte republicà, s'hi han incorporat persones fins ara no membres d'Esquerra Republicana, que combina l'experiència de govern amb les noves incorporacions a la política, tot mantenint l'aposta pel Jovent Republicà per tal de potenciar el paper dels més joves, i sobretot, la presència de persones vinculades a l'ampli teixit associatiu del poble. Una candidatura doncs amb una alta diversitat per representar de la millor manera possible la pluralitat del Papiol. La gent que composa la llista d'Esquerra Republicana són: 1. Joan Borràs i Alborch 2. Cristina Torrent i Oriol 3. Albert Querol i Lacarte 4. Sílvia Romero i Segarra 5. Roger Torres i Ricarte (Jovent Republicà) 6. Ester Falguera i Bertran (Independent) 7. Adrià Rius i Pla (Jovent Republicà) 8. Mònica Mateo i López 9. Jordi Bonhora i Mateu 10. Gemma Camps i Güera (Independent) 11. Pedro Longinos Gomez Sancha (Independent) I els suplents: 1. Noelia Miragall Castaño (Independent) 2. Lluís Cànovas i Martínez 3. Núria Carmona i Clemente (Independent) 4. Gerard Camderrós i Arís (Jovent Republicà) 5. Maria Richart Benito (Independent) 6. Francesc Estarlich Landajo (Jovent Republicà) 7. Maria de los Angeles Martínez i Martínez (Independent) 8. Dídac Ortega i Cabello (Independent) 9. Carla Pedraza i Parra (Independent) 10. Joan Pagès i Gil Estem a prop, molt a prop, que per primera vegada a la història, d’aquí menys d’un mes, un partit independentista, republicà i amb un projecte clar de poble guanyi les eleccions municipals.

Esquerra i el Jovent Republicà treballem per a fer del Papiol, un municipi feminista

L'any 1977 l'Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 8 de Març com a Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora en honor a les 142 obreres que l'any 1857 van morir a l'incendi de la fàbrica Cotten mentre mantenien una important vaga per demanar millors condicions laborals. Des d'Esquerra Republicana del Papiol, com a republicanes i republicans, no podem acceptar ni una sola víctima més de violència masclista, ni les desigualtats retributives pel mateix treball, ni els sostres de vidre, ni les pensions desiguals entre homes i dones, ni la desigualtat en la distribució de les tasques de criança i les cures. En definitiva, des d'Esquerra no acceptem els models heteropatriarcals i el masclisme que encara impregna bona part de la nostra societat.   Per aquest motiu, els i les membres d'Esquerra Republicana i del Jovent Republicà del Papiol vam assistir a la concentració davant de l'Ajuntament, on es va llegr un manifest en motiu del 8M, per la tarda es va organitzar una parada informativa a la Pl. Gaudí on es va repartir material de sensibilització respecte a la discriminació que pateixen les dones pel simple fet de ser-ho. Algunes de les membres també van assistir a la manifestació vaga feminista 8M a Barcelona. A més, cal remarcar que el passat 18 de Desembre 2018 vàrem aprovar per Ple convertir El Papiol en Ajuntament Feminista, un decàleg per impulsar polítiques de gènere als municipis de la comarca.    Això que vol dir; el nostre poble conjuntament amb altres ajuntaments del Baix Llobregat ha aprovat un decàleg d’actuacions per aconseguir que la equiparació dona-home sigui una realitat. Mitjançant aquestes actuacions a tots nivells, aconseguirem integrar i equilibrar d’una manera transversal,  les diferències per sexes que ara tenim a les nostres institucions, que son reflexa de la nostre societat. Crearem una taula de treball on a través de totes les entitats que hi participin, es pugi construir el teixit necessari per arribar a la nostra fita.

Albert Querol

El Papiol i la Mobilitat Sostenible

Aquesta setmana tenim a casa nostra la primera edició d’una fira, una fira que ha escollit Papiol per ser la seu en la seva primera edició i que esperem que segueixi aquí durant el propers anys. L’Ajuntament del Papiol porta anys treballant en aquesta línia de mobilitat sostenible, no hem amagat el nostre ADN verd, ho vam demostrar ja farà tres anys, adquirint per la nostra brigada municipal una furgoneta Nissan 100% elèctrica, de 1ª generació, clara aposta en un moment en que s’havia d’impulsar aquests tipus de vehicles per part de les administracions publiques per donar-los a conèixer als usuaris privats. La seva autonomia de 250 km. es suficient per un cotxe que fa tota la seva funció dins del municipi i que en un principi va sobtar pel seu silenciós funcionament  i l’absència de tub d’escapament (per tant 0 contaminants pels nostres carrers). Mentre tant ens hem fet amb una parc de bicicletes elèctriques per l’ús dels nostres empleats municipals en els seus desplaçaments interns, las veureu aparcades a l’entrada de la casa de la vila, també hem cedit una bicicleta a la biblioteca i altre al col·legit Pau Vila, pels moviments dels seus empleats en les gestions que han de fer dins del municipi. Al mateix temps s’ha renovat el parc mòbil de Recollida de residus i neteja urbana, adquirint vehicles de nova generació poc contaminants, encara que per necessitats tècniques encara amb motors de combustió. Un camió gran i un altre petit per fer la feina en els carrers per on abans no passava l’antic camió evitant un alt consum i una perillosa marxa enrere del vehicle per poder sortir d’alguns punts estrets del poble. També s’ha adquirit una nova maquina netejadora molt mes eficient i menys sorollosa que l’anterior. Tampoc podem oblidar la substitució dels cotxes de la Policia Municipal, potser els vehicles que mes Kms. fan dins del nostre terme municipal i que dos nous motors euro 6 també contribuiran a una menor contaminació com veurem mes a baix.