El Papiol

Totes les notícies

Acord de Govern municipal (2019-2023) entre Esquerra Republicana de Catalunya del Papiol i Fem el Papiol-Junts per Catalunya

Un cop celebrades les eleccions municipals del passat 26 de maig, l’assemblea local d’Esquerra Republicana de Catalunya del Papiol, ens vàrem reunir diverses vegades per fer valoració dels resultats i valorar les possibilitats de govern municipal al Papiol. Després d’haver parlat amb les diferents forces polítiques i analitzar totes les possibilitats, fos en solitari o en coalició, volem compartir amb tots vosaltres el següent: Valorem molt positivament els resultats electorals que ens han situat com a primera força al Papiol amb 687 vots i 4 Regidors. Volem agrair novament el suport i confiança  cadascuna de les persones que ens heu votat. Seguirem treballant incansablement pel bé de tot.   Com a primera força i després d’haver realitzat contactes amb totes les forces i analitzar la feina feta aquesta passada legislatura anys, el repte dels 4 anys vinents i el repartiment de regidors vàrem decantar-nos per la continuïtat de Governar amb JxCat.   No tanquem la porta a seguir explorant la possibilitat d’ampliar aquest acord de govern en el futur amb forces amb les quals tenim moltes similituds de programa.  Informar-vos que ahir, dijous, 13 de juny, es va tancar i signar l’acord de Govern (2019-2023) amb JxCAt que ha de propiciar estabilitat i poder dur a terme la tasca de govern en benefici de totes les papiolenques i tots els papiolencs. Esquerra Republicana el Papiol

25 propostes per avançar - Programa d'Esquerra Republicana El Papiol

El passat diumenge 12 de Maig vam presentar el nostre programa de cara a les eleccions municipals del proper 26M. Aquest programa s'ha elaborat a partir del diàleg constant durant els últims 4 anys amb la gent del Papiol. El programa compta amb 25 propostes, selecció de les moltes que teníem. Aquestes propostes pretenen situar a les persones en el centre de les polítiques que es duen a terme. Cal dissenyar les polítiques enfocades a la qualitat de vida de les persones, i hem de fer que el bé comú i l'interès públic siguin el motor de la nostra actuació. Amb tu, Fem El Papiol. I és que el nostre és un programa pensat per a les persones, i per a les entitats. Un programa pensat per al món cultural, per a l'habitatge, propostes en matèria de sanitat, transports, d'educació, mobilitat. En definitiva, un programa pensat per a millorar la qualitat de vida de les persones. A més del d'Esquerra, el Jovent Republicà del Papiol també ha elaborat un programa amb 27 propostes enfocades a millorar i facilitar la vida del jovent i de les entitats i vida associativa del poble. A continuació, us deixem els dos programes per a què els pugueu consultar: Programa d'Esquerra Republicana del Papiol Programa del Jovent Republicà del Papiol

Esquerra El Papiol fa la presentació de la seva llista i les principals propostes davant d'unes 200 persones.

Aquest diumenge, sota un sol de justícia, els republicans han fet la presentació de la seva llista a la Biblioteca Valentí Almirall. Uns 200 veïns i veïnes s'han apropat a escoltar què proposen des d'Esquerra Republicana El Papiol per aquest mandat 2019-2023. L'acte l'ha obert l'actual regidor, i numero 7 de la llista electoral, Adrià Rius. Després han près la paraula diversos membres. Ester Falguera, Roger Torres (candidat del Jovent Republicà), Sílvia Romero, Albert Querol, Cristina Torrent i l'alcaldable Joan Borràs. Cadascún dels candidats ha anat comentant i dibuixant algunes de les propostes del programa electoral. El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, l'Honorable Sr. Chakir El Homrani ha tancat l'acte. Recordem que la gent que composa la llista d'Esquerra Republicana són: 1. Joan Borràs i Alborch 2. Cristina Torrent i Oriol 3. Albert Querol i Lacarte 4. Sílvia Romero i Segarra 5. Roger Torres i Ricarte (Jovent Republicà) 6. Ester Falguera i Bertran (Independent) 7. Adrià Rius i Pla (Jovent Republicà) 8. Mònica Mateo i López 9. Jordi Bonhora i Mateu 10. Gemma Camps i Güera (Independent) 11. Pedro Longinos Gomez Sancha (Independent) I els suplents: 1. Noelia Miragall Castaño (Independent) 2. Lluís Cànovas i Martínez 3. Núria Carmona i Clemente (Independent) 4. Gerard Camderrós i Arís (Jovent Republicà) 5. Maria Richart Benito (Independent) 6. Francesc Estarlich Landajo (Jovent Republicà) 7. Maria de los Angeles Martínez i Martínez (Independent) 8. Dídac Ortega i Cabello (Independent) 9. Carla Pedraza i Parra (Independent) 10. Joan Pagès i Gil

El diumenge 12M ERC El Papiol presentarà la candidatura i les seves principals propostes als papiolencs i papiolenques

El diumenge 12 de maig Esquerra Republicana El Papiol presentarà la seva candidatura i les principals propostes del seu programa electoral a la ciutadania del Papiol. Els republicans presentem una candidatura paritària que combina experiència de govern, noves incorporacions, persones independents, la força i energia dels joves i sobretot molta vinculació al teixit associatiu del poble. L'acte, tindrà lloc a la Bibloteca Valentí Almirall (Passeig Parellada, 1) a les 12:30h. Després de l'acte, hi haurà vermut.

Esquerra Republicana El Papiol presenta una candidatura renovada, paritària i plural.

El passat 28 de març l’assemblea de militants, simpatitzants i amics del partit republicà va aprovar per majoria la llista electoral per les properes eleccions municipals. Una candidatura paritària que combina experiència de govern, noves incorporacions, persones independents, la força i energia dels joves i sobretot molta vinculació al teixit associatiu del poble. Esquerra Republicana del Papiol ha aprovat la candidatura que presentarà a les eleccions municipals del proper 26 de maig. Una candidatura amb moltes cares noves, paritària (10 dones i 11 homes), on a part de comptar amb gent que ja fa anys que defensa el projecte republicà, s'hi han incorporat persones fins ara no membres d'Esquerra Republicana, que combina l'experiència de govern amb les noves incorporacions a la política, tot mantenint l'aposta pel Jovent Republicà per tal de potenciar el paper dels més joves, i sobretot, la presència de persones vinculades a l'ampli teixit associatiu del poble. Una candidatura doncs amb una alta diversitat per representar de la millor manera possible la pluralitat del Papiol. La gent que composa la llista d'Esquerra Republicana són: 1. Joan Borràs i Alborch 2. Cristina Torrent i Oriol 3. Albert Querol i Lacarte 4. Sílvia Romero i Segarra 5. Roger Torres i Ricarte (Jovent Republicà) 6. Ester Falguera i Bertran (Independent) 7. Adrià Rius i Pla (Jovent Republicà) 8. Mònica Mateo i López 9. Jordi Bonhora i Mateu 10. Gemma Camps i Güera (Independent) 11. Pedro Longinos Gomez Sancha (Independent) I els suplents: 1. Noelia Miragall Castaño (Independent) 2. Lluís Cànovas i Martínez 3. Núria Carmona i Clemente (Independent) 4. Gerard Camderrós i Arís (Jovent Republicà) 5. Maria Richart Benito (Independent) 6. Francesc Estarlich Landajo (Jovent Republicà) 7. Maria de los Angeles Martínez i Martínez (Independent) 8. Dídac Ortega i Cabello (Independent) 9. Carla Pedraza i Parra (Independent) 10. Joan Pagès i Gil Estem a prop, molt a prop, que per primera vegada a la història, d’aquí menys d’un mes, un partit independentista, republicà i amb un projecte clar de poble guanyi les eleccions municipals.

Esquerra i el Jovent Republicà treballem per a fer del Papiol, un municipi feminista

L'any 1977 l'Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 8 de Març com a Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora en honor a les 142 obreres que l'any 1857 van morir a l'incendi de la fàbrica Cotten mentre mantenien una important vaga per demanar millors condicions laborals. Des d'Esquerra Republicana del Papiol, com a republicanes i republicans, no podem acceptar ni una sola víctima més de violència masclista, ni les desigualtats retributives pel mateix treball, ni els sostres de vidre, ni les pensions desiguals entre homes i dones, ni la desigualtat en la distribució de les tasques de criança i les cures. En definitiva, des d'Esquerra no acceptem els models heteropatriarcals i el masclisme que encara impregna bona part de la nostra societat.   Per aquest motiu, els i les membres d'Esquerra Republicana i del Jovent Republicà del Papiol vam assistir a la concentració davant de l'Ajuntament, on es va llegr un manifest en motiu del 8M, per la tarda es va organitzar una parada informativa a la Pl. Gaudí on es va repartir material de sensibilització respecte a la discriminació que pateixen les dones pel simple fet de ser-ho. Algunes de les membres també van assistir a la manifestació vaga feminista 8M a Barcelona. A més, cal remarcar que el passat 18 de Desembre 2018 vàrem aprovar per Ple convertir El Papiol en Ajuntament Feminista, un decàleg per impulsar polítiques de gènere als municipis de la comarca.    Això que vol dir; el nostre poble conjuntament amb altres ajuntaments del Baix Llobregat ha aprovat un decàleg d’actuacions per aconseguir que la equiparació dona-home sigui una realitat. Mitjançant aquestes actuacions a tots nivells, aconseguirem integrar i equilibrar d’una manera transversal,  les diferències per sexes que ara tenim a les nostres institucions, que son reflexa de la nostre societat. Crearem una taula de treball on a través de totes les entitats que hi participin, es pugi construir el teixit necessari per arribar a la nostra fita.

Albert Querol

El Papiol i la Mobilitat Sostenible

Aquesta setmana tenim a casa nostra la primera edició d’una fira, una fira que ha escollit Papiol per ser la seu en la seva primera edició i que esperem que segueixi aquí durant el propers anys. L’Ajuntament del Papiol porta anys treballant en aquesta línia de mobilitat sostenible, no hem amagat el nostre ADN verd, ho vam demostrar ja farà tres anys, adquirint per la nostra brigada municipal una furgoneta Nissan 100% elèctrica, de 1ª generació, clara aposta en un moment en que s’havia d’impulsar aquests tipus de vehicles per part de les administracions publiques per donar-los a conèixer als usuaris privats. La seva autonomia de 250 km. es suficient per un cotxe que fa tota la seva funció dins del municipi i que en un principi va sobtar pel seu silenciós funcionament  i l’absència de tub d’escapament (per tant 0 contaminants pels nostres carrers). Mentre tant ens hem fet amb una parc de bicicletes elèctriques per l’ús dels nostres empleats municipals en els seus desplaçaments interns, las veureu aparcades a l’entrada de la casa de la vila, també hem cedit una bicicleta a la biblioteca i altre al col·legit Pau Vila, pels moviments dels seus empleats en les gestions que han de fer dins del municipi. Al mateix temps s’ha renovat el parc mòbil de Recollida de residus i neteja urbana, adquirint vehicles de nova generació poc contaminants, encara que per necessitats tècniques encara amb motors de combustió. Un camió gran i un altre petit per fer la feina en els carrers per on abans no passava l’antic camió evitant un alt consum i una perillosa marxa enrere del vehicle per poder sortir d’alguns punts estrets del poble. També s’ha adquirit una nova maquina netejadora molt mes eficient i menys sorollosa que l’anterior. Tampoc podem oblidar la substitució dels cotxes de la Policia Municipal, potser els vehicles que mes Kms. fan dins del nostre terme municipal i que dos nous motors euro 6 també contribuiran a una menor contaminació com veurem mes a baix.

Joan Borràs

LA TARIFA DE TRANSPORT DE LA ZONA-1, ARRIBA AL PAPIOL

A TARIFA DE TRANSPORT DE LA ZONA-1, ARRIBA AL PAPIOL Com a Conseller Metropolità des del 2015, i més encara, com a membre del Govern de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), he participat des de dins de l’AMB, en el procés de creació de la tarifa plana de transport a tots els municipis de l’AMB. La Llei de creació de l’AMB va crear aquest organisme el 2010, amb 36 municipis. La delimitació del sistema tarifari integrat de l’any 2000, va situar a 18 municipis a la primera corona i els 18 restants (inclòs el Papiol), a la segona corona. Aquest fet comportava un tractament diferencial i un handicap econòmic amb una diferència de preu notable entre els habitants de la zona 1 (prop de 3.000.000 d’habitants) vers els de la zona 2 dins de l’AMB (Prop de 400.000 habitants). El Papiol patia aquest tracte diferencial també. Des d’esquerra, tant a nivell Metropolità, com a nivell local, hem treballat perquè tots els habitants de l’AMB es poguessin desplaçar per tota l’Àrea amb el mateix títol de transport i preu, siguis de Barcelona, Esplugues o el Papiol.     OBJECTIUS El desplegament d’aquesta mesura el farem en dues fases. En la primera fase, a partir de l’1 de gener de 2019 s’aplicarà la tarifa plana als 36 municipis de l’AMB amb la corresponent rebaixa que això tindrà per totes les Papiolenques i Papiolencs que fan servir transport públic integrat en aquest àmbit. Això permetrà desplaçar-se amb titols d’una zona en tots els trajectes que tinguin origen i final dins l’AMB. La rebaixa en algun títol de transport pot arribar prop del 50% En la segona fase, s’aplicaran millores en els servei del transport públic, en el nostre cas millores en la línia Castellbisbal–Barcelona, L67. (increment de freqüència de pas, vehicles...) També es traspassarà a l’AMB el bus urbà del Papiol per a la seva gestió.   BENEFICIS FISCALS I MEDIAMBIENTALS Integrar-se a la zona-1 és preveu que sigui una eina per a  la reducció de la contaminació provocada pel vehicle privat i un enfortiment del transport públic.

Local ERC

Inauguració de la nova seu local d’esquerra al Papiol

Aquest passat diumenge, 27 de gener de 2019, la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya del Papiol, ha inaugurat la nova seu ubicada al carrer de Barcelona, número 6. Tot i que des de l’octubre del 2018 està operatiu, el local s’ha inaugurat formalment aquest diumenge per part de vàries de les persones que formen part de la secció local. La nova seu local s’obra amb un doble propòsit: D’una banda, servir de lloc de trobada a tots els amics, simpatitzants i militants d’esquerra i facilitar la tasca de la secció local i també la dels regidors d’esquerra a l’Ajuntament.  D’altre banda, tenir un lloc de proximitat on poder atendre entitats, associacions o veïnes i veïns del Papiol que si vulguin acostar per demanar informació, exposar els seus dubtes, qüestions, suggeriments o, simplement, per xerrar una estona,  per això. Per tal de facilitar aquesta proximitat, Des del febrer i fins a les eleccions, els republicans tindran obert el seu local cada dijous de 18 a 20h amb la presència del cap de llista d’esquerra, en Joan Borràs i d’altres membres de la candidatura.   Us esperem a tots els que vulgueu passar.