El Prat

Totes les notícies

Vols dir la teva?

Vols dir la teva?  Vine  aquest dissabte 9 de febrer a les 10:30h als Jardins de la Pau. Participa i fem un Prat millor entre tots i totes! A més a més, a les 12.30 esteu convidats a un vermut-debat amb la presència de Jordi Albert, diputat republicà al Parlament de Catalunya. #ParlemdelPrat

Meritxell Charavia Ribas

Meritxell Charavia Ribas serà la número 2 de la llista d'ERC a les municipals

Esquerra Republicana de Catalunya del Prat segueix treballant per la confecció de la llista que concorrirà a les eleccions municipals del proper mes de maig. Jordi Ibern, candidat a l'alcaldia del Prat, ha anunciat que la número 2 serà Meritxell Charavia Ribas. Militant de la secció local d'ERC, Meritxell Charavia és Tècnica Superior d'Educació Infantil i treballa com a mestra d'infants en dues escoles de comunitat d'aprenentatge, model Escola 21, d'inclusió social. Per la seva experiència professional, sempre ha estat en contacte amb famílies i infants i coneix de primera mà els àmbits educatius de la ciutat del Prat. Va nèixer al barri de la Barceloneta, i viu als Jardins de la Pau, barri on acostuma a fer la seva vida al Prat. Al teixit associatiu, Meritxell forma part de la Plataforma per la Llengua i és castellera als Castellers del Prat. És una apassionada del joc de les paraules encreuades i participa assíduament a les partides de l'Scrabble Delta Prat. En l'àmbit del voluntariat participa com a parella lingüística per tal d'ajudar a qui vulgui aprendre el català.

Miki López amb Jordi Ibern

Miki López, candidat del Jovent Republicà del Prat a les municipals

Les Joventuts Republicanes del Prat han escollit Miquel Àngel López Basiana com a candidat d'aquesta formació per entrar a la llista d'Esquerra Republicana de Catalunya a les properes eleccions municipals. Miki, com tothom coneix el candidat, té 18 anys i cursa Batxillerat a l'Institut Estany de la Ricarda de la nostra ciutat. Ja fa anys que està implicat en diversos moviments socials, culturals i esportius de la ciutat, com el Ball de Diables o la formació i pràctica del Taekwondo.

Els responsables de la Policia Local segueixen gestionant fent tombs

La problemàtica de la Policia Local del Prat no ve d'ara. Ja ho hem anat explicant en diverses situacions, i els agents han arribat a un punt màxim de tensió perquè no donen a l'abast. Al darrer ple municipal es va votar la creació de la nova Unitat de Suport Operatiu (USO) per tal de donar serveis els caps de setmana, vigílies de festius i festius. El que ha passat ara és que la majoria d'agents de Policia han dit “Ja n’hi ha prou!” i per l’altra sembla que els responsables de la Policia Local, amb el Tinent d'Alcalde Joaquim Bartolomé al capdavant, prenen decisions radicals. I en això estan d’acord totes les forces sindicalistes representades. Són decisions que no esgoten les possibilitats de les negociacions que s'haurien de seguir fent per millorar la . Considerem que s’hagués hagut de treballar per aconseguir que, almenys, les forces sindicals representants dels treballadors de la policia local no poguessin dir “que donades les dates en que es comunicaven les decisions no es podien posicionar ni a favor ni en contra” o “que rebutjaven la proposta per no està negociada”. Si aquesta nova unitat Suport Operatiu es crea amb 7 agents i 1 caporal que avui estan treballant de dilluns a dilluns, si ara només treballen divendres, caps de setmana, vigílies de festius i festius, això no anirà en detriment dels serveis que es faran de dilluns a dijous a partir d’ara si no s'amplia la plantilla, com demanen els agents? Pensem que el millor seria arribar a una solució consensuada amb la taula de negociació en aquest punt pel que considerem, veient-t’ho des de fora i amb la informació que tenim, que potser es podria seure durant aquest mes i intensificar esforços per les dues parts amb l’objectiu de trobar una solució consensuada i dur-ho a aprovació el ple de febrer.

L'Artesà, dos mesos i 11 dies més d'obres

Al darrer Ple Municipal de l'Ajuntament del Prat, l'equip de govern ha sotmès a votació un endarreriment de 2 mesos i 11 dies (ni dos mesos i mig, ni tres mesos, no fos cas que no puguin inaugurar l’obra abans de les municipals del mes de maig, no?) Els motius eren els retards en el procés d’enderroc del teatre per l’existència de nius de falciots, la renúncia de l’empresa instal·ladora ADISGRUP aquest setembre passat i els episodis de pluja que hem patit i han dificultat els treballs de l’obra d’exteriors, estructura i envoltants de l’edifici. I, per altra banda, els veïns del Passatge Isidre Nonell que tenen l’accés tallat per poder entrar a casa seva o per aparcar en els seus guals, fins quan hauran de patir aquestes obres? Rebran alguna compensació econòmica equivalent al temps que porten patint-les? Ho diem perquè a banda que l’accés estava tallat des d’abans, el 17 de novembre de 2018 ja estaven les obres en marxa, o sigui, porten quasi 2 mesos en aquesta situació. Per tot això, i per coherència amb el que portem els darrers anys defensant, hem votat en contra!

La Fira dels Galls, la Festa Major d'Hivern

Tot i que no sigui estrictament hivern, l’arribada de la Fira Avícola de la Raça Prat ens diu que ja és hivern i que som a les portes de Nadal. Els pratencs i pratenques celebrem una festa en un espai com és la Granja de la Ricarda i treiem pit d’un símbol com el nostre potablava. Però aquest ambient per què no es trasllada a la resta de la ciutat? Per què no fem sentir a tothom que la fira està arreu? La Puríssima de Sant Boi, la Candelera de Molins de Rei són exemples d’una ciutat bolcada amb la seva festa. Per què no es poden posar paradetes a Coronel Sanfeliu des de l’Avinguda Verge de Montserrat fins a la Ricarda? Per què no es fan activitats relacionades amb la Fira a la Carretera de la Marina? Segur que així, el Prat respiraria més fira. I és que el comerç local ha de fer seva la Fira.   A la Fira Avícola li cal més promoció de cara a l’exterior. I que la gent que vingui pugui comprar tot el potablava que desitgi per consumir a les dates nadalenques. L’esforç de la Granja Torres per garantir la producció és lloable, com també ho és el de l’Associació de Criadors de la Raça Prat. Tots ells treballen per mantenir un pollastre que és un símbol de tota la ciutadania pratenca.    I també menció pels pagesos i pageses del Prat, que muntaran Mercat dissabte i diumenge de fira, a més de les paneres del pavelló agrícola. Esforç que mai s’ha d’oblidar. Des de fa 45 anys, la Fira és viva gràcies a criadors i pagesos, que representen l’arrelament a un territori.   Gaudiu de la Fira! I demostrem el sentiment potablava durant tot l’any! Bona Festa Major d’hivern (si ens ho permeteu)

ERC El Prat demana a Madrid la millora de l'estació de Rodalies del Prat

No podem aguantar més la situació que viu l'estació de Rodalies del Prat. Són anys i anys de deixadesa i manca de manteniment que han arribat a colmar la paciència de totes les persones usuàries del servei de Rodalies. ERC El Prat, mitjançant el senador Bernat Picornell ha registrat l'entrada al Senat, on ha formulat una bateria de preguntes al Govern de l'Estat Espanyol sobre la situació d'aquesta estació i la manca de manteniment que pateix aquest recinte. Podeu consultar les preguntes a la imatge adjunta

"Hem d'apostar per una ciutat que inclogui i no que expulsi. Per un Prat on viure bé"

L'habitatge digne i la política d'habitatge ha centrat la darrera Trobada Republicana organitzada per Esquerra Republicana de Catalunya del Prat. A l'acte, presentat pel candidat a l'alcaldia Jordi Ibern, ha participat la diputada al Parlament de Catalunya Eva Baró. En aposta per apropar aquestes trobades a la ciutadania, l'hem celebrat al Celleret Ca La Tata de la nostra ciutat. Cal apostar per una ciutat que inclogui i no que expulsi, com està passant ara, on trobar habitatge digne i a preu assequible és impossible. Volem un Prat on viure bé. Ara bé, per això cal una resposta de caire metropolità, i no només des de la nostra ciutat. Segons Eva Baró, és un repte massa complex com per afrontar-lo el municipi sol.  Tot i que les competències en habitatge són exclusives del Govern de la Generalitat, és el govern de l'Estat qui té el control sobre els lloguers i aquest fet no permet marge de maniobra en aquest àmbit. Per això reclamem aquesta capacitat des de Catalunya.  Les Trobades Republicanes del Prat són espais de trobada i debat oberts a tota la ciutadania que vulgui formar part d'un projecte republicà de ciutat. El mes vinent les trobades versaran sobre treball i comerç. Fem del Prat, la nostra República al món.