El Prat

Totes les notícies

ERC presenta una moció per millorar les infraestructures de reg als camps de conreu del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha presentat una moció al Ple en la que ha instat a diverses administracions a tirar endavant un pla d’inversió en infraestructures hídriques de canalització, desguàs i de reg als camps de conreu del Prat que es troben al Parc Agrari del Baix Llobregat.   ERC ha recollit la demanda de la pagesia del Prat, que evidencia una problemàtica amb desaigües generals, amb titularitat de l’Agència Catalana de l’Aigua, que es troben bruts i plens de canyes i branques d’arbres. Amb episodis de fortes pluges, els canals no evacuen el cabal d’aigua necessari inunden les collites dels pagesos.    El Canal de Laminació paral·lel a la C32, el Canal de la Bunyola i el Canal del Sabogal des del Camí de València fins a mar són alguns dels trams que presenten aquestes deficiències.   Pla d’inversió en infraestructures hídriques El grup municipal d’ERC entenem que s’ha de millorar i modernitzar la infraestructura del sistema de reg per tal que les explotacions agràries siguin sostenibles, eficients i competitives. És per això que instem a l’ACA a que destini els recursos necessaris a la neteja dels canals de Laminació i de la Bunyola per facilitar el desaiguat dels camps de conreu. També instem a l’Ajuntament del Prat a revisar la neteja del canal del Sabogal per aconseguir un marge superior d’acumulació de fangs i facilitar el desguàs per evitar inundacions i que alleugeri les quotes que han d’assumir els futurs regants.. I des d’ERC instem  a la Consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a que es comprometi a impulsar els sistemes de reg del Parc Agrari i a una modernització del canal de la Dreta.

Visita d'Oriol Junqueras a la Fundesplai del Prat

Oriol Junqueras, el president d'Esquerra Republicana de Catalunya, ha visitat la seu de la Fundesplai, al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat. Junqueras ha estat acompanyat pel president de la Fundesplai, Josep Gassó, i s'ha interessat per la tasca que realitza aquesta fundació a diversos indrets de Catalunya. I en concret ha conegut de primera mà la tasca socioeducativa al barri de Sant Cosme d’El Prat de Llobregat, on es troba Centre Esplai, la seu de Fundesplai, on actualment s'estan desenvolupant unes obres d'ampliació que es preveu que acabin a finals de 2021. Oriol Junqueras també va parlar amb Jordi Ibern, portaveu del grup municipal d'ERC i company d'ERC al Baix Llobregat, sobre la situació actual i l'actualitat del Prat i va encoratjar a tots els potablaves a seguir treballant fort i avançar cap a la justícia social, la República i l'amnistia. A la trobada també van assistir altres representants d'entitats i empreses. Ens veiem aviat, Oriol!

ERC presenta la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha tirat endavant amb la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació. La moció ha estat presentada conjuntament pels grups municipals d’ERC, El Prat En Comú, PSC i Podemos El Prat. El portaveu del grup municipal d’ERC del Prat, Jordi Ibern, ha remarcat que “La producció i el preu de les vacunes no poden ser un problema mentre al món moren milers de persones cada dia. L’alliberament de patents pot ajudar a garantir la producció i el subministrament arreu. Els costos d'investigació s'han de cobrir, però no podem avalar l'enriquiment il·limitat mentre la gent es mor per no tenir accés a les vacunes” Des del grup municipal d’ERC recordem que estem en emergència sanitària i tot el que siguin barreres i impediments s'ha de suprimir. No és comprensible que la tecnologia de les vacunes s’hagi desenvolupat gràcies a les aportacions publiques i en canvi les farmacèutiques no alliberin aquestes patents per tal que tots els ciutadans del món hi tinguin accés.  ERC exigim la suspensió de les patents i que s’afavoreixi la transferència de coneixement i tecnologia entre organismes de recerca i empreses farmacèutiques. I exigim a les institucions competents (Estat espanyol i Unió Europea) que facin els passos per fer realitat aquest alliberament de patents.

El grup municipal d'ERC es reuneix amb Víctor Camps, director de Carrefour El Prat

El portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament del Prat, Jordi Ibern, i la regidora Meritxell Charavia s'han reunit amb Víctor Camps, director del centre Carrefour El Prat. Ja fa 47 anys que Carrefour es va instal·lar al nostre terme municipal. Des de llavors, el Carrefour forma part de la quotidianietat de la ciutat. Al llarg d'aquesta reunió, vam conèixer els reptes de futur que té aquest centre, un dels més importants de l'empresa a tot l'estat espanyol, a més de les línies de negoci que seguiran en els propers temps.

Pere Aragonès i Teresa Jordà visiten el CRAM del Prat

El vicepresident del Govern de la Generalitat, Pere Aragonès, i la Consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, han visitat el CRAM a la platja del Prat de Llobregat. Aquest centre celebra els 25 anys de vida, vinculat a la vida marina i a la conscienciació sobre sostenibilitat i conservació de la fauna de la Mediterrània. Diversos membres del grup municipal d'ERC van dialogar amb Aragonès i Jordà sobre diversos temes d'interès local i nacional.

ERC considera injustificada una modificació de crèdit de 12 milions d’euros a l’Ajuntament del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha votat en contra d’una modificació de crèdit de 12 milions d’euros presentada per l’equip de govern en el ple municipal del 7 d’abril. Aquesta modificació està plena de projectes de redacció i d’estudis de plans locals, millores d’equipaments sense especificar i que haurien d’haver estat inclosos en els pressupostos aprovats fa 4 mesos.   Des d’ERC El Prat no veiem un motiu concret o principal perquè l’equip de govern justifiqui aquesta macro-modificació de crèdit. Es tracta de 12 milions d’euros, quantitat equivalent a un 12% del global dels pressupostos municipals aprovats tot just fa 4 mesos.    Tanmateix, des d’ERC estaríem d’acord amb alguna de les partides, tals com la pavimentació dels camins agrícoles; les que fan referència a àpats a domicili; al Pla d’Actuació de Sant Cosme i del Punt Solidari; a ampliar el fons de contingència i la substitució de les canonades d’aigua del polígon Pratenc de serveis centrals i economia; i, especialment, a una partida d’urbanisme de “Transferències Corrents AMB Targeta Rosa” que facilitarà que la ciutadania pratenca pugui adquirir, a partir dels 60 anys i si compleixen els requeriments econòmics establerts, la Targeta Rosa del transport metropolità. Aquesta darrera és, de fet, una reivindicació que fa temps que portem defensant al nostre municipi i que, per fi, s’ha aconseguit que sigui aprovada.  Aquestes mesures esmentades són importants per a nosaltres, però suposen un import petit dins el volum global d’aquests 12 milions d’euros que demanava la modificació de crèdit completa. Al no facilitar poder votar-ho individualment, ens va forçar a votar en contra al Ple de l’Ajuntament. Aquí podeu veure un resum del Ple Municipal d'abril

Lluís Serra, alcalde republicà del Prat, tindrà un passeig a la ciutat que fins ara estava dedicat a Joan Carles de Borbó.

Lluís Serra i Giribert tindrà un carrer a la ciutat. L’alcalde republicà del Prat de Llobregat, afussellat al Camp de la Bota al 1939, rep aquest reconeixement de la ciutadania. El passeig Lluís Serra canvia de nom pel que fins ara era el passeig de Joan Carles Primer. La comissió de nomenclátor de l’Ajuntament del Prat ha tramitat aquest canvi de nom de carrer que honora la figura de l’alcalde Lluís Serra.  Lluís Serra i Giribert va ser militant de la UGT i del PSUC. El 15 d'octubre del 1936 va ser nomenat alcalde del Prat, però el 18 de febrer del 1937 va dimitir i se'n va anar de voluntari al front, on creia que podia ser més útil per defensar la República. Va lluitar a la Batalla de l'Ebre. Se'l va fer presoner quan estava incorporat a les forces de la República. Va morir afusellat al Camp de la Bota el 18 de novembre de 1939 a tres quarts de 6 del matí, a l'edat de 36 anys.

ERC del Prat celebra que s’hagi fet realitat la seva petició de parades a demanda del Nit Bus pel nucli urbà del Prat

Des d’aquest dilluns, les línies de Nit Bus que passen pel nucli urbà del Prat podran fer parades fora del recorregut habitual, sempre que s’avisi abans al conductor. El grup municipal d’ERC del Prat celebra aquesta fita, ja que és una demanda recurrent per part del nostre grup als plens municipals i que finalment va ser aprovada pel Ple de l’Ajuntament del Prat gràcies a una moció presentada per ERC.   Aquesta iniciativa afavoreix clarament la seguretat i la tranquil·litat de les dones usuàries, minimitzant el risc de caminar soles en zones menys poblades o amb insuficient il·luminació. El portaveu del grup municipal d’ERC, Jordi Ibern, celebra aquesta implantació: “Ja que és una demanda llargament sol·licitada per nosaltres, i finalment s’ha fet realitat. Les dones del Prat s’han de sentir segures i lliures quan es moguin en transport públic, sigui l’hora que sigui. Ens hagués agradat que s’apliqués a tot el municipi, però seguirem treballant perquè s’implementi a tot el municipi tal com demanava la moció aprovada”.   Segons informa El Prat Ràdio: “aquesta mesura afecta les línies N16, N17 i N18 en zones properes a l'aeroport i l'avinguda Onze de Setembre. En concret, per a la N16 serà entre la Plaça Catalunya i la T2 Mercaderies (sentit Castelldefels), i en els trams compresos entre les parades Felip Díaz Sandino i T2‑A B, i les avingudes Onze de Setembre i Remolar (sentit Barcelona). Per a la N17 serà entre les parades de les avingudes Onze de Setembre i Remolar (en ambdós sentits), mentre que a la línia N18 aquest servei estarà comprès entre les parades Felip Díaz Sandino i T2 Mercaderies.

ERC insta a l’equip de govern de l’Ajuntament del Prat que no executi la urbanització de la fase 2 de l’ARE Sud fins que no quedin clares les figures de protecció definitives del Delta del Llobregat

ERC del Prat ha votat a favor de la Declaració institucional en defensa dels Espais Naturals del Delta del Llobregat presentada al Ple del Prat. Però ha donat el seu suport tot afegint que al passat mes de gener el grup municipal d’ERC ja va advertir a l’equip de govern format per El Prat En Comú i PSC sobre la possibilitat que la Comissió Europea podria enviar aquests advertiments sobre la manca de protecció al Delta del Llobregat i la manca de mesures de compensació a totes les obres realitzades a la zona.   ERC del Prat lamenta que l’Ajuntament no faci cap esment a Depana ni a SEO Birdlife com impulsores d’aquesta denúncia a instàncies europees. I creiem que no fa cap esment per què aquestes entitats demanaven respectar la zona IBA número 140 indicada com a susceptible de rebre especial protecció i que afecta la major part de l’ARE Sud 2.   Si en dos mesos la resposta presentada a aquests requeriments de la Comissió Europea no són satisfactòries, aquesta situació podria acabar davant del Tribunal de Justícia Europeu. I seria, en aquest cas, i en base a la jurisprudència, que podria tenir prevalença la protecció de la biodiversitat marcada per SEO/Birdlife coas que podria obligar a l’Ajuntament a frenar el desenvolupament urbanístic impulsat per l’equip de govern.    És per això que demanem a l’Ajuntament que no executi cap obra de la fase 2 de l’ARE Sud fins que no es clarifiqui tota aquesta situació i saber si s’acabarà protegint tota la zona qualificada amb criteris científics com a zona amb necessitat de protecció IBA número 140 per part de SEO/Birdlife o no.