El Prat

Totes les notícies

Presentem el programa electoral per construir una ciutat amable i fer un ajuntament proper amb valors republicans

La Sala d'Actes del Cèntric Espai Cultural s'ha quedat petita per acollir tots els assistents que han volgut conèixer el programa electoral d'Esquerra Republicana de Catalunya al Prat. FIns i tot, alguns dels assistents han hagut de seguir l'acte des de les portes laterals, ja que l'aforament de la sala va quedar complet.  Jordi Ibern, candidat a l'alcaldia del Prat ha destacat els principals punts del programa electoral. Ha fet defensa de l'acord per a la construcció de la nova residència d'avis, ha destacat la importància del teixit comercial i ha destacat que el proper Ajuntament, amb Esquerra al capdavant, canviarà les seves formes i no es mirarà la ciutat des d'un despatx, sinó que serà un ajuntament proper. També han participat a l'acte membres de la llista que concorrerà a les eleccions municipals. Meritxell Charavia, Sergi Morales, Mica Blázquez, Toni Guevara, Marta Xirinachs i Miguel Ángel López. I és que el programa electoral presentat per Esquerra del Prat amb Jordi Ibern al capdavant, ha aconseguit engrescar la ciutadania amb una llista que reflecteix fidelment la societat pratenca. El diputat al Congrés, Joan Tardà, ens ha acompanyat a l'acte, animant a fer  república des del municipalisme, començant pel Prat i també per Cornellà, ciutat natal de Tardà.

El Prat tindrà nova residència d’avis gràcies a l’impuls del grup municipal d’ERC del Prat

El Conseller republicà del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies Chakir El Homrani signarà un protocol per a la prestació del servei social de gestió de 140 noves places residencials i de 30 més per al centre de dia per a la gent gran del Prat.   El Ple de l’Ajuntament del Prat ha votat pel procediment d’urgència el protocol de col·laboració per a la creació de noves places de residència per a la gent gran i de centre de dia. En aquest cas, el Govern de la Generalitat i l’Ajuntament signarà un acord per la futura construcció i posada en marxa d’un Servei de residència assistida de 140 places i centre de dia de 30 places per a persones grans dependents de caràcter temporal o permanent. La nova residència, amb el nom provisional “El Prat Sud” s’ubicarà al carrer Jaume Casanovas 219-233.   A més, la Conselleria dirigida pel republicà Chakir El Homrani establirà la concertació de 84 places de residència assistida i 30 de centre de dia.   El portaveu del grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya, Jordi Ibern, ha destacat el compromís que el Govern de la Generalitat, de la mà del Conseller d’Afers Socials, signarà amb el conjunt de tota la ciutadania del Prat. Des d’Esquerra Republicana del Prat, la demanda d’una nova residència ha estat un dels eixos de treball de la legislatura, i el mateix Jordi Ibern ha treballat per a la signatura d’aquest acord cabdal per a la gent gran del Prat.        Grup Municipal d’ERC   El Prat de Llobregat, 03 d’abril de 2018

ERC – El Prat presenta la llista a les eleccions municipals amb el repte de construir un Prat millor i un Ajuntament proper

Jordi Ibern torna a encapçalar la llista electoral, formada per una nodrida representació ciutadana amb vocació social per construir un Prat millor.   Esquerra Republicana del Prat presenta a les eleccions municipals una candidatura oberta, com a reflex del projecte republicà a la ciutat , amb una presència important de candidats independents provinents de diferents àmbits i sectors. En una aposta clara per la paritat i el feminisme, s'ha fet una llista “cremallera”, on hi ha el 50% de representants dones.Una llista formada per gent compromesa amb El Prat i amb els valors republicans d’igualtat, fraternitat i justícia social. La llista reflecteix diverses sensibilitats socials i dels barris de la ciutat. Una idea del Prat amb ciutadans i ciutadanes crítics, que participen en la construcció d’un Prat millor, amb la complicitat d’un Ajuntament que se’ls hi apropa, obre les portes i els deixa participar. Fem un Ajuntament, un Prat, més a prop.   1. Jordi Ibern serà el candidat a l’alcaldia del Prat. Amb 53 anys, Ibern és tècnic electricista industrial. Implicat amb els valors d’Esquerra des de ben jove, la darrera legislatura ha estat el portaveu del grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat. Viu al Nucli Antic. Culturalment i socialment molt actiu, és soci de l’AVV del Nucli Antic, de l’AE Prat, de Metges sense Fronteres i Aldees Infantils. 2. Meritxell Charavia Ribas. Té 41 anys i va néixer a la Barceloneta i ara viu als Jardins de la Pau. Tècnica superior d’Educació Infantil, ha treballat recentment en dues escoles de comunitat d’aprenentatge, model Escola 21, d’inclusió social. És sòcia de la Plataforma per la Llengua i dels Castellers del Prat de Llobregat, de l’Scrabble Delta Prat i és voluntària per la llengua.   3. Sergi Morales. Té 30 anys i va créixer al barri de Llevant. És llicenciat en Ciències Polítiques i investigador i professor universitari. Ha estat monitor de lleure a l'esplai Sant Pere i Sant Pau durant 8 anys; va ser un dels socis fundadors de Castellers del Prat i primer president de la colla.

Vols dir la teva?

Vols dir la teva?  Vine  aquest dissabte 9 de febrer a les 10:30h als Jardins de la Pau. Participa i fem un Prat millor entre tots i totes! A més a més, a les 12.30 esteu convidats a un vermut-debat amb la presència de Jordi Albert, diputat republicà al Parlament de Catalunya. #ParlemdelPrat

Meritxell Charavia Ribas

Meritxell Charavia Ribas serà la número 2 de la llista d'ERC a les municipals

Esquerra Republicana de Catalunya del Prat segueix treballant per la confecció de la llista que concorrirà a les eleccions municipals del proper mes de maig. Jordi Ibern, candidat a l'alcaldia del Prat, ha anunciat que la número 2 serà Meritxell Charavia Ribas. Militant de la secció local d'ERC, Meritxell Charavia és Tècnica Superior d'Educació Infantil i treballa com a mestra d'infants en dues escoles de comunitat d'aprenentatge, model Escola 21, d'inclusió social. Per la seva experiència professional, sempre ha estat en contacte amb famílies i infants i coneix de primera mà els àmbits educatius de la ciutat del Prat. Va nèixer al barri de la Barceloneta, i viu als Jardins de la Pau, barri on acostuma a fer la seva vida al Prat. Al teixit associatiu, Meritxell forma part de la Plataforma per la Llengua i és castellera als Castellers del Prat. És una apassionada del joc de les paraules encreuades i participa assíduament a les partides de l'Scrabble Delta Prat. En l'àmbit del voluntariat participa com a parella lingüística per tal d'ajudar a qui vulgui aprendre el català.

Miki López amb Jordi Ibern

Miki López, candidat del Jovent Republicà del Prat a les municipals

Les Joventuts Republicanes del Prat han escollit Miquel Àngel López Basiana com a candidat d'aquesta formació per entrar a la llista d'Esquerra Republicana de Catalunya a les properes eleccions municipals. Miki, com tothom coneix el candidat, té 18 anys i cursa Batxillerat a l'Institut Estany de la Ricarda de la nostra ciutat. Ja fa anys que està implicat en diversos moviments socials, culturals i esportius de la ciutat, com el Ball de Diables o la formació i pràctica del Taekwondo.

Els responsables de la Policia Local segueixen gestionant fent tombs

La problemàtica de la Policia Local del Prat no ve d'ara. Ja ho hem anat explicant en diverses situacions, i els agents han arribat a un punt màxim de tensió perquè no donen a l'abast. Al darrer ple municipal es va votar la creació de la nova Unitat de Suport Operatiu (USO) per tal de donar serveis els caps de setmana, vigílies de festius i festius. El que ha passat ara és que la majoria d'agents de Policia han dit “Ja n’hi ha prou!” i per l’altra sembla que els responsables de la Policia Local, amb el Tinent d'Alcalde Joaquim Bartolomé al capdavant, prenen decisions radicals. I en això estan d’acord totes les forces sindicalistes representades. Són decisions que no esgoten les possibilitats de les negociacions que s'haurien de seguir fent per millorar la . Considerem que s’hagués hagut de treballar per aconseguir que, almenys, les forces sindicals representants dels treballadors de la policia local no poguessin dir “que donades les dates en que es comunicaven les decisions no es podien posicionar ni a favor ni en contra” o “que rebutjaven la proposta per no està negociada”. Si aquesta nova unitat Suport Operatiu es crea amb 7 agents i 1 caporal que avui estan treballant de dilluns a dilluns, si ara només treballen divendres, caps de setmana, vigílies de festius i festius, això no anirà en detriment dels serveis que es faran de dilluns a dijous a partir d’ara si no s'amplia la plantilla, com demanen els agents? Pensem que el millor seria arribar a una solució consensuada amb la taula de negociació en aquest punt pel que considerem, veient-t’ho des de fora i amb la informació que tenim, que potser es podria seure durant aquest mes i intensificar esforços per les dues parts amb l’objectiu de trobar una solució consensuada i dur-ho a aprovació el ple de febrer.

L'Artesà, dos mesos i 11 dies més d'obres

Al darrer Ple Municipal de l'Ajuntament del Prat, l'equip de govern ha sotmès a votació un endarreriment de 2 mesos i 11 dies (ni dos mesos i mig, ni tres mesos, no fos cas que no puguin inaugurar l’obra abans de les municipals del mes de maig, no?) Els motius eren els retards en el procés d’enderroc del teatre per l’existència de nius de falciots, la renúncia de l’empresa instal·ladora ADISGRUP aquest setembre passat i els episodis de pluja que hem patit i han dificultat els treballs de l’obra d’exteriors, estructura i envoltants de l’edifici. I, per altra banda, els veïns del Passatge Isidre Nonell que tenen l’accés tallat per poder entrar a casa seva o per aparcar en els seus guals, fins quan hauran de patir aquestes obres? Rebran alguna compensació econòmica equivalent al temps que porten patint-les? Ho diem perquè a banda que l’accés estava tallat des d’abans, el 17 de novembre de 2018 ja estaven les obres en marxa, o sigui, porten quasi 2 mesos en aquesta situació. Per tot això, i per coherència amb el que portem els darrers anys defensant, hem votat en contra!