El Prat

Totes les notícies

El grup Municipal d’ERC del Prat demana al ple la creació d’un carnet d’avantatges pel jovent del Prat en format app

El grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament del Prat ha presentat una moció per a la creació d'un carnet jove en format App orientada al jovent de 14 a 30 anys i empadronat al Prat de  Llobregat, que potencïi  l'activitat cultural, econòmica, esportiva i d'oci de la ciutat. Aquest carnet ha de permetre tenir descomptes especials als serveis municipals, així com a establiments que s'adhereixin a  la iniciativaI també al transport públic.  El portaveu del grup municipal, Jordi Ibern, proposa que l’obtenció d’aquest carnet sigui gratuïta o amb un preu simbòlic. A més, ha sol·licitat que el procés de creació i posada en marxa sigui participatiu i obert a tot el jovent, amb una convocatòria del Consell de Joventut i de Lleure, òrgan que no ha acabat de funcionar com s’esperava i que s’ha reunit molt poc.  La proposta de carnet jove, que ja funciona a d’altres municipis de l’entorn amb notable èxit, ha estat rebutjada per l’equip de govern format per ICV, PSC i EUiA I la complicitat de Se Puede El Prat, partit que ha passat a ser una crossa pels governants locals.  Esquerra Republicana del Prat seguirà fent propostes pel bé comú de la Ciutat I fer del Prat, la nostra república al món.              El Prat de Llobregat, 12 de juliol de 2018

ERC del Prat celebra el Dia de l’Orgull LGTBI i aposta per les polítiques d’igualtat al municipi

Esquerra Republicana del Prat organitza diverses propostes al llarg d’una setmana que culminaran el 5 de juliol amb una taula rodona sobre la perspectiva trans i les identitats de gènere   El 28 de juny es commemora el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI. Amb motiu d’aquesta efemèride, Esquerra Republicana del Prat ha organitzat diversos actes i sessions sobre aquest àmbit. La ciutat ha despertat acolorida amb banderes del moviment LGTBI pels principals carrers, en una acció de Jovent Republicà del Prat.   Les dècades de mobilitzacions i reivindicacions del col·lectiu de lesbianes, gais, trans i bisexuals ha servit per avançar en la conquesta de drets i llibertats però encara queda molt camí per recórrer. En aquest sentit, la legislació catalana és una de les més avançades amb l’aprovació de la Llei 11/2014 contra la LGTBIfòbia. Tot i així, la discriminació i la violència que pateix aquest col·lectiu és ben palesa a la nostra societat és per això que Esquerra Republicana se suma a totes les mobilitzacions d’enguany. ERC del Prat vol que al municipi s’apliquin mesures efectives per la igualtat i el reconeixement de les demandes del col·lectiu LGTBI.   El proper 5 de juliol organitzem un taula rodona amb el lema “Repensar les identitats de gènere. Una perspectiva trans”. A la jornada participarà David Tello, president de l’Associació Chrysallis, i un membre de l’Observatori contra l’Homofòbia. La jornada es realitzarà Dijous 5 de juliol a les 19h al Centre Cívic Jardins de la Pau.   D’altra banda, us convidem a assistir a la manifestació del dissabte 30 de juny a Barcelona per contribuir a la visibilitat del col·lectiu LGTBI.   Activitats realitzades per fomentar la igualtat Les activitats d’ERC El Prat per commemorar el Dia de l’Orgull LGTBI al Prat van començar amb la projecció de la pel·lícula “Pride” presentada per l’actor pratenc i activista LGTBI Martí Castellarnau.   El 25 de juliol, la professora de la UB Sílvia Casola va oferir una conferència sobre feminisme i municipalisme, i com treballar per uns municipis republicans i feministes.

Jordi Ibern és el candidat d’ERC per ser alcalde del Prat

Ibern tornarà a encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a les eleccions municipals de l’any vinent amb un missatge carregat de valors republicans. D’altra banda, Sergi Morales és el nou president de l’executiva local d’ERC   Jordi Ibern tornarà a encapçalar la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions municipals de l’any vinent. Ibern ha rebut el suport majoritari de l’Assemblea del partit, oberta a la ciutadania i celebrada aquest dissabte al Centre Cívic Jardins de la Pau. El missatge de Jordi Ibern a l’assemblea ha estat carregat de valors republicans. De llibertat, d’igualtat, de respecte, de democràcia, d’inclusió per fer de “El Prat, la nostra república al món”. El candidat a l’alcaldia del Prat ha remarcat que “Som l’alternativa real a l’actual equip de govern, que no sap escoltar després de tants anys governant amb tics autoritaris. Les persones de la nostra ciutat, els comerciants, les entitats, necessiten ser escoltades”. Ibern ha remarcat que el programa se centrarà en temes com l’habitatge, les oportunitats laborals, la violència de gènere, la igualtat efectiva i real entre homes i dones o els problemes del jovent de la ciutat, com la manca d’oci.   Jordi Ibern ha rebut el suport de Jordi Albert, diputat comarcal d’ERC al Parlament de Catalunya   Nova Executiva i homenatge a Margarita Bruixola   L’Assemblea també ha escollit la nova Executiva de la secció local d’Esquerra Republicana Catalunya. Sergi Morales és el nou president, en un equip format per persones joves i implicades al teixit associatiu de la ciutat. Meritxell Charavia, Ana Ventura, Marcel Camps, Alfonso Morales. Gerard Oró i Oscar Hinarejos León són els membres d’aquesta nova executiva local.   En el decurs de l’acte, Esquerra Republicana del Prat ha volgut homenatjar Margarita Bruixola, filla de Joan Bruixola, últim alcalde republicà del Prat de Llobregat. (1937-1939), com a testimoni de la vigència dels valors republicans a la nostra ciutat i que representa Esquerra Republicana de Catalunya.

L' Alcalde fent-li entrega d'una de les diverses felicitacions públiques que ha rebut al llarg de la seva trajectòria policial

"El cap de la Policia Local considerava incompatible ser mare amb la meva condició de comandament"

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament del Prat ja ha demanat dues vegades la dimissió del cap de la Policia Local del Prat, Ramon Dosaigues. La primera, per excés de zel. La segona, per un presumpte cas d’assetjament psicològic a la Cap de Torn Roser Ruiz. Roser Ruiz. Té 46 anys i és agent de policia local des de fa 26.  Amb un currículum envejable, actualment es troba de baixa del cos. El Síndic de Greuges ja s’ha mostrat favorable a la demanda de Roser en aquest cas d’assetjament. Roser explica, en aquesta entrevista a ERC El Prat, els motius que l’han dut fins aquí . Sóc Roser Ruiz, tinc 49 anys i porto 26 anys treballant com a policia local. Vaig començar a  l'any 1992  com a interina ,  a  l'any 1993  vaig aprovar  una plaça com a funcionària i vaig marxar a l'Escola de Policia de Catalunya per realitzar  el curs bàsic d'agent que va durar 9 mesos. El juny de 1994 vaig finalitzar el curs amb la qualificació final d'excel·lent, quedant entre les 10 primeres de promoció de mossos i policies locals, motiu pel qual vaig rebre una beca  per anar  a l'Escola de la  Policia  Muntada del Canadà. Un cop incorporada al Prat, vaig cursar el Graduat de Criminologia i Política Criminal i posteriorment  la Llicenciatura de Criminologia. L'any 2003 vaig opositar per primer cop a caporal, però el meu embaràs de 7 mesos em va impedir poder optar a la plaça, malgrat que ho vaig intentar, però no vaig poder superar les proves físiques. Va ser molt injust i discriminatori per la manca de normativa que eviti que  la maternitat sigui un impediment per promocionar professionalment. Finalment, l'any 2005 ho vaig intentar de nou i vaig aprovar la plaça de Caporal. Durant l'etapa  de caporal , vaig participar en diversos projectes municipals força interessants com: Responsable de la unitat policial de control d'absentisme escolar i membre del Pla Local d'absentisme escolar de l'Ajuntament del Prat . Membre de la Comissió tècnica per l'elaboració del primer protocol d'actuació d'infància i adolescència en risc del Prat de LLobregat.

Autor: Joaquim Torrent

ERC del Prat celebra una nova edició del Sopar de la República

L’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Baix Llobregat és reconeguda amb el Guardó Josep Gibert. Hi va assistir el diputat al Parlament Jordi Albert.   Un any més, Esquerra Republicana del Prat ha celebrat el Sopar de la República. Una tradició que se celebra sempre als voltants del dia 14 d’abril. Prop d’un centenar de persones van assistir al Sopar, celebrat al restaurant Casa Guijarro, de la ciutat del Prat.   En aquesta ocasió, ens va acompanyar el diputat al Parlament de Catalunya Jordi Albert. També hi era convidat Raül Romeva, actualment empresonat per defensar el país. Jordi Albert va remarcar “La nostra República ha de ser un impuls pel canvi social a Catalunya, a l’Estat Espanyol i a Europa” Sobre la situació actual que viu Catalunya i la formació de nou govern, afirmà “Necessitem un govern efectiu,un govern que avanci cap a la República”.   Tanmateix, en el decurs del sopar es va lliure el guardó Josep Gibert a l’AFA, l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Baix Llobregat. ERC del Prat vol reconèixer la tasca d’aquesta entitat vers el malalts de l’Alzheimer i l’atenció també als seus familiars.   Recordem que avui, 14 d’abril, El Prat també va proclamar la República. Des de llavors, Esquerra Republicana El Prat continua treballant pels valors republicans a la ciutat. Seguim fent del Prat, la meva república al món. Us deixem el link del reportatge fet per ElPrat.tv: http://elprat.tv/2018/04/16/lempresonament-liders-independentistes-marca-sopar-la-republica-derc/

ERC denuncia presumpte cas d'assetjament psicològic del cap de la Policia Local del Prat vers una sergent

El grup Municipal sol·licita un estudi de l’increment de les hores extraordinàries i l’augment d’absentisme per incapacitat temporal de molts agents. A més, tornem a demanar la dimissió de l’Inspector de la Policia Local del Prat, Ramon Dosaigues.   Per segona vegada en aquest mandat, el grup Municipal d’ERC ha tornat a demanar la dimissió de l’Inspector Ramon Dosaigues, Cap de la Policia Local del Prat de Llobregat. La primera petició va ser ignorada per l’equip de govern. Però arran d’aquella denúncia pública, alguns agents van contactar amb ERC  per explicar-nos diverses situacions preocupants que s’estan vivint dins del cos de la Policia Local, que depèn de Joaquim Bartolomé (ICV), Tinent d’Alcalde de Seguretat Ciutadana.   Sorprenen diverses actuacions que traspassen l’excés de zel en les ordres dictades per l’Inspector Ramon Dosaigues als seus agents. Es coneixen casos com el de canviar la destinació habitual a agents que mostren disconformitat o pensen diferent al cap de la Policia Local. L’excès de zel ja va quedar demostrat amb l’actuació de detenir, engarjolar i dur davant dels Mossos d’Esquadra a dos avis que prenien fustes d’un banc trencat en un polígon industrial de la ciutat. Es van detenir sense pensar en el risc per la salut ni el nivell d’ansietat que una actuació així pot provocar en persones d’avançada edat.   Per tot això, demanem que es faci un informe que detalli a fons les relacions personals dins el cos de la policia Local, l’increment de les hores extraordinàries dels agents i també l’augment de l’absentisme per incapacitat temporal per part d’agents del cos. Cal recordar que durant la campanya de l’1 d’octubre i aquell mateix dia, l’inspector de la policia ja va protagonitzar diverses actuacions polèmiques.   Actuació del Síndic de Greuges   El cas més preocupant és el d’una sergenta que al·lega assetjament psicològic en el seu lloc de feina i inseguretat jurídica per part del Protocol per a la prevenció i abordatge de possibles situacions d’assetjament i conflictes relacionals.

El Prat, la Meva República al Món

El Prat, la meva República al món

Comença la campanya republicana. Esquerra Republicana del Prat arrenca una sèrie d’actes i accions que serviran transmetre els missatges del republicanisme. La campanya finalitzarà amb l’assemblea d’elecció del o de la cap de llista del partit a les properes eleccions municipals i la nova executiva local. El primer acte serà dissabte 3 de març.   Esquerra Republicana del Prat inicia la campanya “El Prat, la meva República al món”. Sota aquest títol, ERC vol presentar cada setmana una sèrie de valors associats al republicanisme com ara la llibertat, la igualtat, la honestedat, la democràcia i la fraternitat, i lligats a la realitat del municipi del Prat. Esperem que la ciutadania faci seu aquest lema i conegui les bondats dels valors del republicanisme que representa el partit i que vol que impregnin les polítiques de l’Ajuntament del Prat.   El primer acte serà aquest dissabte 3 de març a les 11 del matí. Esquerra Republicana de Catalunya al Prat serà present amb una parada informativa a la cruïlla entre Av. Verge de Montserrat i Av. Gallart i Monés (La Zonilla). Ens acompanyarà Bernat Picornell, senador per ERC. En aquest punt, la ciutadania podrà enviar cartes de suport als empresonats polítics i disposarà de material divers per fer de “El Prat, la Meva República al Món”.

Targeta Rosa El Prat

Al Prat volem la Targeta Rosa als 60 anys!

Aquesta és la demanda que el grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat va formular a l’equip de govern al passat Ple Municipal. Per què la ciutadania del Prat no pot accedir a aquesta bonificació com si ho fan a d’altres municipis com Barcelona o L’Hospitalet?   La ciutadania del Prat de Llobregat es troba en la franja d’edat més alta per accedir a la targeta rosa  de tots els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Si l’any vinent, segons les previsions de l’equip de govern, les arques municipals tindran endeutament zero, el grup municipal d’ERC creu que es pot seguir avançant en millores de caire social. És per aquest motiu que demanem rebaixar als 60 anys la franja d’edat de la població pratenca que pot accedir a les bonificacions que ofereix la targeta rosa. Es tracta d’una decisió que depèn directament de l’Ajuntament del Prat i considerem que s’ha de protegir a aquelles persones susceptibles d’haver patit retallades en els seus ingressos familiars.   Cal recordar que els requisits de la ciutadania pratenca per accedir a la Targeta Rosa són els de tenir 65 anys, o una discapacitat igual o superior al 33%. En canvi, a d’altres municipis com Esplugues, Sant Boi o Badalona la franja d’accés es troba als 62 anys. I a Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat la Targeta Rosa es pot obtenir als 60 anys.   El grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya segueix apostant pel republicanisme i els valors que representa.

Tanatori

ERC demana una transparència total de serveis i preus dels serveis funeraris del Prat

Per aquest motiu, reclama l’obligatorietat de la creació d’un catàleg de Serveis que estigui a disposició de la ciutadania, i que s’ampliï l’oferta d’operadors funeraris al municipi.   Al Ple del mes de desembre, l’equip de govern, amb el vot favorable d’ERC, va aprovar inicialment la Modificació de l’Ordenança General de Serveis Funeraris. Obert el període d’al·legacions, el Grup Municipal d’ERC n’ha presentat tot un seguit de propostes a aquesta modificació.   El grup Municipal d’ERC demana una transparència total de serveis i preus dels serveis funeraris. I és que demanem que l’Administració Pública estigui pendent del control d’aquests serveis i dels operadors que els ofereixen. Precisament, veiem necessari que concorrin més d’un operador per tal de poder ampliar l’oferta i així repercutir en una varietat de preus, afavorint els consumidors.   D’altra banda, demanem amb insistència la creació d’un catàleg de serveis funeraris que estigui a disposició de la ciutadania. En aquest catàleg, s’haurà d’explicitar la totalitat de serveis i de preus. Al mateix temps, demanem exigir el certificat de recepció d'aquest Catàleg de Serveis per part dels usuaris per garantir que tothom té informació necessària per tal d’accedir, per exemple, a serveis gratuïts o bonificats.   No volem desaprofitar l'ocasió per reiterar la nostra sol·licitud a l'Ajuntament del Prat de Llobregat a estudiar la viabilitat de la municipalització d'aquests serveis que, aprofitant les estructures  d'alguna de les empreses municipals, ens podrien garantir donar un servei respectuós, inclusiu, econòmicament assequible, ecològic i molt més transparent quan estem parlant d'un servei essencial i d'interès general.