El Prat

ERC s’interessa per l’estat de salut de les palmeres del Prat i la possible afectació de la plaga de l’escarabat morrut

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha preguntat sobre la situació de la plaga de l’escarabat morrut que afecta les palmeres de la ciutat. Com ja sabem, l’escarabat morrut (Rhynchophorus ferrugineus) provinent d’Àsia ja està distribuït per tot el litoral mediterrani i s’alimenta de les palmeres datileres especialment.

Al darrer Ple Municipal, el portaveu del grup d’ERC, Jordi Ibern va sol·licitar conèixer cada quan es fan tractaments de prevenció d’escarabat morrut a les palmeres de la ciutat. A la ciutat tenim algunes palmeres emblemàtiques i catalogades com exemplars d’interès, com ara la que presideix l’Avinguda Verge de Montserrat, les dues de la plaça de Pau Casals o les que envolten Torre Muntadas. Lamentablement, la de la plaça de l’Esglèsia ja va haver de ser retirada pels efectes de la plaga. És per això que insistim en la protecció i seguiment d’aquesta plaga en les palmeres de la ciutat.