El Prat

ERC considera injustificada una modificació de crèdit de 12 milions d’euros a l’Ajuntament del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha votat en contra d’una modificació de crèdit de 12 milions d’euros presentada per l’equip de govern en el ple municipal del 7 d’abril. Aquesta modificació està plena de projectes de redacció i d’estudis de plans locals, millores d’equipaments sense especificar i que haurien d’haver estat inclosos en els pressupostos aprovats fa 4 mesos.

Des d’ERC El Prat no veiem un motiu concret o principal perquè l’equip de govern justifiqui aquesta macro-modificació de crèdit. Es tracta de 12 milions d’euros, quantitat equivalent a un 12% del global dels pressupostos municipals aprovats tot just fa 4 mesos.

Tanmateix, des d’ERC estaríem d’acord amb alguna de les partides, tals com la pavimentació dels camins agrícoles; les que fan referència a àpats a domicili; al Pla d’Actuació de Sant Cosme i del Punt Solidari; a ampliar el fons de contingència i la substitució de les canonades d’aigua del polígon Pratenc de serveis centrals i economia; i, especialment, a una partida d’urbanisme de “Transferències Corrents AMB Targeta Rosa” que facilitarà que la ciutadania pratenca pugui adquirir, a partir dels 60 anys i si compleixen els requeriments econòmics establerts, la Targeta Rosa del transport metropolità. Aquesta darrera és, de fet, una reivindicació que fa temps que portem defensant al nostre municipi i que, per fi, s’ha aconseguit que sigui aprovada.

Aquestes mesures esmentades són importants per a nosaltres, però suposen un import petit dins el volum global d’aquests 12 milions d’euros que demanava la modificació de crèdit completa. Al no facilitar poder votar-ho individualment, ens va forçar a votar en contra al Ple de l’Ajuntament.

Aquí podeu veure un resum del Ple Municipal d'abril