El Prat

El candidat ha estat escollit a través d’un procés de primàries en una assemblea oberta a tota la ciutadania

• L'assemblea d'ERC-El Prat a la biblioteca Antonio Martín plena de gom a gom
  • Jordi Ibern fent la presentació de la seva candidatura

Aquest divendres, 21 de març, a les 19 hores, a la Sala d’Actes de la Biblioteca Antonio Martín, Esquerra Republicana del Prat de Llobregat va convocar a la ciutadania del Prat per participar d’una assemblea oberta per tal d’escollir al cap de llista de la formació per les properes eleccions municipals del 2015. Més de 50 persones van participar d’una assemblea presidida per l’anterior regidor de la formació, Joan Camps, i van poder votar en la mateixa.

L’única candidatura que va presentar els avals mínims per presentar-se va ser la d’en Jordi Ibern i Tortosa, veí de la ciutat. En Jordi, de 48 anys, és electricista industrial de professió, un ciutadà actiu dins el moviment veïnal i militant de l’esquerra independentista des de fa anys. Precisament, en el seu discurs de presentació ha volgut remarcar la importància de la participació, de poder decidir sobre el nostre entorn més immediat, i que aquesta eina és indispensable per fer un Prat més just i igualitari.

Tot seguit, s’ha procedit a la votació. Tothom ha pogut votar, inclosa la ciutadania que no era ni militant ni simpatitzant d’ERC, sempre i quan signés un document d’adhesió ideològica amb els principis republicans, d’esquerres i democràtics del partit. Després del recompte, en Jordi Ibern ha estat escollit candidat a l’alcadia d’ERC al Prat de Llobregat amb el suport majoritari dels assistents. Ja com a candidat, en Jordi ha volgut constatar, en paraules seves, “el meu fort compromís vers tota la ciutadania del Prat, vingui d’on vingui i parli la llengua que parli, per tal de dur la seva veu a l’Ajuntament i construir un Prat per a tothom. Aquesta ciutat, tota la ciutadania del Prat, no pot quedar al marge de les decisions més rellevants que pren el consistori, de la mateixa manera que tampoc pot fer-ho del procés que està vivint el nostre país. ERC vol ser la garantia del dret a decidir de la ciutadania, especialment de les classes populars de la nostra ciutat. Només participant de les decisions comunes es pot empoderar a la gent i garantir que es facin polítiques que beneficiïn a tothom i no només a uns pocs”.

L’assembla ha conclòs amb un torn obert de paraules i amb les intervencions d’en Jordi Albert, president d’ERC del Baix Llobregat, i l’Albert Castellanos, secretari de política econòmica i treball d’ERC a nivell nacional.