El Prat

ERC-EL PRAT DEMANA LA COL·LABORACIÓ DE L'AJUNTAMENT I EL PRAT TV PER FACILITAR VIDEOCURRÍCULUMS ALS ATURATS

Gavà TV va oferir les seves instal·lacions per facilitar la creació dels videocurrículums
En el passat ple del mes de febrer vam presentar el següent escrit via registre per ser estudiat per l'equip de govern local:

Amb 4.738 aturats al Prat de Llobregat, un 15,5% de la població, trobar feina és molt difícil. El currículum de tota la vida ja no serveix gaire i, a més, s’ha de reformular.
Tenir un bon posicionament a internet com a professional és clau.

S’ha acabat el temps en què n’hi havia prou enviant el currículum a una empresa o penjar-lo a un portal d’internet i esperar a casa una trucada. Només els més espavilats poden tenir més opcions d’aconseguir feina ja que de persones preparades i amb experiència el mercat laboral n’està ple. S’ha de ser conscient que buscar feina ja és, en sí mateix, una feina i cal dedicar-hi el mateix esforç que a una jornada laboral.

Les empreses volen bons professionals, però amb el currículum tradicional a la mà, de  bons n’hi ha moltíssims. Per això els analistes apunten que cal convertir els coneixements en continguts digitals a través d’un blog i crear la teva pròpia marca personal a través de les xarxes socials.

El primer que fa un reclutador d’una empresa és posar el teu nom a Google i veure la teva activitat a les xarxes socials per conèixer a l’aspirant com a persona.

A Gavà, aquí al costat mateix, GAVÀ TV va oferir la possibilitat a la gent aturada, amb la finalitat d’afegir valor als currículums tradicionals i facilitar la feina de buscar un lloc de treball, la possibilitat de fer un videocurrículum. Els experts en recursos humans valoren positivament aquesta iniciativa ja que enriqueix i ofereix la informació curricular de manera ràpida i efectiva deixant veure “el saber estar” del candidat.

Després de consultar la valoració que fa el propi Ajuntament de Gavà davant els resultats d’aquesta iniciativa, ens comuniquen que s’han realitzat 40 videocurrículums en total. D’aquestes 40 persones que han fet el videocurrículum, 23 persones han estat contractades el que representa un 57% d’inserció laboral.

Donat que entre el novembre i el desembre del 2015 la reducció de persones a l’atur al Prat va ser de 88 persones, la xifra de 23 persones que han trobat feina utilitzant el recurs del videocurrículum, representa un 26,1% d’aquesta reducció i pel baix cost que suposaria proposem a l’equip de govern els següents acords:

2.-Facilitar una còpia d’aquest videocurrículum als candidats que el realitzin per poder ampliar la seva distribució mitjançant les seves pròpies xarxes socials.

3.-Comunicar i publicitar aquest servei a les entitats locals de persones aturades, a les entitats empresarials del nostre municipi, a les empreses locals i publicitar-ho a la revista municipal ELPRAT.