El Prat

Carta a l'Alcalde del Prat de Llobregat

El Prat de Llobregat, Esquerra, ERC
Carta a Alcaldia

Carta enviada des del Grup Municipal d'ERC a l'Alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, la tarda de Dimarts 3-Octubre de 2017

Bona tarda, Lluís,
En el passat ple municipal de setembre, des del grup municipal d’ERC ja et vam dir que no enteníem la teva negativa a facilitar els col·legis habituals perquè la gent pogués votar l’1 d’octubre en el referèndum d’autodeterminació.
Després de fer un discurs sectari i partidista en l’acte institucional de la Diada Nacional al Prat i qualificar el referèndum d’il·legal i després de veure la brutalitat de les actuacions dels cossos policials, en nom de tot l’Ajuntament, feu un comunicat condemnant aquestes accions a nivell català, però us oblideu de condemnar l’actuació repressiva i sancionadora durant el període de campanya electoral i la jornada de votació de la policia local del Prat de Llobregat, la ciutat en la que ets alcalde.
Aquest matí acabem de sortir al carrer prop de dues mil persones per condemnar totes les actuacions policials i per defensar els nostres drets universals davant la repressió de la policia local del Prat i les accions  repressives i violentes del cos de la Policia Nacional i de la Guardia Civil dins la jornada del referèndum. La Taula per la Democràcia ens convoca a una aturada general de condemna i la nostra sorpresa és veure que, l’equip de govern, s’adhereix amb una aturada parcial. Una vegada més, esteu nadant i voleu guardar la roba i ara toca mullar-se sense por. Mullar-se com els 13.000 ciutadans i ciutadanes que diumenge, 1 d’octubre, van defensar el dret a vot sota la pluja durant tot el dia.
Fa uns instants, una noticia d’última hora ens diu que la Fiscalia acaba de justificar les accions policials i que les 892 persones ferides i la víctima mortal signifiquen el 0,037% de tota la gent que va anar a votar i que és una xifra molt petita. Davant aquest cinisme des del govern d’Espanya, el grup municipal d’ERC-El Prat et demana:
1.-Condemnar totes les accions policials repressives i sancionadores patides a Catalunya i, en especial, a la nostra ciutat per part de la policia local.
2.-Adherir-se al 100% a l’aturada general de vaga fent el tancament de totes les oficines municipals sense cap repercussió econòmica als treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.