El Prat

ERC demana una transparència total de serveis i preus dels serveis funeraris del Prat

Tanatori
Per aquest motiu, reclama l’obligatorietat de la creació d’un catàleg de Serveis que estigui a disposició de la ciutadania, i que s’ampliï l’oferta d’operadors funeraris al municipi.

Al Ple del mes de desembre, l’equip de govern, amb el vot favorable d’ERC, va aprovar inicialment la Modificació de l’Ordenança General de Serveis Funeraris. Obert el període d’al·legacions, el Grup Municipal d’ERC n’ha presentat tot un seguit de propostes a aquesta modificació.

El grup Municipal d’ERC demana una transparència total de serveis i preus dels serveis funeraris. I és que demanem que l’Administració Pública estigui pendent del control d’aquests serveis i dels operadors que els ofereixen. Precisament, veiem necessari que concorrin més d’un operador per tal de poder ampliar l’oferta i així repercutir en una varietat de preus, afavorint els consumidors.

D’altra banda, demanem amb insistència la creació d’un catàleg de serveis funeraris que estigui a disposició de la ciutadania. En aquest catàleg, s’haurà d’explicitar la totalitat de serveis i de preus.
Al mateix temps, demanem exigir el certificat de recepció d'aquest Catàleg de Serveis per part dels usuaris per garantir que tothom té informació necessària per tal d’accedir, per exemple, a serveis gratuïts o bonificats.

No volem desaprofitar l'ocasió per reiterar la nostra sol·licitud a l'Ajuntament del Prat de Llobregat a estudiar la viabilitat de la municipalització d'aquests serveis que, aprofitant les estructures  d'alguna de les empreses municipals, ens podrien garantir donar un servei respectuós, inclusiu, econòmicament assequible, ecològic i molt més transparent quan estem parlant d'un servei essencial i d'interès general.

Mots clau
: EL Prat ERC Tanatori