El Prat

ERC denuncia presumpte cas d'assetjament psicològic del cap de la Policia Local del Prat vers una sergent

El grup Municipal sol·licita un estudi de l’increment de les hores extraordinàries i l’augment d’absentisme per incapacitat temporal de molts agents. A més, tornem a demanar la dimissió de l’Inspector de la Policia Local del Prat, Ramon Dosaigues.

Per segona vegada en aquest mandat, el grup Municipal d’ERC ha tornat a demanar la dimissió de l’Inspector Ramon Dosaigues, Cap de la Policia Local del Prat de Llobregat. La primera petició va ser ignorada per l’equip de govern. Però arran d’aquella denúncia pública, alguns agents van contactar amb ERC  per explicar-nos diverses situacions preocupants que s’estan vivint dins del cos de la Policia Local, que depèn de Joaquim Bartolomé (ICV), Tinent d’Alcalde de Seguretat Ciutadana.

Sorprenen diverses actuacions que traspassen l’excés de zel en les ordres dictades per l’Inspector Ramon Dosaigues als seus agents. Es coneixen casos com el de canviar la destinació habitual a agents que mostren disconformitat o pensen diferent al cap de la Policia Local. L’excès de zel ja va quedar demostrat amb l’actuació de detenir, engarjolar i dur davant dels Mossos d’Esquadra a dos avis que prenien fustes d’un banc trencat en un polígon industrial de la ciutat. Es van detenir sense pensar en el risc per la salut ni el nivell d’ansietat que una actuació així pot provocar en persones d’avançada edat.

Per tot això, demanem que es faci un informe que detalli a fons les relacions personals dins el cos de la policia Local, l’increment de les hores extraordinàries dels agents i també l’augment de l’absentisme per incapacitat temporal per part d’agents del cos.
Cal recordar que durant la campanya de l’1 d’octubre i aquell mateix dia, l’inspector de la policia ja va protagonitzar diverses actuacions polèmiques.

Actuació del Síndic de Greuges

El cas més preocupant és el d’una sergenta que al·lega assetjament psicològic en el seu lloc de feina i inseguretat jurídica per part del Protocol per a la prevenció i abordatge de possibles situacions d’assetjament i conflictes relacionals. El Síndic de Greuges, coneixedor del cas, ha recomanat a l’Ajuntament del Prat que examini i valori la conveniència d’introduir quins són els límits d’aquest Protocol. Els sindicats, segons fonts de CCOO, havien detectat un augment significatiu de conflictes laborals entre treballadors i de treballadors amb comandaments. Encara no han rebut una còpia definitiva de l’avaluació encarregada pel Síndic de Greuges, tot i que ja l’Ajuntament ja la disposa. El grup municipal d’ERC El Prat sol·licita que es faciliti aquesta avaluació definitiva de riscos als representants sindicals per tal que pugui ser aplicada a tots els departaments.

Tornem a demanar la dimissió del Cap de la Policia Local del Prat Ramon Dosaigues per les seves actuacions durant la campanya d'eleccions de l’1 d’octubre, i en relació a accions reivindicatives durant aquest període i pel seu excés de zel en actuacions davant de la ciutadania i vers aquest cas d’assetjament psicològic, si es confirmen les informacions rebudes. Esperem una ràpida i clarificadora resolució d'aquest tema per tal de no demanar responsabilitats polítiques davant d’una manca de resolució d'aquests conflictes.