El Vendrell

Totes les notícies

Corrupció i organisme nociu

El proper dilluns 13 de novembre us convidem a visualitzar el documental "Corrupció i organisme nociu" i també al debat posterior a càrrec de l'Alba Vergès, diputada al Parlament de Catalunya. L'Alba Vergés és llicenciada en economia i en enginyeria tècnica en informàtica de gestió. És també presidenta de la Comissió d'Investigació de l'Operació Catalunya.

Jaume Vallès

SOM GENT PACÍFICA I NO ENS AGRADA CRIDAR

Segurament als més joves de vosaltres, el títol d’aquest article no us dirà res més enllà de la pròpia afirmació. Si més no, els més “granadets” potser sí que recordareu la frase com una expressió festiva emprada en excursions, sortides de diumenge i focs de campament, que començava pronunciant-se en veu molt baixa, per anar apujant-ne el to fins esdevenir una autèntica cridòria que contrastava volgudament amb el que s’hi afirmava. D’això se’n diu ser sarcàstic i aquest darrers dies, farcits d’esdeveniments històrics tot i que innegablement caòtics i angoixants, he pogut constatar que a la gent que vivim en aquest racó de la Mediterrània, de manera conscient o com a conseqüència de la genètica incontrolable que pul·lula pel nostre interior, ens encanta ser-ho. Com explicaríem sinó el comportament de tota aquesta població que, tot i predicar a cor que vols i repetir any rere any, segle rere segle, que som gent pacífica i que l’únic que desitgem és viure en pau i tranquil·litat, a la que se’ns gira la truita, sortim massivament al carrer i ens enfrontem a qui convingui amb les mans buides i alçades, per defensar els nostres drets, cultura, institucions i el nostre tarannà pactista? Com pot ser que aquest poble treballador, festiu i tranquil que mai ha estat imperialista i que ja fa gairebé mil anys va inventar allò de les Corts Catalanes, que per molts historiadors eren el model perfecte de parlamentarisme medieval, ara estigui en boca de mig món perquè no li surt de l’engonal conformar-se amb el destí pervers que li proposen uns personatges patètics i malignes però poderosos i farcits de rancúnia, hereus d’aquells conqueridors que varen massacrar un continent sencer per poder viure sense fotre ni brot a les seves terres de secà? Com pot ser que encara continuem en peu i batallant? No seria més senzill aixecar la bandera blanca, espanyolitzar els nostres infants, dir sí senyor a aquests trinxeraires rancuniosos del Gobierno de España, dedicar-nos a cuidar la caseta i l’hortet (els que tinguin la sort de tenir-ne) i tal dia farà un any? Doncs sí, segurament a curt termini seria molt més senzill i pràctic, però la majoria de catalans som gent llegida i tothom amb dos dits de front sap que, si et deixes humiliar per una mala bèstia aquesta no en tindrà mai prou, seguirà maltractant-te fins destrossar-te, perquè la maldat i la clemència no caben al mateix cabàs.

Vaga General 8 de novembre

El passat dimecres 8 de novembre al Vendrell vam fer una massiva manifestació per demanar la llibertat dels presos polítics. Després hi va haver diferents parlaments.

Vaga general del 3 d'octubre

El dimarts 3 d'octubre el Vendrell també va participar massivament a la Vaga General convocada en contra de la repressió policial durant el referendum efectuat el diumenge 1-O

Acte a Vilafranca dissabte 23/09

Demà dissabte 23 de setembre a les 12h es fa un acte molt important a Vilafranca amb la Marta Rovira, el Raül Romeva, la Meritxell Serret i l'Anna Simó. Uns quants hi anirem amb el tren que surt del Vendrell a les 11.22 del matí. Llegiu més informació al cartell adjunt. L'acte ha tingut un gran èxit d'assistència!

Concentració avui a les 21.30 a la Rambla

Avui divendres 22 a les 21.30 farem una concentració pacífica per defensar la Llibertat d'expressió que tant s'ha posat en entredit aquests darrers dies. També prepararem la Marató per la Democràcia de diumenge. Podeu portar una cassola per fer la cassolada a les 22.00 h!!!

Acte d'avui dimecres suspès!

Comunicat d'ERC Nacional: Es suspenen tots els actes previstos per avui dimecres 20 fe setembre. Per tant l'acte que s'havia de fer avui dimecres al Vendrell també s'ha suspès.  Estem convocats tots els que poguem a Barcelona a Rambla Catalunya cantonada amb Gran Via. Perdoneu les molèsties.