El Vendrell

ERC no vol que el debat sobre la capitalitat del Penedès sigui només «un repartiment del botí»

ERC del Vendrell ha donat avui els seus arguments pel vot en contra que va fer el passat ple a la moció del PDECAT i el PSC sobre la cocapitalitat de la vegueria del Penedès. Segons ha explicat la regidora Eva Mata, des d’ERC creuen que el debat sobre la capitalitat de la vegueria «ha de ser molt profund, cal analitzar què és el que pot suposar una capitalitat compartida, i veure quin és el model més eficient». Per això, Mata troba una «irresponsabilitat total» voler decidir aquest tema «a través d’una moció».
Els republicans no voldrien que el debat sobre la capitalitat de la vegueria es convertís només en «un posicionament de cadires» o un «repartiment del botí», raó per la qual demanen un ampli debat entre tots els partits que estan a favor de la vegueria i la societat civil. ERC deixa clar que ells aposten també per la capitalitat compartida, però creuen que cal estudiar bé si aquest model seria el més adequat. Mata també ha puntualitzat que, abans del ple, va demanar a l’alcalde que la moció quedés sobre la taula per a consensuar-la de cara a un futur ple, però que això no va ser acceptat.

Veure notícia a Baix Penedès diari.

Veure notícia a Ràdio Televisió del Vendrell.