El Vendrell

MANIFEST EN FAVOR DE LA REPÚBLICA

El 14 d’abril és el dia de la República en homenatge a aquella històrica jornada de l’any 31 en la que, uns dirigents escollits pel poble i desitjosos de conduir l’Estat espanyol cap a un sistema socioeconòmic més just, van proclamar la II República.
I nosaltres, la gent d’Esquerra Republicana del Vendrell, mitjançant aquest senzill acte públic, volem declarar el nostre suport cap aquesta forma de govern, no només perquè no ens agradi la monarquia corrupta, desacreditada i desvergonyida que ens va tocar a la rifa el dia en què l’innombrable va decidir restituir-la i imposar-la de manera unilateral, sinó perquè entenem la fraternitat republicana com una forma de govern radicalment democràtica, on el poder està realment en mans dels ciutadans i les ciutadanes.
La gent del nostre país ha de poder decidir la relació que vol mantenir amb l’Estat espanyol, el model d’educació més adient per preservar la nostre cultura, la sanitat i els serveis socials, el model territorial, les infraestructures, la fiscalitat, les despeses… en resum, volem que la ciutadania pugui participar, de manera activa, en la construcció nacional, perquè volem una societat més justa, igualitària i sobirana.
De fet, com espanyols que encara som, ens oposem totalment a la Llei Orgànica de Successió votada i aprovada l’11 de juny del 2014, després de l’abdicació del rei “campechano”, amb la que els oligarques, lobbys de poder i estructures patriarcals amb olor a naftalina, pretenen perpetuar la nissaga borbònica que tan bé els hi va per poder mantenir els seus privilegis classistes.
Però com a ciutadans i ciutadanes que defensem el reconeixement d’una Catalunya independent dins de la Unió Europea, ja no en tenim prou amb les misèries. Ho volem tot. Per això reclamem que sigui el poble català, en el qual resideix la veritable sobirania, qui decideixi a través d’un referèndum, si vol la Monarquia borbònica o la República catalana, és a dir, si vol mantenir el dret hereditari o la Democràcia real.
Fem doncs una crida als vendrellencs i les vendrellenques a mobilitzar-se al voltant de les diferents iniciatives populars que aniran sorgint els propers mesos i que serviran per afrontar els  canvis en el nostre sistema polític, econòmic, democràtic i institucional que han de culminar amb la consecució de la nova República.
Moltes mercès a tots i… Visca la República Catalana!