Esparreguera

Totes les notícies

Al·legacions d'ERC Esparreguera al POUM. Mobilitat

Fidels al principi de transparència i proximitat amb la població que ens defineix com a formació política, ERC Esparreguera passa a publicar les al·legacions que hem presentat al POUM. Ho farem en diversos blocs. Comencem per l'apartat de mobilitat. Podeu descarregar-vos-les clicant a l'enllaç que trobareu just a sota.

Prenem la iniciativa esportiva

Com vam expressar al Ple de juliol, ERC Esparreguera s’ofereix per començar a resoldre la greu situació en la que es troben les instal·lacions esportives de la vila i exigim a l’equip de govern que posi fil a l’agulla per resoldre una problemàtica enquistada en el temps. Per això, perquè és una qüestió de vila i cal que hi hagi una resposta de vila, demanem que s’abandonin els interessos partidistes i que el govern municipal s’impliqui a resoldre-la aprofitant tot el coneixement que té a l’abast. ERC Esparreguera treballa des de fa molts anys per resoldre els grans problemes que pateix Esparreguera a diari i sempre ho hem fet des d’una posició de responsabilitat en benefici dels esparreguerins i esparreguerines. Així ho demostra la nostra trajectòria d’implicació i acords més enllà d’interessos de partit o electorals. Per nosaltres, el millor per Esparreguera no és una frase buida per quedar bé sinó que significa identificar les problemàtiques (algunes d’elles greus i de llarga durada), analitzar-les des de diversos àmbits i proposar solucions factibles i efectives que millorin realment el benestar de la població.   És per això que reiterem el nostre oferiment en matèria d’instal·lacions esportives. Això no s’ha d’interpretar com una carta blanca o una declaració de suport al PSC i als seus socis de govern: en realitat, els fets ens han demostrat que ni PSC ni els seus socis no s’han preocupat gens en quatre anys per implementar una política esportiva moderna i de visió de futur. Però la nostra responsabilitat com a líders de l’oposició és posar per davant els interessos de la població. ERC Esparreguera no actuarà, com sí han fet altres formacions en el present i en el passat, prioritzant el càlcul electoral que ha condemnat la vila a l’estancament i a la degradació en diversos sectors entre els quals hi destaca la política esportiva. En el nostre compromís pel mandat que ara s’inicia hi destacava la millora de les instal·lacions esportives juntament amb el Pla Director d’Esports, perquè els esportistes amateurs i professionals d’Esparreguera mereixen una vila adequada a les seves necessitats.

Discurs d'Alfons Puche al Ple d'investidura

Gràcies senyor alcalde, Regidores, regidors, esparreguerines i esparreguerins, Bon dia.   Hem votat en blanc. Ho hem fet perquè Esquerra Republicana ha estat, des de la seva fundació, un partit de marcada vocació municipalista i de caràcter radicalment sobiranista. El municipalisme, perquè és des dels municipis des d’on s’articula la cohesió social bàsica, el sentiment de pertinença sobre el que es construeix la Nació catalana; el sobiranisme, perquè és el pilar fonamental de la democràcia. Aquestes dues característiques es donen, simultàniament, en l’acte d’avui i han estat elements inspiradors de la nostra presa de posició. Democràcia és la forma d'organització de la vida pública en la qual les decisions col·lectives són adoptades pel poble mitjançant participació directa. Això és: sobirania popular. Ha estat des del respecte a aquests dos principis que hem decidit el nostre vot. El passat 26 de maig la llista del PSC era cridada per gestionar l’administració, atorgant-los-hi 9 dels 21 regidors. Aquesta decisió sobirana ha de ser respectada. Però al mateix temps també havíem de respectar la decisió sobirana de la resta del Cos electoral, que va donar suport a altres candidatures que sumen un total de 12 dels 21 regidors, especialment la dels que van fer confiança a Esquerra Republicana, confiança que ens converteix en la segona força a Esparreguera. Va ser per conjuminar les diferents expressions sobiranes del poble esparreguerí que l’assemblea d’Esquerra Republicana va decidir:    No presentar candidatura alternativa a la de la llista més votada, per convicció democràtica i perquè la millor manera d’evitar que t’arribin vots indesitjats és aquesta. Així exercim la coherència política.    Votar en blanc en l’investidura, per facilitar que resulti investit alcalde el cap de la llista més votada, així Esquerra es mostra respectuosa amb la voluntat popular.    No formar part de cap mena d’acord de govern i exercir i liderar una oposició responsable, propositiva, enèrgica i fiscalitzadora.

Aprovada la llista d'ERC Esparreguera a les eleccions municipals del 26 de maig

L' Assemblea local d' Esquerra Republicana d'Esparreguera, en sessió celebrada el passat dijous 14 de febrer, va aprovar la llista electoral per a les municipals del proper 26 de maig de 2019. Amb aquest acte es tanca el procés de conformació de candidatura. Volem agrair a totes les persones que han participat en el procés, i a tots aquells i aquelles que ens fan costat incorporant-se a la llista, el seu suport i col·laboració en el que és un acte de compromís amb Esparreguera.

Un nou menyspreu a l'Esport per part del Govern Municipal.

Nou incompliment del Govern Municipal. Un més. I ja no és noticia. Ni tampoc és notícia que el govern culpi l'oposició d'allò que fa ell amb la inestimable ajuda de C's i PP. I volem aclarir conceptes. A l’ordre del dia del passat Ple Municipal hi figurava un punt d’Urbanisme consistent en una Modificació de Crèdit, la 20/2018. Per a aquesta modificació es destinaran 3.416.881 €. (tres milions quatre-cents setze mil vuit-cents vuitanta-un  Euros) a compte del romanent de tresoreria per despeses general a cinc partides pressupostàries diferents. Una d’aquestes partides es destinarà a la compra de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil, ubicada al c/ dels Arbres, per valor de 500.000 € (mig milió d’Euros). Amb aquesta modificació de crèdit s’esgoten les possibilitats d’inversió pel que resta de mandat malgrat l’oposició d’Esquerra Republicana, PDeCat i CUP. Dit en altres paraules: adéu a la construcció de la Sala Annexa al Pavelló del Castell promesa pel Govern Municipal, compromesa innumerables vegades pel regidor Molar a diferents entitats esportives de la vila -Bàsquet, Handbol, Gimnàstica i Patinatge-. Amb tot això, el regidor Molar desaparegut del tot, és clar: deu d’estar molt ocupat amb l’ampliació del pavelló Ramon Martí que li va prometre al CB. Esparreguera (i que tampoc no faran). I així és com amb el vot favorable de PSC - ICV - C’s i PP es va aprovar la referida Modificació de Crèdit i es va fer inviable la construcció de la Sala Annexa al Pavelló del Castell durant aquest mandat. A cada dia que passa es fa més evident que al Govern Municipal només l’interessa l’esport per fer promeses que després, sistemàticament, incompleix. Us deixem un enllaç amb uns talls del Ple Municipal en els que es comprova que és l’acció del Govern Municipal amb l’ajuda inestimable de C’s i PP -de mentre ICV xiulant cap a la posta de sol- la que deixa fora la construcció de la sala annexa i no pas la pèrfida oposició, que la va defensar.

Alfons Puche i Amigues escollit cap de llista d'ERC Esparreguera

En l'Assemblea Local, celebrada el proppassat dia 24 de maig, la militància d'ERC Esparreguera va escollir Alfons Puche i Amigues com a cap de llista de la nostra formació per a les eleccions municipals de 2019.      Nascut a ca l'Isidret, antiga fàbrica tèxtil de Sant Martí de Provençals, Barcelona, el 14 de novembre de 1958, l'Alfons va començar a treballar el 1974 com a aprenent al sector del tèxtil fins a acabar com a tècnic d'estampació. El 1986, la seva vida laboral canvia completament quan entra a treballar a l'Ajuntament de Barcelona en l'àmbit de la seguretat pública. Vinculat des de sempre al món de l'esport, desenvolupa diversos càrrecs directius en clubs de Barcelona fins que el 1997 decideix traslladar-se a Esparreguera. El 1998 ja forma part de la direcció del C.E. Esparreguera, club del qual serà president entre els anys 2001 i 2011.      Després d'una evolució política de llarga i intensa trajectòria, el 2005 es fa militant a la secció local d'ERC Esparreguera. L'any 2012 s'incorpora a l'executiva de la secció local i el 2014 n'és escollit president.      L'Alfons es defineix com a hereu d'una important barreja de cultures i orígens (degut a l'origen francès de la seva mare i català del seu pare), trilingüe i amb una altra formació en Dret.      Amb la seva candidatura, l'Alfons fa un pas més en el seu compromis polític amb Esparreguera, Catalunya i la secció local d'ERC Esparreguera.

Què amaga realment la nova ordenança de civisme i convivència del bloc del 155?

L’equip de govern ha presentat una proposta de nova ordenança de civisme i convivència per Esparreguera. Fer una nova ordenança sempre suposa un esforç per a l’administració, tant pel personal administratiu i tècnic com pels polítics. També comporta sempre uns dubtes i inseguretats legals. Cal la renovació del que hi ha o cal la redacció des de zero d’una nova ordenança? Com encarar el període d’informació i adaptació d’una població que desconeix la seva publicació i entrada en vigor? Per evitar aquest risc d’inseguretat jurídica, especialment tractant-se d’una norma que afecta tants àmbits de la vida diària, generalment es fan extenses campanyes informatives que també suposen un esforç per a l’administració, tant laboral com econòmic. Per aquests motius, des d’Esquerra Republicana no enteníem la necessitat d’encetar aquesta activitat legisladora quan ja tenim en vigor l’ordenança municipal del civisme i la convivència d’Esparreguera, datada de l’any 2007 i modificada el febrer de 2009 (ordenança no fiscal número XX) i que encara no s’ha aplicat al màxim. Que potser s’han detectat noves conductes incíviques aquests darrers anys? Són prou greus o intenses com per afectar negativament la convivència ciutadana a Esparreguera i no ho sabem? Potser la Policia Local ha demanat un nou redactat per tenir millors eines? Per això ho vam preguntar a l’alcalde en el Ple Municipal. I quan ens esperàvem una resposta tècnica avalada per uns estudis i informes, la resposta va ser estrictament política: el que ha canviat és el govern municipal. Pot semblar una resposta pobra, mancada de contingut, però no ho és, ans al contrari, conté tota una declaració de com PSC i ICV entenen la tasca de govern: no hi ha res que recomani fer una nova ordenança de convivència i civisme més enllà de la voluntat d’adequar-la als criteris polítics dels partits que manen. I aquests criteris poden ser flexibles o restrictius a discreció ja que, repetim, no es basen en cap dada empírica ni en cap informació tècnica.

Nova executiva local i nou organigrama d'ERC Esparreguera

El passat dijous 22 de març, a 2/4 de 8 del vespre i a l'Ateneu d'Esparreguera es va celebrar Assemblea General de la Secció Local d'ERC. L'Assemblea, a més a més de retre comptes de l'activitat duta a terme en els darrers anys, tenia com objectiu l'elecció de presidència i renovació de l'Executiva. Malgrat que només es va presentar la candidatura encapçalada per l' Alfons Puche es va procedir a la votació, resultant proclamada aquesta candidatura per unanimitat. L'Alfons Puche va manisfestar la seva confiança en l'equip que l'ha acompanyat durant els darrers anys motiu pel qual va proposar a l'Assemblea la renovació de la totalitat dels membres de l'Executiva Local mantenint-los en les seves mateixes responsabilitats. L'única novetat és la retirada del company Josep Bonfill qui, per motius personals i laborals, deixa de participar activament en la nostra Secció Local. A en Josep Bonfill, que ens va avançar fa un parell de setmanes la decisió que confirmava el passat dimecres 21 de març, agrair-li el treball, esforços, participació i compromís realitzats i demostrats des de la seva incorporació.