Esparreguera

Les presumptes males (i opaques) companyies del govern municipal

El Grup Municipal d'ERC Esparreguera ha demanat, en sessió plenària, la dimissió del regidor de Joventut, Entitats, Cultura i Festes i 1r tinent d'alcalde, Emmanuel Ortí, per la irregular situació del local anomenat Laboratori Parc Esparreguera situat al carrer Fornal 38 del polígon industrial de Can Comelles. En aquest espai, el qual té llicència de restaurant, s'hi publiciten i realitzen diverses activitats que no responen a dita llicència tals com xiquiparc amb cafeteria, festes d'aniversari, festes de Halloween i, el que és més preocupant, festes de pijames per a menors sense cap control.

El Grup Municipal d'ERC ha sol·licitat que el govern doni explicacions sobre

-
si aquest espai té llicència municipal i si les activitats que s'hi realitzen s'adeqüen a la mateixa
-si s'ha realitzat la inspecció administrativa del local prèvia a la posada en marxa de l'activitat i en quina data
-si el local garanteix els requisits en matèria de seguretat, sortides d'emergències, anti-incendis, instal·lació elèctrica i homologació de jocs infantils
-si les persones (o treballadors) que s'encarreguen dels menors tenen l'homologació necessària i compleixen amb la llei 26/2015 que estableix els requisits per a accedir i exercir les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors.

El que és curiós és que Laboratori Parc Esparreguera organitzés la festa de Halloween per a l'entitat EspaJoves, juntament amb una promotora anomenada Big Friday. Big Friday és, per seguir amb les curiositats, l'empresa organitzadora de les campanades de cap d'any de 2016 i la mateixa a qui l'esmentat regidor Ortí assignà, a dit, reconegut per ell mateix, l'explotació de les barres de bar de la Primera Festa Fi d'Estiu del setembre passat.

I per arrodonir les curiositats, en el cartell publicitari de la festa de Halloween citada abans hi apareixen els logotips de Laboratori Parc, el d'EspaJoves, el de Sonasamba, el de Big Friday, Riders School i el de... l'Ajuntament d'Esparreguera.

La darrera de les curiositats és que se'ls va concedir muntar la darrera festa "gratistotal" al pavelló municipal.

¿Què o qui hi ha al darrere d'aquesta estreta relació entre el govern i totes aquestes empreses, algunes de les quals realitzen activitats sense control i les altres són designades a dit per ocupar espais públics en detriment d'altres entitats de la vila?

Reclamem que els Serveis Territorials i la Policia Local facin les inspeccions corresponents de forma urgent per adequar l'espai a la llei.

És per tot això que ERC Esparreguera demana la dimissió immediata del regidor Ortí o, en el seu defecte, que l'alcalde Rivas el rellevi de les seves funcions.

A l'enllaç de sota podreu escoltar la intervenció al ple municipal de la portaveu del Grup Municipal d'ERC.