Esparreguera

El plàstic de color verd no és una planta autòctona

Quan el govern municipal informà que volia prioritzar la col·locació d'àrees verdes a l'entrada nord de la vila, des del Grup Municipal d'ERC vam proposar l'ús de plantes autòctones que requereixen un manteniment mínim, com la farigola, el romaní, l'espernellac... la qual cosa mantindria l'uniformitat del paisatge, estaria en consonància amb la realitat natural i respectaria la coherència de l'entorn situat justament a l'entrada del parc natural de Montserrat. El regidor Rogeli de la Cruz, per contra, ens va indicar que ell preferia oliveres amb gespa.

El que no ens podíem imaginar de cap manera era que la gespa a la que es referia fos artificial! Una gespa artificial, de colors cridaners que trenca amb la visió d'una zona molt sensible paisatigísticament com és l'entrada al parc natural de Montserrat, i que va en contra de tota lògica mediambiental. Un nyap artificial que res té a veure amb la realitat natural de la zona i afecta negativament la percepció de l'entorn, sense comptar que les rotondes, sobretot les d'entrada i sortida, són la carta de presentació de la vila, un petit relat de la seva identitat. Quina imatge estem donant de nosaltres mateixos? Quina volem donar?

Demanem que el regidor es repensi la conveniència d'aquest nyap i faci marxa enrere per tornar a debatre, amb criteris tècnics transversals, quina ha de ser la millor actuació en aquest àmbit.