Esparreguera

Malgrat l'alcalde Rivas, l'1-O Esparreguera votarà.

Des d’ERC lamentem que l’alcalde d’Esparreguera menystingui la sobirania de la corporació municipal informant per Facebook de la seva decisió de no facilitar espais municipals pel referèndum de l’1-O, sense esperar al Ple del proper dimecres.

La manca de valentia d’un polític es pot manifestar de diverses formes i una d’elles és la de fer les coses eludint el debat polític. Una altra és amagar-se rere la “seguretat dels funcionaris” (a qui ningú ha exposat a cap risc, a excepció de l’Estat espanyol mitjançant amenaces demofòbiques) per entorpir un dret bàsic com és el del dret a vot que expressi la voluntat popular.

L’alcalde tenia múltiples maneres de facilitar els espais que permetessin poder votar com sempre sense comprometre’s ell personalment (que és en el fons la seva màxima preocupació) però ha escollit doblegar-se a la demofòbia del govern espanyol: el govern de l’operació Catalunya i de les clavegueres d’interior.

Fent-ho, l’alcalde Rivas nega la sobirania dels esparreguerins i esparreguerines com a part del poble de Catalunya i supedita el seu futur als designis que es prenguin des de les institucions estatals i des d’un Tribunal Constitucional polititzats, on no hi ha ni rastre de la separació de poders en la que es basa qualsevol democràcia avançada.

Afortunadament, però, no ens caldran els locals municipals per poder expressar el nostre dret a vot ja que tindrem espais suficients per poder exercir la sobirania popular. Votarem. Però no serà gràcies al govern municipal del PSC-ICV.

Properament informarem de quins seran dits espais.