Esparreguera

La força de la gent

ERC Esparreguera ha iniciat l'encartellada de cara a les eleccions convocades pel règim il·legítim del 155 el 21-D. Són unes eleccions al·lienes al poble de Catalunya perquè no provenen de cap convocatòria feta pels seus representants legítims, sinó imposades per un sistema que pretén salvar a qualsevol preu el règim del 78 i les oligarquies i elits que se n'han beneficiat durant quaranta anys. La força de la gent contra la força de la imposició, contra la violència institucional i física que, gràcies al silenci de la tricefàlia del 155, campa impune pel nostre país.

A ERC "només" comptem amb la força de la gent. Darrere nostre no hi ha cap lobby de poder. Cap IBEX35. Cap entitat bancària d'aquestes que necessiten diner públic per no enfonsar-se a causa d'unes pràctiques abusives i sovint delictives.

No hi ha cap entramat sistèmic de corrupció que ens pagui la campanya electoral en B. Ni cap empresa que ens faci el "favor" de costejar-nos les despeses del partit o ens infli els comptes corrents amb sobresous. No hi ha les clavegueres d'Interior, sí, aquelles que destrossen la sanitat catalana i creen informació falsa a gust del ministre de torn.

No hi ha tampoc les forces vives de l'autonomisme, o del 155 (que ara sabem que són el mateix) i que violen els nostres drets fonamentals. Ni tenim fiscals que ens afinin allò que no ens agrada. Ni molt menys tenim magistrats amb carnet d'ERC. Ni mitjans de comunicació privats convertits en departaments de màrketing al servei d'aquests lobbies. Ni mitjans públics, directa o indirectament intervinguts. Ni uns tribunals teledirigits que ens demostren a diari que la separació de poders a l'Estat és la primera i més gran de totes les farses.

No, ERC no forma part d'aquest conglomerat. Si en formés, l'Oriol Junqueras viuria tranquil·lament a casa seva. I podria fer campanya amb llibertat. I podria rebatre els insults, les mentides i els balls vergonyosos dels que celebren que el govern més corrupte d'Europa hagi pres el control del país a cops de porra i mitjançant amenaces de violència militar extrema contra el poble.

ERC "només" té la força de la gent. Però és justament aquesta força la que més desitja posseir el bloc del 155. El bloc de la corrupció. Dels contraris al benestar social i a l'empoderament popular. El bloc dels que condecoren a qui deixa més de mil ferits pel sol fet de voler votar. Dels que saquegen museus. Dels que alcen el dit mentre els directors dels diaris acoten el cap.

Per això van convocar aquestes eleccions. Per això estan fent tot el que poden i més per censurar-nos, per acovardir-nos, per prendre'ns el que no tenen aprofitant-se d'un règim que els ho consenteix tot a ells mentre ens ataca i silencia a nosaltres. Cobegen la força de la gent. Però és l'única força que no poden obtenir ni amb amb vaixells plens d'antidisturbis ni fent maniobres militars pels nostres carrers. Van dissenyar aquests comicis il·legítims per guanyar fent totes les trampes imaginables. Fent tot el mal possible als rivals polítics.

Però ERC té la força de la gent. La força més valuosa. La que fa campanya sota vigilància, malgrat tot. La que es penja ella mateixa els cartells. La que es paga de la seva butxaca els actes, els desplaçaments i lloguers dels espais. La que troba temps d'allà on no n'hi ha per fer de Catalunya un país digne i amo de sí mateix. La que és transparent amb els seus recursos. La que no està beneïda pels corruptes i demòfobs.

Aquest 21-D demostrarem que la força de la gent és molt més poderosa que la força de la imposició.

ERC és nodreix i es nodrirà sempre de la força de la gent, la mateixa força sobre la que s'ha alçat sempre el nostre país.

El 21-D vota ERC. Vota per la força de la gent. Per la força de la democràcia. Perquè la democràcia sempre guanya.