Esparreguera

El Vice-president Oriol Junqueras ha reduït un 73% el deute de la Generalitat amb Esparreguera

Durant el darrer mandat Esquerra Republicana ha demostrat la seva excel·lent capacitat de gestió al capdavant de Conselleries tan sensibles com la de Benestar Social, Salut, Justícia, i sobretot la Conselleria d’Economia. Cal recordar que en el moment en què el Vice-president Oriol Junqueras i el seu equip van posar-se al capdavant dels departaments d’Economia i Hisenda les finances de la Generalitat patien importants tensions de tresoreria, agreujades pel dèficit fiscal al qual ens sotmet l’actual sistema de finançament i per l’estricta normativa imposada per l’Estat espanyol en matèria de dèficit i estabilitat pressupostària. No oblidem que aquest és un problema que afecta també de manera directa els municipis, als quals el Ministre Montoro no permet retornar els superàvits a la ciutadania.

La bona gestió de l’equip de la Conselleria d’Economia i Hisenda ha permès sanejar les finances de la Generalitat, reduint el dèficit públic, el termini de pagament a proveïdors i posant les bases per a un creixement econòmic que ha assolit valors del 3,5% del PIB.

Un exemple molt evident d’aquesta bona gestió ha estat la reducció del deute que acumulava la Generalitat amb els ajuntaments, passant dels 595 milions d’euros pendents a l’inici de legislatura als 150 milions d’euros actuals, és a dir, una reducció del 74% que ha suposat una injecció econòmica molt important per als nostres municipis.

En el cas concret de l’Ajuntament d’Esparreguera la reducció ha estat dels 1.028.140 euros inicials als 278.246 euros actuals.

És per això que cal tornar a fer confiança a l’Oriol Junqueras i el seu equip, perquè puguin continuar la bona feina que venien fent i seguir construint la República.