Esparreguera

Discurs d'Alfons Puche al Ple d'investidura

Gràcies senyor alcalde,
Regidores, regidors, esparreguerines i esparreguerins, Bon dia.

Hem votat en blanc.

Ho hem fet perquè Esquerra Republicana ha estat, des de la seva fundació, un partit de marcada vocació municipalista i de caràcter radicalment sobiranista.

El municipalisme, perquè és des dels municipis des d’on s’articula la cohesió social bàsica, el sentiment de pertinença sobre el que es construeix la Nació catalana; el sobiranisme, perquè és el pilar fonamental de la democràcia. Aquestes dues característiques es donen, simultàniament, en l’acte d’avui i han estat elements inspiradors de la nostra presa de posició. Democràcia és la forma d'organització de la vida pública en la qual les decisions col·lectives són adoptades pel poble mitjançant participació directa. Això és: sobirania popular. Ha estat des del respecte a aquests dos principis que hem decidit el nostre vot.

El passat 26 de maig la llista del PSC era cridada per gestionar l’administració, atorgant-los-hi 9 dels 21 regidors. Aquesta decisió sobirana ha de ser respectada. Però al mateix temps també havíem de respectar la decisió sobirana de la resta del Cos electoral, que va donar suport a altres candidatures que sumen un total de 12 dels 21 regidors, especialment la dels que van fer confiança a Esquerra Republicana, confiança que ens converteix en la segona força a Esparreguera. Va ser per conjuminar les diferents expressions sobiranes del poble esparreguerí que l’assemblea d’Esquerra Republicana va decidir:

1.  No presentar candidatura alternativa a la de la llista més votada, per convicció democràtica i perquè la millor manera d’evitar que t’arribin vots indesitjats és aquesta. Així exercim la coherència política.

1.  Votar en blanc en l’investidura, per facilitar que resulti investit alcalde el cap de la llista més votada, així Esquerra es mostra respectuosa amb la voluntat popular.

1.  No formar part de cap mena d’acord de govern i exercir i liderar una oposició responsable, propositiva, enèrgica i fiscalitzadora.

Així defensarem el dret del poble a recuperar el control públic dels serveis públics -diguem Residència de Can Comelles-, a decidir com voleu que sigui la Esparreguera del futur -revertint un POUM que aposta per l’asfalt, el formigó i el totxo i que expulsa els barris- i, també, per evitar que despeses electoralistes dels recursos públics ens aboquin a plans econòmics i financers que ara ens castiguen a restar sense inversió.

En definitiva, defensarem el dret dels ciutadans a prendre part en la presa de decisions per millorar i condicionar les polítiques municipals del dia a dia i, especialment, les que des del govern municipal afectin al model de vila. Participació, transparència i sobirania popular se’n diu, d’això.

Hem estat, som i hi serem la defensa de les ciutadanes i els ciutadans d'Esparreguera, dels seus drets, dels seus barris, de la nostra vila i no renunciem a continuar sent-ho perquè aquest és el motor d’Esquerra Republicana. I, com és evident, ho farem des del primer dia.

Moltes gràcies.

Visca Esparreguera i visca La Terra.