Esplugues de Llobregat

Totes les notícies

Els republicans d'Esplugues celebren una assemblea extraordinària

La sala Joan Brillas de l'Avenç Centre Cultural va acollir, el passat dijous 16 de novembre al vespre, una assemblea local extraordinària d'Esquerra Republicana d'Esplugues. L'acte, al qual hi van assistir mig centenar llarg de persones, era obert a tothom i s'havia convocat amb un únic punt a l'ordre del dia: parlar entre tots sobre la situació política actual que viu el país, molt especialment ara que s'encaren unes eleccions imposades pel govern del PP en aplicació de l'article 155 de la constitució espanyola.  L'assemblea va comptar amb la participació del president comarcal d'ERC, Jordi Albert, que a més ha estat elegit recentment com a primer candidat a aquestes eleccions en representació del Baix Llobregat i apareix a la llista electoral de la circumscripció de Barcelona amb el número 17. Tothom va poder explicar les sensacions i preocupacions que s'estan vivint aquests dies, exposar les opinions i neguits, i Albert va tenir oportunitat de respondre totes les preguntes que se li van fer, que n'hi havia moltes. Va cloure l'assemblea el portaveu republicà al consistori espluguí, Oriol Torras, amb un breu parlament d'encoratgement a la militància del partit de cara als dies que s'acosten. En acabat, tots els assistents van compartir una estona distesa amb un piscolabis que es va servir allà mateix, amb l'objectiu d'animar-se i donar-se força per a la propera campanya electoral que començarà en poques setmanes.

Els grups d’ERC, ICV, PDeCAT i la CUP no assisteixen al Ple d’Esplugues

Els grups polítics han demanat a l’Alcaldessa una aturada de l’activitat política de 48 hores i un ajornament del Ple que no ha estat atès   Els grups municipals d’ERC-GxE, ICV-MES-AS, PDeCAT i CUP-PA han enviat, aquest matí, una sol·licitud a la Sra. Alcaldessa demanant fer una aturada de 48 hores de l’activitat política de l’Ajuntament d’Esplugues, la qual incloïa l'ajornament del Ple municipal d’aquesta tarda. Aquesta sol·licitud no ha estat atesa per part del govern municipal a mans del PSC. El Ple municipal s’ha celebrat igualment, però els regidors d’aquestes formacions no hi han assistit. A conseqüència de tot això, les quatre formacions espluguines han consensuat el següent comunicat:   "Ateses les greus mesures decretades dilluns passat per l’Audiència Nacional a partir de les quals els senyors Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, presidents de les entitats civils ANC i Òmnium respectivament, van ingressar en presó provisional preventiva, indefinidament i sense fiança. Atès que les citades mesures no tan sols són injustes des del punt de vista polític sinó que nombrosos juristes n’indiquen la seva improcedència i incompetència jurídica. Atès que els senyors Jordi Sánchez i Jordi Cuixart no han comès cap delicte i se’ls ha empresonat per les seves idees polítiques i per l’exercici dels drets d’expressió i manifestació. Atès que l'existència de presos polítics no té cabuda a la Unió Europea, atempta contra els drets recollits a la Declaració Universal dels Drets humans i contra el Conveni europeu per a la protecció dels drets humans. Atès que els drets d’expressió i de manifestació són fonamentals en qualsevol democràcia i que la seva vulneració afecta les llibertats de tots els ciutadans de Catalunya. Atès que empresonar representants de la societat civil forma part de l’estratègia del govern de l’Estat per tensar, crispar i radicalitzar un conflicte que és polític i que l’objectiu final que té aquesta estratègia és desactivar la mobilització popular i així justificar una repressió desenfrenada i indiscriminada contra totes les opcions polítiques que qüestionen l’Statu quo.

Esplugues ha organitzat l'acte d'homenatge al president Lluís Companys

(ETV) Esplugues ret homenatge al President de la Generalitat Lluís Companys, precisament el dia que es commemoren 77 anys que va ser afusellat a mans del règim franquista. A més a més, el municipi celebra que, el passat mes de juny, el Parlament català aproves per unanimitat  una proposició de llei de reparació jurídica de les víctimes del franquisme que, de fet, suposa que s’anul·len els consells de guerra sumaríssims “instruïts per causes polítiques a Catalunya” que es van fer entre els anys 1938 i 1978.  Un dia molt emotiu que s'ha pogut celebrar en el terreny insitucional al parc onze de setembre d'esplugues perquè esquerra presentar una moció al ple reclamant aquest reconeixement al president.  Aquest homenatge com l'anul·lació dels consells de guerra sumarissims retorna la dignitat a la figura històrica de Companys.

ERC demana la suspensió del Ple d’Esplugues d’avui dimecres

El Portaveu d’Esquerra Republicana a Esplugues anuncia que el grup no assistirà avui al Ple i en demana la suspensió a l’alcaldessa En una carta formal enviada a mig matí, el portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana - Gent per Esplugues, Oriol Torras, ha informat l’alcaldessa de la ciutat, Pilar Diaz, i la resta de regidors i regidores del consistori, que la formació republicana no assistirà al Ple Municipal que estava previst celebrar-se aquesta mateixa tarda a les 18 h. Els motius que exposen per a aquesta absència són “perquè considerem que avui no es donen les condicions mínimes per al desenvolupament de la democràcia a la nostra ciutat”. Igualment, el Grup Municipal d’ERC-GxE ha enviat una segona carta al secretari municipal de l’Ajuntament informant d’aquesta acció de protesta i sol·licitant que, en cas que s’acabi celebrant el Ple, constin en acta els motius de l’absència dels regidors republicans. Des d’Esquerra Republicana es fa una crida general a tota la ciutadania a seguir l’actualitat des de fonts fiables, a seguir les convocatòries de les entitats de la societat civil organitzada i a sortir al carrer a defensar les institucions catalanes pacíficament, amb serenitat i fermesa.

ERC constitueix la Secció Local de Can Vidalet

La sala d’actes de l’edifici Cadí va acollir, el passar dijous 22 de juny, l’assemblea de constitució de la nova Secció Local d’Esquerra Republicana de Can Vidalet. Es tracta d’un grup autònom i coordinat amb la Secció Local d’Esplugues, creat per un grup de veïns del barri, compromesos amb el poble i amb els valors republicans. Amb aquesta nova eina, Esquerra Republicana vol ser més a prop per donar veu a la gent i per poder escoltar les necessitats del barri. ​ A l'acte hi va assisitr el president comarcal d'ERC Baix Llobregat, Jordi Albert Caballero, el president d'ERC Esplugues, Josep Maria Porta, així com els dos regidors que la formació republicana té en aquest moment al consistori espluguí, Oriol Torras i la canvidalenca Herminia Villena. Tots ells van prendre la paraula. Durant l'assemblea es va escollir també el qui serà nou portaveu del partit al barri de Can Vidalet, Juanjo Murillo. Nombrosos veïns i veïnes del barri es van apropar a la sala Cadí per escoltar de prop i viure les primeres passes d'aquesta nova secció.

senyals

ERC presenta una moció per revocar la moció de Cs per castellanitzar els senyals de trànsit d’Esplugues

ERC d’Esplugues de Llobregat ha presentat una moció per revocar l'acord de la moció de Ciutadans per retolar les senyals de trànsit en castellà. La moció s’ha presentat arran del comunicat que ha publicat el dijous 4 de maig la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. Aquest comunicat recull un seguit d’arguments jurídics que emparen l'ús exclusiu del català en la retolació dels senyals de trànsit. La moció d’Esquerra sol·licita un informe jurídic vinculant a la Secretaria de l'Ajuntament d’Esplugues perquè no és obligatori retolar els senyals de trànsit en més d’una llengua oficial. Així ho prescriuen la Llei de carreteres, que diu que «la senyalització de la circulació a les carreteres de Catalunya ha de ser, almenys, en català», i l’article 32 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, que diu que els actes jurídics poden ser fets en qualssevol de les dues llengües oficials. Així doncs, la moció d’Esquerra proposa revocar l'acord del Ple del 15 març passat, que compromet l’Ajuntament d’Esplugues a «homologar els senyals de trànsit abans d’octubre del 2017». La moció d’Esquerra insta l’alcaldessa «a sol·licitar un informe jurídic perquè es detallin l’abast i els límits» de la moció de Ciutadans, així com «les limitacions legals que hi són aplicables, l’abast de totes les normes i lleis aplicables a aquest assumpte, i totes les interpretacions vàlides que hagin estat emeses, amb especial atenció a tota la documentació aportada per la citada nota de la Direcció General de Política Lingüística del 3 de maig de 2017». La moció d'Esquerra es discutirà en el Ple del mes de maig, que tindrà lloc el dia 17, a les 18 h, a l’Ajuntament d’Esplugues. La moció vol posar fi a una situació absurda que ha creat problemes on mai no n’hi havia hagut i que té l’única finalitat de confrontar la societat catalana i contribuir a la minorització de la llengua catalana.

Nou Servei d’Atenció Integral per a persones LGTBI

La directora general d’Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata, va signar amb l’alcaldessa, el passat dimecres 17 de maig, un acord per impulsar la creació d'un nou servei que es dirigirà a persones que siguin víctimes de discriminació o violència per raó de l'orientació sexual, la identitat de gènere o l'expressió de gènere. És el primer servei d’aquest tipus que es crearà a l’àrea metropolitana de Barcelona. A l’acte de signatura hi van assistir també el president d’ERC Esplugues, Josep Maria Porta, la regidora de Gent per Esplugues, Herminia Villena i l’assessora en matèria de polítiques d’igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Carme Porta.

Teresa Vallverdú i Eduardo Reyes al sopar de la República

El Restaurant el Tast d'Esplugues va acollir, el passat dimecres 5 d'abril a la nit, el tradicional Sopar de la República que cada any agrupa militants, simpatitzants i amics de la formació republicana a Esplugues. Aquest any, com que el 14 d'abril (dia de la República) queia enmig de la Setmana Santa, s'havia avançat la data d'aquest sopar per tal de facilitar-hi l'assistència a tothom. A l'acte hi van assistir una trentena de persones. Aquest any, el sopar va comptar amb la presència de la diputada de JxS i portaveu de Cultura d'aquest grup parlamentari, Teresa Vallverdú, i el també diputat i expresident de Súmate, Eduardo Reyes. Amb ells, i juntament amb el Portaveu del Grup Municipal d'ERC a Esplugues, Oriol Torras, es van repassar els pilars de la República pel que fa a la cultura i a la política lingüística. Aquest acte, doncs, estava inclòs també dins dels actes emmarcats en la campanya La República que farem, que aquests mesos de primavera inunda d'actes tots els pobles i ciutats de la comarca. L'acte del Sopar de la República, cada any pretén aglutinar els amics i coneguts d'ERC a Esplugues al voltant d'una taula i s'aprofita l'ocasió per convidar alguna personalitat rellevant de l'actualitat política per tal de nodrir també de continguts el sopar. Així, en altres ocasions, s'havia comptat amb la presència de Fabián Mohedano, Joan Tardà, Joan Puigcercós i Anna Simó.

Herminia Villena i Alba Vergés expliquen la República que farem a Can Vidalet

(ETV) L'acte que Esquerra Republicana ha organitzat a Esplugues de Llobregat, emmarcat en la campanya La República que farem, vol profunditzar en l'actual model sanitari i social. L'Objectiu és cercar un sistema de salut on hi predominin les polítiques del benestar i d'igualtat. De fet, des de l'esquerra catalana es fa una aposta perquè hi hagi una visió integral de la persona en el model sanitari. Des d'ERC es reclamen serveis sanitaris públics de qualitat i majors partides pressupostàries en aquest àmbit. Tanmateix, s'hi han reivindicat millores en l'atenció primària perquè és una de les claus per tal de descongestionar les urgències als hospitals catalans. La regidora d'ERC-Gent per Esplugues explica el cas del Cap de Can Vidalet. En definitiva, ERC defensa un sistema sanitari: públic, equitatiu, universal, de qualitat i sostenible.