Esplugues de Llobregat

Carme Porta és elegida consellera nacional

La companya Carme Porta va ser elegida consellera nacional d'Esquerra Republicana, en la jornada electoral del 28è Congrés Nacional que es va celebrar ahir diumenge durant tot el dia. Porta, que va ser escollida per 1.643 vots, va ser la tercera consellera més votada en el congrés, i tindrà aquesta responsabilitat els propers 4 anys.

En aquesta votació van ser elegides 15 noves conselleres i 15 nous consellers, els quals seran a partir d'ara, doncs, les noves veus del territori en el màxim òrgan de govern del partit entre congressos. La jornada electoral d'ahir diumenge va ratificar com a President i Secretària General la candidatura d’Oriol Junqueras i Marta Rovira, Compromís Republicà, que va rebre un amplíssim suport de la militància, concretament un 88,34%,

La jornada va comptar amb una xifra de participació de militància molt superior a la de les anteriors cites de 2011 i 2015. En total, va votar el 57,14% de la militància, la qual cosa suposa un total de 5.195 persones. En termes absoluts van votar més del doble de militants que fa quatre anys: la participació ha pujat 24 punts.

Aquesta votació és el primer episodi d'un procés intern que culminarà amb el plenari del 28è Congrés Nacional que el partit té previst celebrar abans de finals d’any.