Esplugues de Llobregat

Homenatge i ofrena al President Companys

Esquerra Republicana organitza l’ofrena, malgrat la cancel·lació per part de la corporació municipal

El 15 d’octubre, a les vuit del vespre, tal com estava previst, va tenir lloc l’homenatge al President Lluís Companys al Parc Onze de setembre d’Esplugues, en commemoració del 79è aniversari del seu afusellament. L’equip de govern havia cancel·lat l’acte institucional poques hores abans, mitjançant l’enviament d’un correu electrònic als grups municipals.

En els darrers anys, aquest homenatge ha estat un acte institucional del consistori. Gràcies a una moció presentada per Esquerra Republicana durant la passada legislatura, l’ajuntament feia un acte d’homenatge i ofrena al President Lluís Companys en nom de la ciutadania d’Esplugues.

En conèixer la decisió de l’equip de govern, l’executiva local d’Esquerra va decidir de tirar endavant l’acte, conferint-li tota la dignitat i caràcter institucional que fos possible. Així, es va decidir que la regidora Marta Alarcón llegís un text commemoratiu, en el qual es glossava la figura de Companys i es constataven els paral·lelismes amb la situació política actual. A continuació hi va haver l’ofrena floral a la placa que hi ha instal·lada en honor del President Companys. La ciutadania present, així com les formacions Esplugues En Comú-Podem i JuntsxEsplugues van poder fer la seva ofrena.

Des d’Esquerra Republicana constatem amb preocupació com el govern del PSC continua cancel·lant actes ciutadans que li resulten incòmodes, fins i tot a risc de rebaixar una institució de la dignitat de la Presidència de la Generalitat. Esperem un canvi d’actitud de l’equip de govern de la ciutat, que va anunciar en la investidura que exerciria una majoria absoluta dialogant i, de moment, és només absoluta.