Esplugues de Llobregat

Carolina Telechea i Carme Porta, protagonistes de l'acte del 8 de març

D'esquerra a dreta: Rosalia Vidal, Isabel Almató, Ainoa Olza, Carolina Telechea, Carme Porta, Ester Martínez Vallès i Marta Alarcón.
La diputada al Congrés dels Diputats, Carolina Telechea, i la consellera nacional d'ERC, Carme Porta, van ser les dues caps de cartell de l'acte que va organitzar Esquerra Republicana d'Esplugues en motiu del 8 de març davant la biblioteca Pare Miquel.

Sota el lema "Dones amb tots els drets", i davant mig centenar de persones, Porta i Telechea van protagonitzar un interessant speaker's corner a quatre mans, que va servir per reivindicar els drets de les dones i per tornar a posar en evidència, un any més, la feina que encara queda per fer a favor de la igualtat i per la fi del masclisme. Durant l'acte, que va ser presentat per la regidora d'ERC i presidenta de l'Avenç, Marta Alarcón, i que també va comptar amb la presència de la secretària de Dones de la federació comarcal d'ERC del Baix Llobregat. Ainoa Olza, es va llegir un text escrit per Herminia Villena, la qual no va poder ser-hi present.

La xerrada estava inclosa en el marc de l'envelat informatiu que cada any organitza la Secció Local d'Esquerra Republicana d'Esplugues en motiu del 8 de març dins del mercat setmanal del barri del Gall. Com ja és tradició, durant el matí, els regidors i regidores d'ERC reparteixen a tothom pomets de mimoses, símbol internacional de força i feminitat, juntament amb el manifest feminista de la jornada.

L'indemà, diumenge 8 de març pròpiament, els regidors del Grup Municipal Republicà, Marta Alarcón i Oriol Torras, van ser presents en representació institucional a la tradicional lectura del manifest del Dia Internacional de les Dones que va tenir lloc a la plaça Santa Magdalena. El text, que va ser llegit per l'alcaldessa Pilar Díaz, formarà part de l'ordre del dia del proper Ple Municipal en forma de declaració institucional (la qual cosa significa que compta amb la unanimitat de tots els grups municipals), i incorporarà un punt d'acord que servirà per declarar Esplugues com a ciutat feminista, en base al decàleg per a la construcció de ciutats feministes que va ser aprovat en el marc del 5è Congrés de dones del Baix Llobregat.

El divendres 6 de març, la regidora Marta Alarcón i la secretària de Dones de la Secció Local d'Esquerra Republicana d'Esplugues, Rosalia Vidal, van assistir en representació del partit al tradicional Sopar de les Dones, que cada any organitza l'Ajuntament, i que aquest any comptava amb la participació del grup Laboratoria Flamenco Project, el qual hi va presentar un espectacle de combinació de flamenc, dansa contemporània i feminisme titulat 'Una mujer fue la causa'.

Llegiu el text d'Herminia Villena

El Dia Internacional de les Dones se celebra el 8 de març de cada any i està reconegut per l'Organització de les Nacions Unides. És un dia aprofitat tradicionalment per a reivindicar el feminisme i denunciar el sexisme.
La primera celebració va tenir lloc el 19 de març de 1911 a Alemanya, Àustria, Dinamarca i Suïssa, i s'ha anat estenent, des de llavors, a molts altres llocs del món. El 1972 l'Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 1975 Any Internacional de la Dona, i el 1977 va convidar tots els estats a declarar, conforme a les seves tradicions històriques i costums nacionals, un dia com a Dia Internacional pels Drets de la dona i la Pau internacional.