Esplugues de Llobregat

Signem el Pla de reconstrucció d'Esplugues

El portaveu republicà, Oriol Torras, signant el Pla de reconstrucció d'Esplugues
Dimarts passat, 16 de juny, el Grup Municipal Republicà d'Esplugues va signar —amb la resta de grups municipals i amb els agents socials de la ciutat— el Pla de reconstrucció econòmic i social per la Covid-19 d'Esplugues. Aquest pacte incorpora algunes de les 41 propostes que va presentar el nostre grup municipal.
Ahir, el nostre portaveu, Oriol Torras, va signar el Pla de reconstrucció d'Esplugues de Llobregat, amb la resta de grups municipals i els agents socials. Cal unir forces per superar aquesta crisi. pic.twitter.com/fykCfy6LHt
— Esquerra Esplugues (@ERC_Esplugues) June 17, 2020

El Pla de reconstrucció esmerça 1 milió d'euros per crear un fons de contingència per rescatar les famílies, les persones autònomes, el comerç i les empreses locals més afectades per l’emergència sanitària del Covid-19 i, alhora, afavorir la reactivació l’economia del municipi tan aviat com sigui possible. A més a més, crea una oficina d'informació i atenció per a temes relacionats amb la Covid-19 i fixa un seguit de línies d'actuació en matèria social, econòmica, d'habitatge i de salut i protecció. Podeu llegir-ne més al web de l'Ajuntament.

Tot i que el Pla es va signar públicament a la Baronda, es va aprovar en el Ple del 20 de maig. El portaveu republicà, Oriol Torras, va celebrar el pacte, fruit del consens entre els diferents grups polítics i els agents socials —malgrat l'absència de la Unió de Botiguers d'Esplugues—, que inclour nombroses actuacions concretes amb partides econòmiques associades. Torras va remarcar que aquest Pla s'haurà d'anar modificant segons l'evolució de l'emergència social i sanitària —i, per tant, caldrà continuar dialogant per trobar el consens entre tots els agents—, i va lamentar que no s'hi incloguessin propostes en matèria de cultura.

• Ple de maig