Esplugues de Llobregat

2000 persones a Esplugues per rebre l'Adri, que ja és a casa!

Adri, et tenim a casa!
Unes dues mil persones s'han concentrat a a la plaça de l'Ajuntament d'Esplugues per celebrar la tornada de l'Adrià Carrasco de l'exili a Bèlgica de gairebé tres anys, aquest dilluns 11 de gener a les 19.30 h. L'Adri havia estat exiliat gairebé tres anys després que l'Audiència Nacional el va acusar de terrorisme, rebel·lió i sedició pel tall d'autopistes dels CDRs de fa tres anys. La rebuda l'ha organitzat el grup de suport Adri, et Volem a Casa, i hi han parlat diversos integrants d'aquest grup de suport i la mare de l'Adri, Núria Tarrés. Tots han coincidit a denunciar la campanya de criminalització contra l'activisme polític i l'independentisme.

L'Adri, que no hi ha assistit, ha estat present a l'acte amb un missatge gravat. L'Adri ha agraït el «suport incondicional d'Esplugues al llarg d'aquests gairebé tres anys d'exili», tot i que la repressió continua activa, i que aquesta celebració ha de servir «per agafar forces, continuar lluitant i plantant cara». A més, ha retret al govern Díaz que no els hagin donat mai suport. Podeu veure el vídeo sencer de Vilaweb en aquest enllaç.

La plataforma de suport ha denunciat l'estratègia repressora de l'Estat per desactivar l'organització de la classe obrera, i s'han congratulat que l'Adri hagi pogut tornar després que el jutjat de qui depenia el cas ha arxivat el cas —actualment, per desordres públics, després que havien caigut les imputacions per terrorisme, rebel·lió i sedició.

A la concentració d'Esplugues hi ha hagut diversos mitjans de comunicació i representants de la societat civil catalana, com ara el sotspresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri. En la conferència de premsa del matí davant del TSJC, l'Adri ha dit que els poders de l'Estat «sabien des del principi que no hi havia cap element jurídic per acusar-nos de terrorisme, i el seu únic objectiu era desmobilitzar la classe treballadora». La plataforma rebutja que s'hagi fet justícia, perquè de bon començament tot el procés ha estat un procés criminalitzador. Podeu veure-la sencera en aquest vídeo.

La concentració d'Esplugues ha estat festiva en tot moment, amb traques i castells de foc des de les torres Symbol, i hi ha hagut música en directe. Des d'Esquerra tornem a condemnar la repressió de l'Estat contra els CDRs, la mobilització popular i l'independentisme en general, i esperem que aviat puguem tenir una república catalana lliure en què no es persegueixi la gent per les seves idees polítiques.