Esplugues de Llobregat

ERC Esplugues ret homenatge a Blas Infante

Detall de l'ofrena floral a Blas Infante, el 28 de febrer de 2021
El portaveu del Grup Municipal Republicà, Oriol Torras, va assistir el passat diumenge 28 de febrer, Dia d'Andalusia, a la tradicional ofrena floral al monument de Blas Infante, a la plaça que duu el seu nom del barri de Can Vidalet d'Esplugues. L'acte, que aquest any es feia en format restringit a causa de la pandèmia de la Covid-19, va reunir només els portaveus de 4 grups municipals, l'alcaldessa i la regidora de cultura de l'ajuntament espluguí, així com els respectius presidents del Centro Cultural Anadaluz Plaza Macael i l'Asociación Cultural Andaluza d'Esplugues, que cada any organitzen els actes de celebració de la diada.

Esquerra Republicana assisteix anualment a aquesta cita del Dia d'Andalusia a Esplugues en honor de totes les persones andaluses que viuen a Esplugues i que s'agrupen al voltant de les entitats andalusistes d'Esplugues, però també revindicant els valors republicans de qui fou el pare de la pàtria andalusa i autor de la lletra de l'himne andalús, Blas Infante, assassinat pel feixisme l'11 d'agost de 1936.

Podeu llegir l'article 'Blas infante, la lucha continúa' que Oriol Torras va escriure l'any anterior clicant AQUÍ