Esplugues de Llobregat

Herminia Villena participa a la trobada de dones d'ERC

La regidora de Gent per Esplugues, Herminia Villena, conjutament amb la Secretària d'Organització d'ERC Esplugues, Isabel Almató, van participar en la primera Convenció de Dones electes que els republicans van celebrar ahir a Pineda de Mar. La trobada, que va aplegar alcaldesses, diputades, senadores i regidores, va servir en aquesta ocasió, per reivindicar que sense la igualtat real mai serem una república lliure, que les dones estan plenament capacitades, i que no es resignen a ser una quota sinó que hi son per decidir. En definitiva, que el futur també és de Totes. A més, també es van reivindicar les absències de Carme Forcadell i Dolors Bassa, que estan empresonades. La Secretària General del partit Marta Rovira, per la seva banda, que és exiliada a Ginebra, va participar a la trobada a través d'una videoconferència.

Aquesta trobada, que va estar encapçalada per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i la vicesecretària general de dones d’Esquerra Republicana, Mireia Mata, va comptar amb la participació de més de 100 dones electes del partit. Durant la trobada la consellera Jordà va destacar que Esquerra Republicana treballa per aconseguir l’objectiu de doblar la representació femenina als ajuntaments en les pròximes eleccions municipals. “Tenim el repte amb les llistes cremallera, de doblar el nombre de dones a les institucions per fer canvis reals”.

Actualment, el partit republicà compta amb 50 alcaldesses, més de 800 regidores, una vuitantena de conselleres comarcals, 22 diputades i gairebé 350 secretàries locals, comarcals i regionals.