Esplugues de Llobregat

No al pressupost 2019

El grup municipal d'Esquerra Republicana no dona suport al pressupost de 2019 de l'Ajuntament d'Esplugues. La votació, que va tenir lloc al Ple municipal del passat dimcres 21 de novembre, es va tirar endavant amb el suport explícit del grup Canviem Esplugues i els regidors no adscrits, i l'abstenció de PP i PDeCAT.

El portaveu municipal, Oriol Torras, va afirmar que dos anys després de l'acord perssupostari de 2016 entre ERC i el PSC, el qual va portar els republicans a donar suport als pressupostos de l'any següent, "el més calent és a l’aigüera; a data d’avui, només se n’ha acomplert un -referint-se a la peatonalització de la plaça Santa Magdalena- i dels altres punts, alguns s’estan acabant, d’altres estan en procés de planificació, la comissió es va reunir un sol cop ja fa temps i no ha fet res, i d’altres punts no s’han ni començat". Es dona la circumstància que els punts que estan en un estat de compliment menys avançat corresponen a acords que no necessitaven cap partida pressupostària per tirar-se endavant i només feia falta voluntat política.

Torras comentava també després del Ple que "entenem perfectament que el govern municipal tingui les seves prioritats polítiques i que aquestes no tenen perquè coincidir amb les prioritats del nostre grup municipal" però a la vegada apuntava que el fet que des del govern no es prioritzin els 6 acords de 2016 "és el signe inequívoc que, de fet, no necessiten el nostre suport, ni el valoren".

El 2015 Esquerra Republicana va encetar la legislatura d'Esplugues amb una abstenció. En aquella ocasió es va voler premiar el clima positiu de diàleg entre els grups municipals amb què s'havia començat el mandat i, per tant, amb aquella abstenció s'obria la porta a arribar acords per a l’any següent. El 2016 ERC votar que sí al pressupost a canvi del compromís del govern de portar a terme una llista de 6 punts que es van pactar conjuntament: la peatonalització de la Plaça Santa Magdalena, un projecte per atraure inversió per a Esplugues, la construcció d’un Casal d’Entitats, un pla estratègic i integral per al comerç local, explorar un projecte per a les Caves Maguerite i la creació d’una comissió per a la introducció de clàusules socials en la contractació pública.