Federació de Girona

Els representants republicans davant de la presó de Soto del Real

Electes gironins d’Esquerra Republicana s’apropen als centres penitenciaris madrilenys per donar suport als presos i preses políticss

Una quinzena de representants gironins d’Esquerra Republicana s’han desplaçat aquest dimecres 18 d’abril fins a Madrid per donar suport als presos polítics que es troben als diversos centres penitenciaris de la capital estatal. La comitiva gironina ha estat acompanyada per diputats i senadors d’Esquerra en la seva visita a Estremera, Alcalá Meco i Soto del Real.   La comitiva ha sortit de Figueres a les sis del matí i, després de recollir a tots els integrants de la visita, s’han dirigit fins a Madrid on han arribat a quarts de tres de la tarda. Durant aquest dimecres ja s’han apropat fins a Soto del Real i Alcalá Meco mentre que, aquest dijous 19 d’abril, es desplaçaran fins a Estremera.   Un dels impulsors de la iniciativa, el diputat altempordanès d’Esquerra Joan Fàbrega, ha explicat que “amb aquesta visita, amb aquesta acció, hem vingut a donar suport a la valentia i a la dignitat dels nostres líders polítics”.   La diputada d’Esquerra, Teresa Jordà, ha destacat que aquest tipus de visites “suposen un escalf important per als nostres presos polítics” mentre que el senador Jordi Martí ha manifestat que “hem vingut per denunciar la injusta situació que pateixen els presos polítics i les seves famílies per defensar pacíficament i democràtica la independència”.   L’alcalde de Torroella de Montgrí, Josep Maria Rufí, municipi de la consellera Bassa, ha denunciat “estem a les portes d'Alcalà Meco fer arribar a la Dolors una abraçada que són milers d'abraçades de solidaritat del municipi de Torroella de Montgrí i de tots els qui estimem la llibertat”.   Concretament, han format part de la comitiva: Joan Fàbrega (membres del grup d’ERC a la Diputació de Girona), Teresa Jordà (diputada), Jordi Martí (senador), Salvi Güell (alcalde de Castelló d’Empúries), Agnès Lladó (portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Figueres), Francesc Brugués (alcalde Fortià), Marina Gutés (alcaldessa d’Agullana), Martí Armadà (alcalde de Vilabertran), Agnès Fàbregas (presidenta d’ERC a l’Alt Empordà), Josep Maria Rufí (alcalde de Torroella de Montgrí), Joan Loureiro (alcalde de Begur), Elisenda Pérez (senadora), Joaquim Sabrià (alcalde de Parlavà) i Carme Güell (alcaldessa de Corçà).

Esquerra agraeix la tasca realitzada per Maria Mercè Roca i en destaca el seu compromís amb Esquerra, Girona i el país

Esquerra Republicana vol mostrar tot el seu suport i agraïment a la feina realitzada per la portaveu del grup municipal del partit a l’Ajuntament de Girona, Maria Mercè Roca. La regidora republicana ha comunicat que no es presentarà per encapçalar la llista d’Esquerra a Girona amb vista a les municipals del 2019.   El president de la Federació Regional de Girona d’Esquerra Republicana, David Mascort, destaca la feina realitzada per Roca i el seu equip durant aquest mandat i recorda que “des del primer dia han dut a terme una tasca incansable i només tenim paraules d’agraïment i de suport amb vista a l’any que tenim per davant abans de les municipals. El seu compromís envers Esquerra, Girona i el país està fora de qualsevol dubte”.   Roca va comunicar que no optaria a presentar-se durant l’assemblea local que es va celebrar el dijous 12 d’abril i que va servir per renovar l’executiva giriona d'Esquerra. David Sabaté és el nou president de la secció local .

Canosa ha estat escollit per unanimitat

Àngel Canosa: "Vull ser l'alcalde de Blanes perquè cal un govern d'esquerres que governi per a tothom"

Esquerra Republicana de Blanes ha escollit Àngel Canosa com a candidat per a les eleccions municipals de 2019. Canosa ha estat escollit per unanimitat per la secció local blanenca a través d’un procés de primàries externes on es permet que qualsevol persona militant, simpatitzant o amiga que consti formalment a la base de dades del partit pugui participar de l’assemblea amb dret a vot.   Un total de 32 persones van participar en la votació per escollir el candidat blanenc que ho va ser per unanimitat. Àngel Canosa i Fernández ja va ser el candidat a les eleccions municipals del 2015 i, durant aquest mandat, està sent portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Blanes.   Àngel Canosa afirma amb rotunditat que “vull ser alcalde de Blanes perquè cal un govern d’esquerres que governi per a tothom”. El candidat republicà es mostra disposat a “dedicar cada minut de feina a la ciutat, i a la seva gent. Amb el suport de tothom aconseguirem que Blanes sigui una gran ciutat republicana el pròxim 2019”.   D’altra banda, des de la secció local d’ERC Blanes expliquen que “amb l'elecció del candidat, l’Àngel Canosa, complim amb una de les principals exigències que, com a partit, tenim envers la ciutadania: oferir un model de ciutat i una alternativa ferma de govern per a Blanes”.   Amb vista al futur, expliquen que “desitgem encert i tota la capacitat de feina de què pugui disposar el nostre candidat per dur a Blanes als objectius socials, polítics i econòmics que fixem tots plegats per a la nostra ciutat. La militància del partit es posa des d’ara mateix a la disposició del seu candidat i de l’equip de campanya que encapçalarà el projecte polític republicà a la nostra ciutat”.   Llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona, i amb un postgrau en recursos humans per ISEP, ha estat professor de dret tributari i dret penal en diversos cursos. Jutge substitut durant el període 2003-2007.   El 2014 va entrar a formar part de la secció local d’ERC Blanes el 2014 va ser escollit candidat per a les municipals del 2015.

Vinyoles aposta per apropar l'Ajuntament als ciutadans

Xavier Vinyoles, candidat d’Esquerra a Bescanó per a les eleccions municipals del 2019

Xavier Vinyoles ha estat escollit per la secció local d’Esquerra Republicana de Bescanó com a candidat amb vista a les eleccions municipals del proper 2019. Vinyoles ha rebut el suport unànime de l’assemblea després de dur a terme un procés de primàries obertes a militants, simpatitzants i amics. Vinyoles s’ha mostrat molt il·lusionat pel suport rebut i ha explicat que “encapçalo un equip que fa temps que treballa per a presentar al municipi les iniciatives i accions necessàries per preparar Bescanó pels reptes i necessitats del present i del futur, lluny de projectes amb deliris de grandesa, un projecte pensat per als ciutadans”. “Una manera diferent de gestionar l'ajuntament és possible. Volem impulsar processos que permetin als nostres veïns ser molt més a prop del seu ajuntament, participant activament en les decisions que es prenen i permetent-los proposar les mesures que consideren més necessàries”, ha manifestat Vinyoles.   Vinyoles és diplomat en Arquitectura Tècnica per la Universitat de Girona (UdG), Graduat en Enginyeria de l'Edificació per la Universitat de Lleida i Màster en prevenció de riscos laborals. Professor associat del departament d'enginyeria mecànica i de la construcció industrial a la UDG. A nivell polític, és regidor i portaveu d’ERC-AM a l’ajuntament de Bescanó i conseller comarcal del Gironès des del 2015.

Butinyà vol donar un nou impuls a la ciutat

Jaume Butinyà, alcaldable per Banyoles

L’assemblea local d’ERC-Junts per Banyoles ha escollit el nou candidat que encapçalarà la candidatura en les properes eleccions municipals, previstes per al juny de 2019. L’alcaldable republicà serà Jaume Butinyà (Banyoles, 1970), bomber de la Generalitat, que havia exercit de regidor d’Urbanisme durant el període de govern d’ERC entre 1999 i 2007.   Butinyà, casat i pare de tres fills, ha estat escollit aquest dijous per l’assemblea local, substituint com a cap de llista a Roser Masgrau, que continua vinculada al projecte d’ERC-Banyoles com a portaveu municipal. El nou alcaldable republicà, llicenciat en Geografia, és membre fundador i president de la Colla de Gegants i Capgrossos de Banyoles, i està molt vinculat al teixit associatiu de la ciutat, a través de la colla de diables Gàrgoles de Foc i del Taller de Músics de Banyoles.   El cap de llista republicà va recordar que «sempre hem estat treballant per Banyoles, tant des de les institucions com des del teixit social, i només un ajuntament d’ERC pot liderar projectes de ciutat». De fet, a més de la seva trajectòria cívica, Butinyà té també experiència en gestió pública, havent exercit la regidoria d’Urbanisme durant dos mandats (1999-2007), en el segon dels quals va ser conseller comarcal de Noves Tecnologies i Serveis Tècnics i diputat provincial. Un cop elegit, Butinyà es va mostrar «il·lusionat per donar un nou impuls a la ciutat», i va agrair a la militància la seva confiança i compromís.

Jordi Martí, senador gironí d'Esquerra

El senador d’Esquerra, Jordi Martí, reclama a Foment que solucioni les mancances que pateix la interconnexió ferroviària a Portbou

El senador gironí d’Esquerra Republicana, Jordi Martí, ha portat fins al Senat la polèmica per les interconnexions ferroviàries transfrontereres, concretament, entre Portbou i Cervera. Martí ha interpel·lat directament al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, demanant-li si el govern estatal té previst adoptar algun tipus de mesura per tal de millorar la mobilitat en aquest tram de la xarxa ferroviària. Martí ha recordat que la millora de l’estació portbouenca i de la connexió amb França “és una demanda, històrica i urgent, dels usuaris de la línia. Cal posar al dia les instal·lacions i millorar la coordinació entre Renfe i la SNCF per tal d’evitar que els combois internacionals, quan arriben a Portbou, tornin buits cap al seu origen”. “Les mancances que pateix la línia, molt especialment a l’estació de Portbou, eviten que el tren pugui ser un veritable vertebrador social i, en molts casos, es fa impossible conciliar la vida laboral i familiar. Calen inversions per tal que el tren convencional que travessa els Pirineus sigui un tren modern que sigui capaç de complir amb els reptes de mobilitat que es plantegen al segle XXI”, ha afegit Martí. El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha qualificat de “raonables” les peticions de Martí i ha reconegut que “hi ha marge de millora i continuarem treballant amb l’operador francès per tal de millorar la coordinació entre els dos països”.

La trobada ha reunit electes de tot Catalunya

Mig miler de persones participen a la Trobada Municipalista d’Esquerra a Lloret de Mar

Lloret de Mar ha estat la seu aquest cap de setmana, concretament els dies 16 i 17 de març, d’una nova edició de la Trobada Municipalista que Esquerra Republicana organitza anualment. Les ponències han comptat amb l’assistència de mig miler de persones. Durant la trobada, la secretari general d’Esquerra, Marta Rovira, ha insistit en el fet que “no ens cansarem de denunciar l’empresonament injust que està patint el nostre president, l’Oriol Junqueras, en Quim Forn i els Jordis”. En aquesta línia, Rovira ha recordat que “és la primera vegada que l’Oriol no pot participar en la Trobada Municipalista d’Esquerra des que ell és president”. “Dia a dia, cada ajuntament ha de ser un pilar fonamental d’aquesta república i des d’ERC tenim clar que el municipalisme hi juga un paper clau”, ha insistit Rovira. Durant la trobada el secretari general adjunt d’Esquerra Republicana, Lluís Salvadó, ha argumentat que, a hores d’ara, “som des d’Esquerra qui, a hores d’ara, tenim més capacitat per governar perquè ens ho creiem de dalt a baix. Tenim la vocació de representar tot el país, dones i homes, capitals i pobles petits”. Durant la trobada s’ha entregat a l’exalcaldessa de Santpedor, Laura Vilagrà, del Premi memorial Jaume Aiguader, un guardó que s’entrega per distingir una persona que hagi destacat per la innovació i les bones pràctiques en la seva trajectòria municipalista.

Participants a la parada que es va celebrar a Palamós

Èxit de participació a les comarques gironines de les macroparades impulsades per la Plataforma Free Junqueras

Girona, Figueres, Blanes, La Bisbal, Lloret, Palamós, Salt, Roses i Castell-Platja d’Aro. Aquests són alguns dels municipis gironins que aquest dissabte 3 de març han participat en la iniciativa de plataforma Free Junqueras per reclamar la posada en llibertat del president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, així com de la resta de presos polítics; Joaquim Forn, Jordi Sánchez i Jordi Cuixart. A nivell gironí s’han dut a terme aquestes parades que, en algun punt, han anat acompanyades d’encartellades entre totes les persones que hi han volgut participar. Aquest diumenge 4 de març es viurà la segona jornada d’acció reivindicativa i, en el cas de les comarques gironines, hi ha programades parades, per exemple, a Banyoles, Bescanó, Blanes, Caldes de Malavella, Fornells de la Selva, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Palafrugell, Quart i Sarrià de Ter Durant tot el cap de setmana hi ha programades més de 150 parades arreu de Catalunya que comptaran amb la presència de destacats dirigents i càrrecs electes institucionals d'Esquerra Republicana. La Plataforma Free Junqueras denuncia que l'estat espanyol actua de manera venjativa contra Oriol Junqueras i l'acusa sense fonament dels delictes de rebel·lió, sedició i malversació per haver organitzat el referèndum de l'1 d'octubre, obeint el mandat de la majoria del poble de Catalunya. L'empresonament d'Oriol Junqueras, juntament amb els de Jordi Cuixart, Jordi Sánchez i Quim Forn, mostra els límits i la feblesa d'un estat que és capaç de conculcar drets fonamentals per derrotar els seus adversaris polítics.

El Consell d'Alcaldes ampliat de la federació gironina d'ERC s'ha celebrat a la Vall d'en BAs

David Mascort: ‘El projecte municipalista i Nacional d’Esquerra Republicana és el més útil per al país’

La federació gironina d’Esquerra Republicana ha celebrat aquest dissabte 24 de febrer a la Vall d’en Bas un Consell d’Alcaldes ampliat que ha comptat amb l’assistència de 150 persones i on han intervingut, entre altres, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, el portaveu d’ERC, Sergi Sabrià, el secretari adjunt d’ERC, Lluís Salvadó, i el president de la Regional gironina, David Mascort. Precisament Mascort, durant la seva intervenció, ha volgut posat en valor que “el projecte municipalista i Nacional d’Esquerra Republicana és el més útil per al país”. Per la seva banda, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, ha volgut destacar que, en aquests moments “cal ser més rigorosos que mai. I aquest rigor l’hem de dur a terme des del govern de la Generalitat fins als ajuntaments. I si ho fem així, que ho farem, guanyarem”. El secretari adjunt d’Esquerra, Lluís Salvadó ha insistit en el fet que “Esquerra és garantia de bon govern, de gent rigorosa i, al mateix temps, som un partit obert, transversal i divers que representa i arriba a tot el país”. La trobada s’ha dut a terme a Can Trona, al Centre de Cultura i natura de la Vall d’en Bas. L’alcalde del municipi, Lluís Amat, ha estat l’encarregat de presentar l’acte.