Federació de Girona

Governs al servei dels municipis

Els resultats de les passades eleccions municipals ens han permès aconseguir una major presència als ens supramunicipals per poder desplegar així les nostres polítiques pensades sempre en les persones, amb la cura del medi ambient i en la defensa dels drets i les llibertats.

A la Diputació de Girona, a través d’un pacte amb JxCat, hem obtingut la primera i la tercera vicepresidència que gestionen Pau Presas i Maria Puig respectivament.

La vicepresidència primera és la d’Hisenda, Promoció Econòmica i Cooperació local amb les següents delegacions: Quim Ayats porta Habitatge, Assistència als municipis i serveis generals; Josep Maria Bagot gestiona Suport a les entitats locals i Eva Viñoles l’Assistència als petits municipis.

Des de la vicepresidència tercera s’impulsen les polítiques d’Acció Social, polítiques d’Igualtat, el Dipsalut i Sumar i amb la Teresa Brunsó com a diputada delegada.

Alhora, en Josep Piferrer és el diputat d’Educació i l’Anna Barnadas la diputada de Medi Ambient. Mentre que el diputat Joan Fàbrega és el coordinador polític del grup d’Esquerra a la Diputació. Pots consultar totes les delegacions aquí.

La nostra força s’estén a més als consells comarcals on hem obtingut la presidència al Baix Empordà i al Pla de l’Estany i una vicepresidència al Gironès, després de pactar amb JxCat.  A tota la demarcació tenim 17 consellers comarcals que són alcaldes i a cada comarca hem obtingut els següents resultats:

- Alt Empordà: 11 conseller
        - Baix Empordà: 12 consellers
        - Selva: 10 consellers
        - Gironès: 11 consellers
        - Pla de l’Estany: 9 consellers
        - Garrotxa: 9 consellers
        - Ripollès: 8 consellers

Aquests resultats són fruit del treball constant que hem fet i que ens ha d’empènyer a seguir avançant. En el conjunt del país des d’Esquerra vam guanyar en 19 dels 40 consells comarcals, situant-nos com a primera força en vots i consellers