Federació de Girona

La Diputació crea el Servei de Desenvolupament Sostenible

La Diputació de Girona crea el Servei de Desenvolupament Sostenible amb l’objectiu d’alinear els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 a les polítiques que impulsa la institució arran de l’acord de govern 2019-2023.

La Diputació comença a treballar, d’aquesta manera, tota l’acció de govern amb una visió verda, socialment justa i respectuosa amb les persones i l’entorn. L’Agenda 2030 és el full de ruta aprovat per l’ONU el 2015 per avançar en el desenvolupament sostenible i inclou 17 ODS a assolir el 2030. Aquests objectius inclouen des de l'eliminació de la pobresa fins al combat a el canvi climàtic, l'educació, la igualtat de la dona, la defensa el medi ambient o el disseny de les nostres ciutats.

El diputat d’Esquerra, Joan Fàbrega, serà el responsable del servei i de desplegar aquesta nova mirada política a l’acció de govern de la Diputació des d’una perspectiva transversal i que afecta a totes les àrees

Fàbrega ha explicat que des de la Diputació “estem connectats amb d’altres administracions com la Generalitat de Catalunya, a través del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible que és el responsable de l'elaboració del Pla nacional per a la implementació de l’Agenda 2030.”

“La demarcació de Girona creixerà durant els pròxims anys econòmica, demogràfica i urbanísticament i hem de mirar que tots aquests desenvolupaments siguin el més sostenibles amb el nostre enton i procurar mitigar els efectes del canvi climàtic”, ha afegit.