Federació de Girona

La Diputació de Girona i Dipsalut s'adhereixen a «l'Acord Nacional per a l'Agenda 2030 a Catalunya»

La Diputació de Girona i el seu organisme de salut pública, Dipsalut, s’han adherit «l'Acord nacional per a l'Agenda 2030 a Catalunya». Un compromís de les administracions públiques,  universitats, sindicats, entitats empresarials i organitzacions del tercer sector amb el compliment de l'Agenda 2030. L'acord assenta les bases de «l'Aliança Catalunya 2030», una gran coalició transversal de país que treballarà perquè Catalunya assoleixi al 2030 els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

El diputat de Desenvolupament Sostenible, Joan Fàbrega, ha destacat el “ferm compromís” de la Diputació de Girona perquè el desenvolupament de la demarcació mantingui un equilibri en tres grans àmbits: social, ambiental i econòmic

“Aquest equilibri és necessari i urgent. Si no ho hi posem solució, els efectes del canvi climàtic a la nostra demarcació seran devastadors i irreparables. De fet, tenim un exemple molt recent com són els danys que el Glòria han ocasionat a molts municipis gironins”, ha afegit el diputat, Joan Fàbrega.

Fàbrega ha subratllat la necessitat de la implicació de tots els agents de la demarcació: “No servirà de res si els ajuntaments no s’impliquen en aquest desenvolupament sostenible i l’Agenda 2030. Per tant, des de la Diputació tenim l’obligació i la responsabilitat de liderar aquest canvi i impulsar-lo a tots els municipis.”

El compromís de la Diputació de Girona i del Dipsalut
S’estima que el 60% de les fites que marca l’Agenda 2030 són locals. Per aquest motiu el rol que tenen els ens locals és determinant en l’assoliment dels objectius. Amb l’adhesió d’avui la Diputació de Girona i el seu organisme de salut pública, reafirmen el seu compromís amb l'Agenda 2030 i l'assoliment dels ODS

La Diputació de Girona va aprovar en el ple del mes passat la creació del Servei de Desenvolupament Sostenible. L’objectiu és alinear els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 a les polítiques que impulsa la institució arran de l’acord de govern 2019-2023. Així mateix, Dipsalut, ha alineat tots el seu programes i polítiques púbiques amb els ODS i està esdevenint un referent de la implantació de l'Agenda 2030 en l'àmbit local de la salut pública