Federació de Girona

L’Oficina Parlamentària d’Esquerra es desplaça a Ripoll per recollir les demandes d’ERC Ripoll recollides en una moció del ple municipal amb la presència del diputat al Congrés, Joan Margall, acompanyat pel secretari d’organització d’Esquerra a Ripoll, Quico Terradelles, i la secretària general de la Federació de Girona, Laia Cañigueral

El diputat al Congrés, Joan Margall, s’ha reunit amb el grup municipal d’ERC Ripoll per recollir la demanda històrica de fer el pas soterrat accessible del tren i la reforma de l’encreuament de la C17 amb la N-260.

Margall ha explicat que el pas a nivell amb agulles de la línia ferroviària Barcelona-Puigcerdà a la ciutat de Ripoll, que està situat just davant d’un túnel per on passen els trens, és d’una extrema perillositat tal com s’ha posat de manifest amb diferents accidents, alguns dels quals han estat mortals.

El diputat ha defensat que “ja és hora” que es resolgui una “demanda històrica” per resoldre “un problema” de seguretat ciutadana: "No hi pot haver cap mena de debat quan parlem de temes de seguretat i, per tant, per Esquerra Republicana treballarem per resoldre aquest greuge que pateixen els veïns i veïnes de Ripoll cada dia.”

Som a Madrid per resoldre un conflicte polític. Però és absolutament imprescindible que mentre lluitem per assolir la república catalana siguem capaços de reclamar tot allò que ens pertany per tal de millorar el benestar de tots els gironins i gironines i per garantir el progrés econòmic i social de totes les comarques”, ha afegit el diputat.

Esquerra a Ripoll va portar al ple municipal una moció per fer viable aquest pas a nivell accessible. “Una proposta que ja portàvem alhora dins el nostre programa electoral”, ha dit Quico Terradelles.

Una altra de les inversions pendents al Ripollès és la reforma de l’encreuament de la C17 amb la N260 a la sortida de Ripoll. Aquesta intersecció de les dues carreteres presenta un elevat volum de trànsit i s’hi han produït diferents accidents que l’han convertit en un punt viari de sinistralitat alta.

Oficines Parlamentàries
La secretaria general de la Federació de Girona, Laia Cañigueral, ha exposat també que aquesta és la primera acció que desenvolupen els diputats i senadors a Madrid de les comarques de Girona a través de l’Oficina Parlamentària.

Un dels objectius de la nova regional és impulsar l’Oficina Parlamentària. Una eina al servei dels gironins i gironines que ens serveix per fer territori, escoltar i recollir reivindicacions i demandes. Esquerra Republicana volem ser útils a la ciutadania”, ha dit la secretària general de la Federació de Girona.

“Les oficines parlamentàries són itinerants a la demarcació de Girona i tenen una temàtica transversal. El que fan els diferents càrrecs és vehicular les diferents demandes territorials a les diferents institucions on hi tenim presència. Són oficines plurals ja que ens trobem amb diferents tipoligies d’actors del territori ja siguin grups municipals, entitats, plataformes, petites empreses o iniciatives de promoció econòmica”, ha afegit Laia Cañigueral.

La visita per la comarca del Ripollès ha continuat amb una trobada amb una trobada amb la Plataforma que no ens fotin el tren per recollir les seves reivindicacions.

I al vespre, els representats d’Esquerra Republicana de les comarques de Girona es reuniran amb el grup municipal Tots Fem Ribes-AM per donar suport a la iniciativa de procés participatiu on s’han recollit les peticions de veïns i veïnes de Ribes de Freser respecte la línia R3.

OFICINES PARLAMENTÀRIES

“L’objectiu d’aquesta Oficina Parlamentària és que els nostres càrrecs electes recullin les demandes del territori que depenen de l’Estat español, i que ha incomplert de forma sistemàtica durant dècades, per trobar-los una solució en forma actuacions”, ha exposat la secretària general.

Esquerra Republicana és la millor eina per garantir i exigir que totes les demandes del territori es resolguin gràcies a la força que ens van donar les urnes el passat 10 de novembre. Seguirem lluitant per millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans de les comarques gironines i treballarem de forma incansable a través de la taula de negociació per trobar una solució a un conflicte políitic que passa per l’amnistia de les nostres preses i presos polítics i per l’exercici del dret d’autodeterminació”, ha conclòs Laia Cañigueral.

TROBADES AMB ENTITATS I GRUPS MUNICIPALS
La visita per la comarca del Ripollès continuarà amb una trobada amb una trobada amb la Plataforma que no ens fotin el tren per recollir les seves reivindicacions.

I al vespre, els representats d’Esquerra Republicana de les comarques de Girona es reuniran amb el grup municipal Tots Fem Ribes-AM  per recollir de nou la petició del territori per a que s'executi la doble via de tota la R3. Una reivindicació imprescindiblepel territori i que forma part dels compromisos imcomplerts per l'estat español.