Federació de Girona

Front comú per impulsar el sector de bars i restaurants a la Costa Brava

Els ajuntaments de la Costa Brava com Palafrugell, Palamós, Pals, Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro o Castelló d’Empúries, entre d'altres, impulsaran model únic per gestionar les terrasses dels bars i restaurants de forma segura a partir del dilluns 18 de maig, quan està previst que la regió sanitària entri en fase 1. A la iniciativa, que s'ha articulat a través del Grup Costa Brava Centre -i del seu departament de consultoria QGlobal- , ja s'hi han sumat més municipis de la costa.

La iniciativa redueix la controvèrsia entre els ajuntaments de la Costa Brava que havien generat les mesures dictades pel govern espanyol i fomentarà la creació d'una imatge conjunta de territori, utilitzant criteris homogenis i aportant seguretat al sector a l'hora de rependre l'activitat.

El model impulsat es fonamenta en l’amplada de passadissos, la distància entre taules i la creació d’un espai de recepció per assignar taula i garantir la neteja de la taula

El Grup Costa Brava Centre ha anunciat, per la seva part, la voluntat de col·laborar amb els equips tècnics de les diferents institucions per a la correcta aplicació de la proposta.