Federació de Girona

Albert Rosa és escollit president comarcal i farà tàndem amb Cristina Ribas, com a secretària general, a la nova executiva d’Esquerra Republicana del Gironès

La militància d’Esquerra Republicana de Catalunya del Gironès ha escollit per unanimitat a Albert Rosa, que  repetirà com a president de l’executiva comarcal formant tàndem amb Cristina Ribas que ocuparà la secretaria general.

Desprès d'haver aconseguit llistes a tots els municipis del Gironès (27), la nova comarcal, formada per 7 dones i 8 homes, es fixa com un dels grans objectius la consolidació d’aquesta fita i l’increment de la representació d’ERC a la comarca. Ho farà amb una executiva comarcal molt jove, amb una mitjana d’edat inferior als 40 anys, i amb una representació àmplia de la comarca.

El nou president de l’executiva de la comarca, Albert Rosa, ha començat el seu discurs durant el congrés celebrat a Llagostera posant-se a disposició dels municipis, de les seccions locals, dels grups municipals i de tota la militància, amb l’objectiu d’enfortir i estendre la xarxa d’Esquerra a la comarca del Gironès.

L’objectiu que s’ha fixat la nova comarca és ser un referent territorial, un model de treball coordinat i il·lusionant, que exerceixi com a corretja de transmissió dels òrgans supracomarcals del partit, i vetllar perquè cada secció local, cada grup municipal i cada persona que en formi part, se senti acompanyada, escoltada i cuidada.

Rosa ha destacat l’escenari extraordinàriament canviant que vivim, i aquesta nova realitat “ens obligarà a ser més proactius que mai, a innovar, a implementar noves maneres de treball i de relacionar-nos, però el que no modificarà mai és el nostre ADN i els nostres valors republicans”. “Posem a la persona en el centre de la nostra acció, volem construir una nova República amb una ciutadania lliure, crítica, participativa, responsable i compromesa”; ha afegit.

Rosa ha acabat el seu discurs citant Oriol Junqueras; “Ara és l’hora que tinguem esperança perquè és l’hora de l’esperança. Que tinguem ganes de vèncer perquè ara és l’hora de la victòria”.

L’acte ha tingut com a punt àlgid un àudio de Dolors Bassa dirigit a la militància i la nova executiva comarcal. Després d'agrair la tasca de l’equip sortint i la valentia i empenta de l’equip entrant, Bassa ha manifestat la voluntat de ser present al pròxim Congrés.

La nova executiva comarcal està formada per:

● Presidència: Albert Rosa (Fornells de la Selva)
● Secretaria General: Cristina Ribas (Sant Gregori)
● Secretaria Ciutadania i Drets Socials: Maite Tixis (Vilablareix)
● Secretaria Transició Ecològica: Abel Buadas (Sant Andreu Salou)
● Secretaria Política Municipal: Lidia Avila (Llagostera)
● Secretaria Acció Política i Sectorial: Arnau Benac (Quart)
● Secretaria Dones: Marta Riera (Bescanó)
● Secretaria Finances: Txell Pla (Sarrià de Ter)
● Secretaria Imatge i Comunicació: Aniol Castells (Llambilles)
● Representant Jovent Republicà: Marina Vinardell (Girona)
● Representant Jovent Republicà: Berta Guinó (Llagostera)