Federació de Girona

Esquerra exigeix al govern espanyol que repari els danys ocasionats a la desembocadura Tordera per la maquinària pesant de la Direcció General de Costes

Esquerra Republicana exigeix al govern espanyol que repari tots els danys ocasionats a la desembocadura de la Tordera per la maquinària pesant de la Direcció General de Costes el passat 17 de juny.

El grup al Senat d’Esquerra Republicana-EH Bildu han presentat una moció perquè es refaci tot el que es va malmetre i es preguin les mesures necessàries perquè no es torni a danyar un espai protegit i que forma part de la Red Natura 2000 de la Unió Europea.

El Senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, ha afirmat que els fets són “prou greus perquè el Ministeri actuï i regeneri la zona protegida de forma immediata”. “A més exigim al govern espanyol que adopti les mesures necessàries per evitar altres danys en aquesta zona protegida i de gran valor ambiental en un futur”, ha afegit.

En concret, Esquerra Republicana demana que es prohibeixi la neteja mecànica i de vegetació d’aquest hàbitat protegit i que, en actuacions futures, totes les tasques de neteja de residus es realitzin de forma manual amb l’objectiu de minimitzar al mínim l’impacte en l’ecosistema.

A més es demana senyalitzar la zona protegida per evitar que les activitats que es realitzen en aquest espai puguin afectar a la fauna de la zona i que el Ministeri de Transició Ecològica incorpori a la platja de la Punta de la Tordera com espai protegit en el seu Catàleg de Platges.

No podem permetre que es tornin a produir destrosses d’espais naturals com el que es va produir el juny passat a la Tordera. El nostre entorn natural i paisatgístic és un tresor que hem de mantenir i preservar perquè ens aporta benestar i riquesa des del punt de vista ambiental i d’un turisme sostenible respectuós amb l’entorn”, ha apuntat el senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu.

En aquest sentit, Jordi Martí ha recordat durant una visita a la Tordera amb regidors d’Esquerra de l’Ajuntament de Blanes que el temporal “Glòria” ha creat una llacuna natural d’un enorme valor pel que fa a la flora i la fauna del medi aquàtic i marí i que ja s’ha començat a treballar per posar en valor aquest nou espai en col.laboració amb l’ajuntament de Malgrat de Mar (Maresme).