Federació de Girona

Teresa Jordà: "Orgullosa d’encapçalar aquesta llista de pencaires. Un equipàs de bones persones compromeses amb la reconstrucció del país, amb la independència i l’amnistia. Convençuda que tornarem a vèncer''

La candidata d'Esquerra Republicana de Catalunya per la demarcació de Girona per les eleccions al Parlament del 14 de febrer, Teresa Jordà, ha manifestat sentir-se "orgullosa d’encapçalar aquesta llista de pencaires".

"Formem un equipàs de bones persones compromeses amb la reconstrucció del país, amb la independència de Catalunya i l’amnistia. Convençuda que amb totes elles i tots ells, tornarem a vèncer", ha assenyalat.

El segon lloc de la llista és per l'actual president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, que ha dit a través d'un vídeo publicat a les xarxes que "governarem per a tothom i serem útils perquè aquesta és la nostra obsessió. Ajudar a tothom per construir la República Catalana de totes i tots."

L'actual portaveu del grup parlamentari, Anna Caula i que concorrerà en el tercer lloc de la llista ha afirmat que a partir del 14F "necessitem governs intrínsecament feministes i d'esquerres". "És hora de teixir complicitats i situar l’autodeterminació, al centre de l’agenda polític", ha dit.

L'exsecretari general de CCOO a les comarques gironines, Bartomeu Compte, que va al quart lloc de la llista ha manifestat que "ens presentem per fer República des de l’avenç dels drets nacionals i socials, i l’enfortiment democràtic. La igualtat d’oportunitats i la justícia són els nostres valors."

"La política s’ha de fer des de la proximitat, perquè la política és la capacitat de visibilitzar les injustícies. L’objectiu final ha de ser sempre millorar les condicions de vida de la gent",
ha afegit la candidata d'Esquerra Republicana del Gironès, Laia Cañigueral que ocuparà el cinquè lloc de la llista.

Per la comarca de la Selva, l'actual diputat Jordi Orobitg que ocuparà el número 6 ha assegurat que "el repte que tenim davant és immens, com ho és el nostre compromís." "No hi ha fórmules màgiques. Com diu l’Oriol Junqueras només hi ha treball, treball i treball", ha dit.

Mentre que per l'Alt Empordà, l'actual alcaldessa d'Ordis, Anna Torrentà, serà la número 7 de la llista. La candidata d'Esquerra per l'Alt Empordà ha expressat la seva voluntat de "defensar els interessos del territori i dels micropobles, per donar-los veu i per ajudar a tots els veïns i veïnes. Per una República social, ecologista i feminista."

Des del Pla de l'Estany, Jaume Butinyà, ha dit que "treballarem per sumar més i més gent al projecte col·lectiu que representa Esquerra. Ser més, per ser una majoria inapel·lable i fer possible l’amnistia i l’autodeterminació"

"Al carrer i a les institucions, hem de governar des de l’esquerra independentista per seguir defensant al jovent", ha indicat la candidata de Jovetn Republicà, Anna Tresserras, que ocuparà el novè lloc de la llista.

I en desè lloc, la candidata de la Cerdanya, Montse López, ha manifestat que des d'Esquerra ha manifestat el seu compromñis per treballar "per un país cohesionat, just, lliure i net de corrupció​. Treballarem per construir una República per a tothom.

Consulta les llistes d'Esquerra Republicana pel 14 aquí.