Federació de Girona

El govern espanyol es compromet, a iniciativa d’Esquerra Republicana, que les perruqueries i els centres d’estètica recuperin l’IVA reduït del 10%

El govern espanyol es compromet a iniciativa d’Esquerra Republicana que les perruqueries i els centres d’estètica recuperin l’IVA reduït del 10% “amb urgència” per ajudar un sector que viu una situació “d’extrema fragilitat” a causa de la pandèmia de la COVID19.

El diputat al Congrés per Girona, Joan Margall, ha presentat una proposta a la comissió d’Hisenda per retornar a aquest IVA reduït que el Partit Popular va pujar el setembre de 2012 al 21%.

“Després  de més de 8 anys d’un IVA totalment desproporcionat és extremadament urgent la necessitat de recuperar aquest IVA del 10% com a primera mesura d’un pla de rescat sectorial que salvi el sector d’una crisi econòmica i social devastadora”, ha exposat.

Margall ha manifestat que els centres d’estètica i les perruqueries són un sector essencial amb un teixit empresarial a Catalunya on el 50%% són establiments gestionats pel mateix propietari, que és una persona autònoma.

El diputat ha posat en relleu, alhora, la gran tasca que han fet durant la pandèmia i com han sabut adaptar el seu funcionament als protocols actuals. “Un fet que els ha suposat també un sobrecost per garantir la seguretat dels seus treballadors i clients, i amb un èxit contrastat, ja que no s’ha detectat cap focus de contagi derivat d’aquests establiments”, ha afegit.

El diputat per Girona d’Esquerra Republicana, Joan Margall, ha recollit d’aquesta manera un clam social que s’ha fet visible durant els darrers mesos amb diverses manifestacions al territori i ha instat al govern espanyol a aplicar aquest IVA reduït del 10% per acabar amb aquesta “injustícia” i ajudar un sector que ha patit amb duresa els efectes de la COVID19

• Joan Margall insta el govern espanyol a aplicar un IVA reduït a les perruqueries i centres d'estètica al