Federació de Girona

Roser Masgrau, candidata a l'alcaldia de Banyoles per Junts per Banyoles-ERC

Roser Masgrau encapçalarà la candidatura de Junts per Banyoles-ERC els pròxims comicis municipals del maig de 2015 amb la voluntat de governar i començar un nou cicle polític a la ciutat de Banyoles.

Masgrau ha acceptat il·lusionada el lideratge del projecte per responsabilitat cap al servei públic, coherència amb els meus valors i compromís cap al país i la seva ciutat.

En la seva primera intervenció com a candidata Roser Masgrau ha afirmat:

VOLEM INICIAR UN NOU CICLE a la ciutat de Banyoles que deixi enrere el model caducat de l’actual alcalde Miquel Noguer. El seu projecte, que no compartim, haurà durat ja vuit anys suficients per poder tirar endavant els projectes en els que creien. Tot allò que no s’ha fet és que segurament no hi havia voluntat de fer-ho

VOLEM SER LA VEU DE LA BANYOLES QUE ES MULLA. De la gent compromesa amb la ciutat que vol participar activament, que forma part de les entitats, que posa el seu granet de sorra a fer de Banyoles un lloc millor. I també que és mulla per Catalunya per construir un nou estat independent. Ha arribat el moment que el govern de la ciutat  es comprometi amb la gent de Banyoles que ho està passant malament i també, sense excuses i de forma clara, que es posicioni per ajudar en el procés d’independència.

FAREM UNA CANDIDATURA OBERTA amb voluntat d’entendres amb tothom. Amb la mà estesa a afegir tots aquells i aquelles que vulguin participar del nou cicle que s’ha d’obrir a la ciutat i al país. Junts per Banyoles vol ser el que diu el seu nom: una plataforma oberta a la participació. Amb la voluntat d’anar més enllà de les sigles d’un únic partit afegint gent independent i altres formacions amb qui podem confluir. A diferència de la majoria absoluta d’en Miquel Noguer que ha quedat aïllada en el seu model nosaltres estarem oberts a fer Banyoles entre tots i totes.

ESPEREM COMPTAR AMB LA PARTICIPACIÓ DE TOTHOM  Perquè la unió fa la força i junts podem fer molt més per Banyoles i donar-li aquesta sana renovació de persones, d’idees i de projectes. Cal que la nostra ciutat s’atreveixi altre cop a afrontar grans reptes i ressituar-la allà on voldríem que fos. Volem fer de Banyoles una ciutat més viva, emprenedora, justa i cohesionada.

Biografia Roser Masgrau i Plana

Nascuda a Banyoles el 18 d’agost de 1950, en el si d’una família de botiguers, els seus pares regentaven Can Sala de la Llet, sota les voltes dels Turers. Néta de Jacint Masgrau, polític catalanista i republicà que fou alcalde de Banyoles durant el temps de la República i que hagué de marxar exiliat a França amb la instauració de la Dictadura franquista.

Va anar a escola a la Vila, primer a l’edifici dels “hermanos” i després estrenà la nova escola  pública de la Vila, avui Baldiri Reixac. Féu l’ingrés al batxillerat anant a conferències i cursà els sis anys de batxillerat a l’Acadèmia “Abad Bonito”, la cèlebre Acadèmia de Banyoles que tenia com a director el senyor Brugulat.  De ben jove, participà en el teixit associatiu de la ciutat: l’escoltisme, el Centre Excursionista... L’escoltisme va ser una escola d’amor a la terra, a la natura i també a la responsabilitat, l’esperit cívic, etc. Durant els últims anys de l’escoltisme es va implicar en l’organització de la cavalcada dels reis, va participar  a la Setmana de la Joventut, que va ser una notable iniciativa cultural en aquells anys de grisor, va organitzar xerrades, etc.  Bona part d’aquells escoltes es retrobarien, anys després, en l’impuls de la revista banyolina El Bagant.

El preuniversitari va fer-lo a les carmelites  de Girona. El següent curs ja va ser a Barcelona. Va anar a l’Autònoma, acabada de crear. Es llicencià en història contemporània l’any 1973. L’historiador Josep Termes dirigí la seva tesina de llicenciatura.

Començà les seves tasques docents a l’escola  Aula , i posteriorment, impartí classes de batxillerat a la Institució Cultural del CIC,  on hi exercí al llarg de 34 anys. El CIC, dirigit per l’activista cultural Joan Triadú, va ser un referent en aquells anys del franquisme. També impartí classes a l’Escola de Disseny Elisava, que formava part de la mateixa Institució.

A partir del 2000 cursà estudis de tècnic en informació i documentació a la UOC, i això li permeté posar en marxa i dirigir la Mediateca de la Institució que donava servei als alumnes de les diverses escoles de la Institució: de Batxillerats, de Disseny, d’idiomes, entre d’altres.

La vida associativa a Barcelona va ser limitada per les obligacions familiars. Fou membre activa del Col·legi de Llicenciats i va formar part de l’APA  (ara AMPA) de  l’escola Arrel, on hi estudiaven els seus dos fills i va participar activament en la lluita de les escoles del CEPEC per esdevenir escoles públiques, cosa que finalment es va aconseguir.

A partir de la jubilació anticipada tornà a Banyoles per convertir-la en la seva residència habitual. Entrà a formar part del voluntariat de Càritas, els dos primers anys treballant en els cursos d’alfabetització de dones immigrades i després i fins ara al servei que ajuda als alumnes d’ESO a tirar endavant els seus estudis. És membre de la Junta de Càritas.

El 2011 forma part de la candidatura de Junts per Banyoles i surt escollida regidora.

El 2011 entra a formar part de l’ANC on participà en la consolidació del moviment a Banyoles i formà part de la seva Junta. En l’actualitat continua participant en les activitats de l’Assemblea.

És sòcia del Club Natació Banyoles, del Centre d’Estudis Comarcals i de Joventuts Musicals. Ha col·laborat en les sortides del Cicle Conèixer el Pla de l’Estany.