Federació de Girona

Els republicans presentaran una moció que complementa en clau gironina un altre text de suport, en aquest cas, a la Plataforma de l’Ebre

erc diputaciodegirona lluisais Ter
Grup ERC a la Diputació de Girona
El grup d’ERC a la Diputació de Girona reclama la reducció contundent del transvasament del Ter amb l’objectiu que s’aturi “l’agressió sistemàtica” que pateix el riu. La proposta dels republicans es presentarà en format de moció durant el plenari que se celebrarà el dimarts 16 de febrer.
Des d’ERC recorden que no és la primera vegada que es presentarà una moció en aquesta línia. Concretament, el febrer del 2008, tots els partits amb representació a l’ens provincial ja van posicionar-se a favor de la Moció relativa a l’adopció de diverses mesures per a la defensa del cabal del Ter.
Tal com succeeix en aquests moments, l’objectiu passava per racionalitzar “el transvasament d’aigua cap a d’altres conques catalanes”. ERC defensa que la reiterada sobreexplotació del Ter provoca, per exemple, que en els anys normals es transvasi un 50% del seu cabal cap a altres conques hidrològiques, una xifra que es pot enfilar fins al 90% en anys amb uns nivells molt baixos de pluja.
El president del grup d’ERC a la Diputació de Girona, Lluís Sais, explica que “considerem que cal ratificar la necessitat de cabals ecològics suficients per a totes les masses d’aigua de Catalunya, i en aquest cas la conca del Ter és una de les que es troba més deteriorada”.
Sais afegeix que “donem ple suport al plec d’al·legacions presentades pel Consorci del Ter, la Junta Central d’Usuaris d’Aigües del Baix Ter o la Plataforma Aigua és Vida al Pla de Gestió del Districte de Conca Fluvial de Catalunya que s’han de valorar i tenir en compte si volem acabar amb les conseqüències que està provocant la sobreexplotació del riu Ter”.

Suport a la Plataforma de l’Ebre
Des d’ERC també s’ha participat  en la moció que es posicionarà a favor de donar suport públic a la Plataforma en Defensa de l’Ebre i a tots els actes i mobilitzacions que s’organitzin i que es van iniciar el 7 de febrer amb la multitudinària manifestació d’Amposta. El text s’aprovarà durant el plenari del pròxim 16 de febrer.