Federació de Girona

Aquest és un pas important perquè els pares i les maren puguin estar amb els seus fills

El diputat d’Esquerra, Joan Tardà, ha aconseguit l’aprovació d’una Proposició No de Llei que insta a l’estat a ampliar dels 8 als 12 anys l’edat perquè els pares
es puguin acollir a una reducció de jornada, tal com ja passa amb els funcionaris. Tardà ha explicat que ‘és un pas important perquè els pares i
mares puguin estar amb els fills i que puguin acompanyar-los en la seva formació’. Segons Tardà, ‘això suposa una millora en l’eficiència productiva perquè està
demostrat que els treballadors que aconsegueixen conciliar tenen un plus d’excel·lència’ i ha insistit en la importància d’aquest fet per tal ‘d’ajudar a
conciliar la vida laboral i la familiar’.

La proposta aprovada preveu la redacció d’un informe per veure les implicacions d’aquest canvi legislatiu, un informe que es remetrà al Pacte de Toledo en un període no superior als 6 mesos. Tardà ha recordat que actualment, ‘quan un fill surt i no el poden atendre els seus pares només queden tres opcions: o es contracte una mainadera, o es reclama l’ajuda familiar o es deixa el nen sol’ raó per la qual s’ha felicitat per aquest avenç.