Federació de Girona

El seu lloc l’ocuparà Pere Bosch que anava de 3 a la llista per Girona

El diputat d’Esquerra per Girona al Parlament de Catalunya, Pere Vigo, ha renunciarà al seu càrrec com a diputat per motius de salut. Així ho ha comunicat aquest matí a la reunió del grup parlamentari.

Vigo era el número 2 d’Esquerra per Girona, i el seu lloc l’ocuparà Pere Bosch, que anava de número 3 a la llista per Girona al Parlament, i que ja havia estat diputat a l’anterior legislatura.

El president de la Federació Regional d’Esquerra de Girona, Josep Carrapiço, ha agraït la tasca que ha fet Pere Vigo durant els gairebé 20 anys que fa que es dedica a la política activa. És militant d’Esquerra des de 1992, ha estat alcalde de Ribes de Freser (1995-2003), vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya (1997-1999), conseller comarcal del Ripollès (1995-1999) i diputat al Parlament de Catalunya des de 1999. També ha estat president de la Comissió d’Investigació del Cas Palau. “Pere Vigo ha estat un referent per Esquerra Republicana de Catalunya, sempre ha pensat per davant de tot en el projecte col•lectiu, en el partit”.

Per la seva banda, Pere Vigo ha dit que no és veu amb la força suficient per seguir amb l’activitat que ha d’assumir un diputat. Vigo ha apuntat que abandona la primera línia de la política però ha deixat clar que seguirà a Esquerra Republicana de Catalunya treballant per enfortir el seu projecte polític. “Del que estic més orgullós és del que m’ha enriquit el contacte amb la gent del territori, la capacitat d’entendre la vida tal com és”.

Vigo ha destacat que en els onze anys al Parlament de Catalunya ha viscut moments de tots colors. “Del que estic més orgullós és de la capacitat Vigo ha agraït la confiança que Esquerra Republicana de Catalunya li ha demostrat durant tots aquests anys”

Pere Bosch, ha fet un reconeixement personal a la feina feta de Pere Vigo. Bosch ha dit que tot i que li hagués agradat entrar d’una altra manera al Parlament, assumeix amb molta il•lusió aquesta nova etapa. “Els principals reptes són els de recuperar la il•lusió, recuperar el màxim de gent i la seva confiança”.

Currículum Pere Bosch
Banyoles (Pla de l’Estany), 1966.
Diputat al Parlament de Catalunya des de 2006. Membre de comissions parlamentàries d’Afers Institucionals, Benestar i Immigració, drets de les dones i persones amb discapacitat.
Alcalde de Banyoles des de 1999 fins el 2006.
Ha estat diputat provincial de Medi Ambient, membre del comitè Executiu de la Federació de Municipis de Catalunya, on ha estat president de la Comissió de Prevenció i Seguretat. Coautor del llibre “Història del Pla de l’Estany”, ha estat membre de la secció d’Història del Centre d’Estudis Comarcals del Pla de l’Estany. Arxiver i Llicenciat en Història Contemporània per la UAB.