Federació de Girona

La diputada d’Esquerra per Girona, Carme Capdevila, presentarà diferents preguntes sobre les raons d’aquesta denegació

La diputada d’Esquerra per Girona, Carme Capdevila, insta al Govern de la Generalitat a reconsiderar d’immediat la decisió de revocar l’acord per iniciar el primer curs d’ESO per mitjà d’un institut-escola a Riells i Viabrea per al curs 2011-2012.
Les raons del nou centre responien a la impossibilitat d’ampliar l’institut d’Hostalric, centre educatiu on estudien els alumnes d’ESO de Riells i Viabrea, i també, perquè a Riells hi ha terrenys suficients per ubicar el nou centre escolar, al final de l’Avinguda del Ferrocarril, a partir de l’escola El Bruc. I és que l’IES d’Hostalric està al límit d’escolarització.
El nou director de serveis territorials ha informat recentment a l’Ajuntament que el projecte no es farà, i que el proper curs, caldrà encabir-hi els nous alumnes a Hostalric, encara que això representi una sobreocupació i una massificació de les aules de secundària.
Per Capdevila “les darreres notícies sobre la reducció de les inversions en centres educatius que preveu el nou Govern són altament preocupants per aquells municipis, com Riells i Viabrea, on existeix un dèficit comprovat i greu d’infraestructures o places escolars”.
“El Govern ha d’entendre aquestes demandes del territori si, com va dir, l’educació és una de les seves prioritats, i Esquerra vetllarà pel compliment de les previsions que es van fer al seu moment, que en tots els casos eren fruit d’una necessitat certa de resposta a les demandes escolars de les nostres comarques i municipis”.