Federació de Girona

Esquerra presenta una proposta de resolució sobre el programa La Sardana a l’Escola

El diputat d’Esquerra al Parlament de Catalunya, Pere Bosch, ha presentat una proposició no de llei instant el govern de la Generalitat a què, d’acord amb la Diputació de Girona, el Govern impulsi un conveni plurianual que evita una paralització del projecte La Sardana a l’Escola i en garanteixi la seva estabilitat. Així mateix, també que el Govern negociï amb la resta de diputacions la seva implementació a altres comarques catalanes, com també cerqui la complicitat dels mitjans de comunicació per a difondre la tasca feta per aquest programa. A més, també demana que el departament d’Ensenyament s’impliqui en La Sardana a l’Escola, donat que es tracta d’un programa educatiu que es fa en hores lectives als centres d’ensenyament del país.

La Sardana a l’escola és un programa pedagògic i divulgatiu que, fins la data d’avui, ha estat organitzat conjuntament per la Diputació de Girona i els Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat i que té com a objectiu fomentar el coneixement de la sardana entre l’alumnat de les comarques gironines durant l’horari lectiu de les escoles. La Sardana a l’Escola promociona la dansa tradicional de Catalunya i ensenya a ballar-la d’una manera amena i divertida, amb materials propis adaptats a qualsevol nivell escolar. El programa s’adreça a les escoles i instituts de les comarques gironines, que vulguin donar a conèixer el fenomen sociocultural de la sardana i oferir la possibilitat d’aprendre a ballar-la als seus alumnes.

Anualment arriba a una xifra compresa entre els 8.000 i els 9.000 escolars, amb tot el que això representa per la foment de la sardana i la creació d’un planter de balladors que puguin integrar-se als esbarts o a d’altres entitats sardanistes. L’any passat, va arribar a 11.000 nens i nenes i a 118 escoles.

El programa ha estat finançat, fins la data d’avui, a parts iguals, per la Diputació de Girona, i el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Enguany, però, el programa s’ha aturat, ja sigui per problemes pressupostaris o per l’impàs en el nomenament del nou director dels serveis territorials dels departament de Cultura i Llengua a Girona, amb la qual cosa es corre el perill de deixar un munt d’escolars sense aquesta activitat.