Federació de Girona

Esquerra Republicana reclama un pla d’ajudes pels ajuntaments afectats pel temporal

Territori
Quim Ayats, senador ERC
Esquerra Republicana ha registrat aquest dimarts al Senat una moció en què es demana declarar immediatament el litoral mediterrani i de les Illes Balears com a zona catastròfica i engegar un pla d'ajudes per a ajuntaments que hagin vist danyat el seu espai urbà arran del temporal marítim del 20 al 22 de gener. El grup parlamentari a la cambra alta demana també procedir a les tasques de restitució i restauració del litoral marítim i de les platges afectades, a més d’engegar un Pla del Litoral que compti amb la participació de tots els actors institucionals així com col·lectius afectats (pesca i turisme), per a la gestió sostenible del litoral marítim.

La moció s'ha treballat amb els càrrecs electes d'ERC a les comarques gironines que des del mateix cap de setmana han volgut posar fil a l'agulla per solucionar una situació endèmica a la Costa Brava, tot i que la llevantada d'enguany ha afectat de forma més significativa que en altres anys alguns municipis com Lloret de Mart, Sant Antoni de Calonge i Cadaqués.

En el text de la moció, que s’haurà de debatre en la comissió de Medi Ambient, el senador Quim Ayats han denunciat que els desperfectes patits a la costa catalana ‘posen de manifest l'oblit al qual ha estat postergada la gestió del litoral i de les platges en l'Estat espanyol’. ‘El litoral mediterrani porta patint més de mig segle d'intervencions insostenibles que li confereixen una extrema vulnerabilitat i fragilitat quan es produeix un temporal marítim’, ha argumentat.

A banda d’aquesta iniciativa parlamentària, Esquerra Republicana preguntarà sobre aquesta qüestió en el ple del Senat i formularà també un seguit de preguntes per a la seva resposta escrita, i faran un seguiment exhaustiu de l'actuació a tots els municipis del litoral català.