Federació de Girona

Joan Olòriz: ‘Aquest mateix dilluns ja hem portat al Congrés el rebuig a les maniobres militars a Celrà, Girona i altres punts de la demarcació’

Congrés dels Diputats
Els diputats i senadors gironins d'Esquerra que han participat a la marxa contra les maniobres militars
Jornada de mobilitzacions a Girona i Celrà per rebutjar les maniobres militars en aquests termes municipals. Marxes populars i concentracions que han concentrat ja centenars de persones.

Entre els participants hi ha el diputat d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Olòriz, que ha manifestat que ‘aquest mateix dilluns 20 de febrer ja hem portat fins a Madrid el rebuig a les maniobres militars a Celrà, Girona i altres punts de la demarcació’. En aquesta línia, ERC ha entrat tota una bateria de preguntes per tal de, entre altres aspectes, conèixer perquè es mantenen les maniobres en municipis que les rebutgen.

Durant els darrers mesos Olòriz ja ha traslladat a Madrid diverses queixes per maniobres militars polèmiques a les comarques gironines i per millorar la seguretat al voltant de la base militar de Sant Climent. Ara, Esquerra també ha demanat la compareixença de la ministra de Defensa perquè aclareixi les maniobres militars que s’estan duent a terme per les comarques gironines.

‘Les marxes d’avui han de servir per reivindicar l’oposició ciutadana a les maniobres’ explica Olòriz que qualifica els exercicis de ‘provocació’ perquè ‘tot i que Defensa digui que són habituals, ens consta que durant el 2016 no es va produir cap moviment militar similar a les Gavarres. Si tenen espais reservats per dur a terme les seves maniobres, per què dimonis utilitzen zones d’ús civil?’.

A les marxes i concentracions hi ha participat entitats i diversos partits polítics. Per part d’Esquerra, aquest matí s’han afegit a la protesta els diputats Teresa Jordà i Joan Olòriz, els senadors Jordi Martí i Quim Ayats, i els regidors de l’ajuntament de Girona, Maria Mercè Roca i Pere Albertí