Federació de Girona

Notícia

Esquerra Republicana impulsa una Proposició no de Llei per a reduir la sinistralitat a la N-260

Territori
Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés
Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés
Esquerra Republicana ha impulsat una Proposició no de Llei (PNL) amb l’objectiu d’actuar, amb urgència, a la carretera N-260 i reduir la sinistralitat en una de les 10 vies més perilloses de tot l’estat espanyol. La iniciativa d’ERC s’ha valorat a la Comissió de Mobilitat Sostenible i Seguretat Vial i s’ha aprovat tot i els vots contraris del PP.

La diputada d’ERC al Congrés, Teresa Jordà, ha posat a sobre la taula la necessitat d’actuar a la N-260, l’eix pirinenc, argumentant que ‘al seu pas per Catalunya hi ha 5 dels 50 trams més perillosos de tota la xarxa viària espanyola'.

‘La problemàtica s’ha enquistat i l’alta sinistralitat fa que sigui urgent una actuació. És per aquest motiu que instem l’estat a realitzar un informe detallat per conèixer les inversions previstes i no executades i, al mateix temps, redactar en un període de tres mesos un pla de reducció de la sinistralitat. Cal atacar amb urgència els punts negres’, explica Jordà.

D’altra banda, a la PNL impulsada per ERC també es demana que ‘es consigni una partida als pressupostos de l’estat per a la millora i adequació de la carretera amb l’objectiu de reduir la seva elevada sinistralitat’.

Resposta al PSC
Davant les afirmacions del PSC informant que ERC havia rebutjat una sèrie d’esmenes dels socialistes perquè s’observés el desdoblament de la N-260 com a mesura per reduir la sinistralitat a l’eix pirinenc, Jordà ha demanat que s’expliqui tota la veritat.

La diputada republicana ha recordat que el PSC hi havia votat a favor i, respecte a les esmenes rebutjades, ha argumentat que ‘estàvem discutint la PNL a la Comissió de Mobilitat Sostenible i Seguretat Vial, no a la Comissió de Foment que és on toca parlar del desdoblament. I, encara més important, si introduíem les esmenes del PSC no comptàvem amb els suports suficients per impulsar-la i poder començar a treballar ja en les solucions urgents que la N-260 necessita’.