Federació de Girona

El senador d’ERC Jordi Martí demana a la ministra de Defensa que ‘respectin la sobirania municipal i l’autonomia local’

Senat
Jordi Martí, senador d'ERC
El senador d’Esquerra Republicana, Jordi Martí, ha reclamat a la ministra de Defensa, Maria Dolores de Cospedal, que ‘l’Estat respecti la sobirania municipal i l’autonomia local’. Martí ha realitzat aquestes manifestacions durant la Comissió de Defensa del Senat on ha demanat explicacions per les maniobres militars realitzades a les comarques gironines durant els darrers mesos.

‘Si municipis com Girona, Celrà o Llançà rebutgen que es facin maniobres militars als seus termes, per què l’exèrcit no fa cas d’aquestes decisions i, tot el contrari, encara reforça més la seva presència en aquests punts?’, ha demanat Martí que, d’altra banda, ha preguntat a Cospedal si ‘l’Estat espanyol persegueix atemorir la població tot i el rebuig d’aquestes maniobres per part de les administracions i la societat civil?’.

A nivell gironí el senador republicà també ha reclamat que ‘compleixin amb el compromís adquirit per millorar la seguretat, delimitació i senyalització al voltant de la base militar de Sant Climent Sescebes’.

Durant la seva intervenció, el senador gironí ha proposat que l’exèrcit traspassi el patrimoni militar que es troba en desús per tal que es pugui destinar per a usos civils i ha denunciat que amb aquest tipus de maniobres ‘utilitzen l’exèrcit per donar resposta a un conflicte estrictament polític, defensat de forma radicalment pacífica i escrupolosament democràtica’.

Martí ha finalitzat el seu parlament preguntant si l'Estat espanyol contempla una intervenció militar a Catalunya com una possibilitat real per posar fi al procés independentista i impedir la celebració del referèndum.