Federació de Girona

El senador d’ERC Jordi Martí demana a la ministra de Defensa que aclareixi perquè imposa maniobres militars a municipis sense el seu permís

Jordi Martí, senador d'ERC
El senador d’Esquerra Republicana, Jordi Martí, s’ha adreçat a la ministra de Defensa, Maria Dolores de Cospedal, per demanar-li ‘perquè l’Estat espanyol imposa maniobres militars a municipis sense el seu permís’. Durant el plenari al Senat, Martí ha recordat que durant les darreres setmanes s’han produït diverses manifestacions de rebuig a les pràctiques i a les maniobres militars a les comarques gironines.

El senador d’ERC ha especificat que ‘les pràctiques s’han dut a terme a municipis com Sant Climent de Sescebes, Llançà, Canet d’Adri, Girona o Celrà, algunes d’elles en paratges d’interès natural com l’Albera o les Gavarres’. Martí explica que ‘en algunes d’aquestes poblacions s’han aprovat, o estan a punt de fer-ho, mocions de rebuig a les maniobres militars als seus termes, allunyats dels espais estrictament militars’.

‘Des d’Esquerra considerem que cal respectar la sobirania municipal i l’autonomia local per evitar polèmiques innecessàries. A més a més ens preocupa especialment que, sovint, no es produeixi una bona coordinació entre les administracions per comunicar les maniobres i que, en cas d’existir, no es demani el permís previ’, ha argumentat Martí.

Cospedal ha justificat les maniobres afirmant que 'l'exèrcit protegeix a molts catalans'.