Federació de Girona

Josep Piferrer (ERC), nou alcalde de Palafrugell: “governarem al costat de la gent i al seu servei”

Josep Piferrer amb la resta del grup d'ERC i representants d'Esquerra
Josep Piferrer (ERC) és el nou alcalde de Palafrugell després de rebre el suport dels grups municipals d’Esquerra Republicana i CiU durant la votació de la moció de censura presentada al fins ara alcalde, Juli Fernández (PSC). Piferrer ha volgut deixar clar des del primer moment que “governarem al costat de la gent de Palafrugell i, totalment, al seu servei”.

Piferrer ha manifestat que des d’Esquerra s’ha acabat apostant per la moció de censura “després d’un munt d’hores, reunions i converses. Estem davant una decisió meditada i després de valorar que el poble ha patit molt durant els darrers mesos per una crisi de govern inèdita. Estem convençuts que un altre Palafrugell és possible”.

L’alcalde de Palafrugell explica que “ningú trobarà entre nosaltres posicionaments de l’actual mandat on parléssim ni de dimissió ni de vot de censura. Però, un cop es va trencar el pacte entre el PSC i CiU vam manifestar que actuaríem amb la responsabilitat que ens correspon sent el partit majoritari al ple”.

“A partir d’avui ens presentem davant tots els ciutadans amb moltes ganes de treballar per Palafrugell. Hem acordat un pla d’actuació amb CiU que inclou, entre altres, solucionar el problema de les escombraries, donar un nou impuls a la cultura popular del municipi o pacificar la mobilitat dels carrers del municipi” ha manifestat Piferrer.

Durant el ple, també ha deixat clar que “actuarem sota uns criteris de racionalització econòmica. No llançarem la casa per la finestra, no ens endeutarem. Treballarem per Palafrugell, posant tots els recursos disponibles al servei de les persones”.

Per últim, Piferrer ha insistit que “aquest serà un govern municipal compromès amb el país que col·laborarà amb la Generalitat. En aquest sentit, estem al servei del Parlament de Catalunya per atendre totes les seves demandes per poder tirar endavant el procés. Si ens demanen que obrim col·legis electorals pel referèndum ho farem sense dubtar i sense que cap amenaça exterior ens faci defallir”.